Jakie czynniki wpływają na odpowiedź wyszukiwarki Google?
- 10 marca 2024
- algorytm google, poradnik seo, pozycjonowanie strony
spis treści
Najlepsze wyniki wg wyszukwiarki
Dla szukającego w internecie oczywiste jest, że wpisując w wyszukiwarce Google dowolne hasło, otrzyma listę stron internetowych, spośród których wiele będzie odpowiadało potrzebom użytkownika. Niestety rzadko się zdarza, by internauta zaglądał na drugą, czy trzecią stronę wyszukiwania, dlatego tak ważne jest, by znaleźć się w TOP 10. Oczywiście płatne wyniki i grafy wiedzy nieco ten ranking zaburzają, ale bardzo ważne jest, dla wszystkich właścicieli stron, by na najważniejsze słowa kluczowe, a więc te związane z usługą lub produktem, znaleźć się jak najwyżej w wyniku wyszukiwania (SERP – search engine results page).
Jakość wyników wyszukiwania
Nad jakością wyników wyszukiwania czuwa Google, które musi nie tylko zrozumieć, o co pyta internauta, ale znać zawartość stron, by dopasowywać je do zapytań w sposób błyskawiczny, sortując znalezione w sieci informacje w kolejności od najbardziej wartościowych i dopasowanych do tych potencjalnie najmniej przydatnych, dla danego użytkownika. Warto dodać, że kiedyś preferencje użytkownika nie były uwzględniane, natomiast teraz każdy z nas może otrzymać różne wyniki, w zależności od tego, co o nas wie wyszukiwarka Google.
Precyzyjne odpowiedzi wyszukiwarki
Aby były możliwe precyzyjne odpowiedzi na zapytania w wyszukiwarce, roboty Google (boty, crawlery) przede wszystkim, muszą indeksować strony internetowe, treści zamieszczone w mediach społecznościowych, ale i treści umieszczone w Google Moja Firma, na mapach Google, w skanach książek, dokumentów itd. czyli czytają kod HTML stron, pliki graficzne (np. JPG) i tekstowe (np. PDF), renderują stronę, aby wiedzieć jak widzi ją użytkownik (!), oraz czerpią z innych miejsc, jak Google Mapy, wizytówki, kanały social mediowe, które dostarczają dodatkowych informacji lub po prostu potwierdzają (autoryzują) dane na stronie.
Algorytm a pozycja w wynikach wyszukiwania
Dzięki analizie wszystkich zgromadzonych danych Google decyduje, na której pozycji i na jakie frazy wyświetlić w wynikach wyszukiwania konkretną stronę www. Jednak wyszukiwarki muszą wciąż się zmieniać, uczyć i udoskonalać, właśnie dlatego niemalże codziennie dochodzi do mniejszych lub większych zmian w algorytmie Google, które mają ogromny wpływ na pozycjonowanie strony. Zdarzało się, że zmiany w algorytmie wyszukiwarki wywracały wszystko do góry nogami, cała praca seo-wców szła na marne i musieli wypracowywać na nowo sposoby na wysokie pozycje w Google. Dlatego na pytanie o to, czy SEO się kiedyś skończy, nie ma twierdzącej odpowiedzi, ponieważ dopóki istnieją wyniki organiczne, zawsze będzie potrzebna osoba, aby te wyniki poprawiać i pilnować wraz ze zmieniającymi się pozycjami w Google.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.