Jak zwiększyć sprzedaż dzięki LinkedIn?

LinkedIn to nie tylko serwis, który umożliwia znalezienie wymarzonej posady czy idealnego pracownika. To tak naprawdę darmowe narzędzie biznesowe, które pomoże ci pozyskać nowych klientów, a także utrzymywać pozytywne kontakty z obecnymi. Działania z zakresu social sellingu na LinkedIn będą skutecznie wspierać sprzedaż oraz zwiększać wiarygodność twojej firmy. Zobacz, o czym musisz pamiętać.

Zadbaj o profil na LinkedIn

Jeśli chcesz skutecznie sprzedawać na LinkedIn, również twój profil powinien być nastawiony na ten cel. Pamiętaj, że ma on zachęcać do interakcji potencjalnych klientów, a nie rekruterów. Dlatego zadbaj o odpowiednie zdjęcie profilowe, nagłówek i podsumowanie, które będą zawierać konkretne informacje wskazujące na to, że warto nawiązać z tobą kontakt. Użyj w tym celu języka korzyści, wykorzystaj takie zwroty jak: pomagam w…, rozwiązuje problemy z zakresu…, itp. Już na tym etapie, powinieneś budować wizerunek eksperta, bo również w social mediach istotne jest pierwsze wrażenie.

Niezwykle ważne są również rekomendacje, które dodatkowo zwiększają wiarygodność twojego profilu. Nie bój się prosić o nie obecnych lub byłych klientów, tym bardziej jeśli wiesz, że są oni zadowoleni z usług twojej firmy. Istotna jest nie tyle długość tych rekomendacji, ile to, od kogo je dostajesz.

Skuteczność swojego profilu możesz sprawdzić dzięki Social Selling Index.

Poszerzaj sieć kontaktów

LinkedIn umożliwia tworzenie sieci kontaktów, którą powinieneś stale poszerzać. Jednak nie chodzi tu o wysyłanie zaproszeń losowym osobom, których nie znasz. Twoja sieć kontaktów powinna być dobrze wyselekcjonowana, powinni znaleźć się w niej również aktualni i byli klienci czy partnerzy biznesowi. Z kolei jeśli chcesz zaprosić osobę, której nie znasz, przygotuj spersonalizowane zaproszenie. Nie zasypuj również nieznajomych komunikatami sprzedażowymi, to się nigdy nie sprawdza. Najpierw musisz zbudować zaufanie, porozmawiać, dopiero później możesz spróbować przedstawić swoją ofertę.

Publikuj posty i artykuły

Również na LinkedIn istotny jest content marketing, publikuj nie tylko zabawne czy zaskakujące treści, ale również te dotyczące newsów z branży, ciekawych narzędzi czy rozwiązań. Pamiętaj, że dodawane przez ciebie artykuły czy posty powinny pomagać ci w budowaniu wizerunku eksperta, a także być wartościowe dla twojej grupy docelowej oraz napisane zrozumiałym dla niej językiem. Jeśli nie masz czasu na pisanie 2-3 postów dziennie, możesz też udostępniać treści osób ze swojej sieci kontaktów, tylko rób to z umiarem.

Bądź aktywny, udzielaj się w dyskusjach

Dyskutuj na tematy dotyczące twojej branży, polecaj, doradzaj i udzielaj się na grupach. Jeśli zauważysz, że ktoś poszukuje specjalisty z zakresu twoich usług, nie oferuj się od razu. Dokładnie dopytaj o potrzeby, stań się doradcą tej osoby, jedynie wskazując jej, że twój produkt byłyby w stanie rozwiązać jej problem. Takie działania nie tylko zwiększą twoją wiarygodność, ale również przyciągną uwagę potencjalnych klientów, dzięki nim nawiążesz nowe kontakty biznesowe.

czeka na pierwszą ocenę 🙂
    zaufali nam m.in.:
    pozycjonowanie porównywarek cen
    pozycjonowanie usług budowlanych
    pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
    pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

    artykuły, poradniki

    w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

    pytania?

    jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

    No Comments

      zostaw komentarz