Jak pozycjonować aplikacje mobilne w Google Play?

Większość naszego czasu spędzamy teraz w telefonach, właściciele aplikacji mobilnych muszą więc włożyć więcej wysiłku, by dotrzeć do swoich klientów. Z pomocą przychodzi ASO, App Store Optimization, czyli na polskie: pozycjonowanie aplikacji. Dziś wyjaśnimy, jak powinno ono wyglądać w Google Play.

Jak wygląda pozycjonowanie w Google Play?

App Store Optimization pozwala na zwiększenie popularności aplikacji mobilnej w danej wyszukiwarce sklepu Google Play, tak by łatwiej trafiała do potencjalnych odbiorców, to działania dość skomplikowane. Poniżej znajdziecie krótki opis pozycjonowania aplikacji w Google Play, który rozjaśni wam cały proces. ASO skupia w sobie działania SEO, jednak to coś więcej niż zwykłe pozycjonowanie strony.

Jako użytkownicy dużą uwagę przywiązujemy do kwestii wizualnych. jak ikona, tytuł apki, czy samo jej umiejscowienie w rankingu. Mało kto decyduje się pobrać takie aplikacje, które nie są uwzględnione w rankingu kategorii – to właśnie te miejsca są ważne dla ASO.

Co daje ASO w Google Play?

Dobrze przeprowadzone ASO to szansa na znalezienie się wysoko w rankingu danej kategorii w Google Play. Szczytowe miejsca są niezwykle istotne, bo to one z reguły zachęcają użytkowników do skorzystania z danej aplikacji.

Co wpływa na pozycję aplikacji w Google Play?

Zanim przejdziemy do sedna dzisiejszego artykułu, warto wspomnieć najpierw, jakie czynniki wpływają na wysokość aplikacji w Google Play. Algorytmy biorą pod uwagę działania użytkowników takie jak: liczba pobrań, oceny i recenzje, to wartości, na które specjaliści od ASO nie mają wpływu, muszą zatem działać na zupełnie innych płaszczyznach. Pozycjonowanie w Google Play polega na dobrej optymalizacji tytułu, ikony, odpowiednim dobraniu kategorii i fraz kluczowych oraz na odpowiednio przygotowanym opisie. Poniżej w kilku punkach wyjaśnimy, jak powinno wyglądać pozycjonowanie aplikacji w Google Play.

Nazwa aplikacji w Google Play jest istotna

Pozycjonowanie w Google Play zaczyna się już tak naprawdę od momentu nazwania apki, już tutaj powinny znaleźć się istotne frazy kluczowe dla danej aplikacji mobilnej. Najłatwiej będzie nam to wyjaśnić na przykładach, dlatego pod lupę weźmiemy pozycjonowanie aplikacji TikTok w Google Play i Busuu.

Aplikacja TikTok w swojej nazwie zawiera już frazy, które działają na jej korzyść: Filmy i Muzyka, podobnie jest z narzędziem do nauki języków, ta również w nazwie zawiera najważniejszą dla siebie frazę kluczową. Dzięki temu internauci wiedzą, czego po danej aplikacji się spodziewać, zanim przejdą do czytania jej opisu.

aplikacje mobilne busuu i tiktok

Opis aplikacji w Google Play

Opis w Google Play jest rozbudowany, możemy wyróżnić krótki opis, lead, to zajawka, która powinna być treściwa, może mieć ona 80 zzs. TikTok ze względu na rozpoznawalność zdecydował się na minimalizm: krótkie wideo dla ciebie. Busuu przeszło do ataku, już w leadzie wymienia, jakich języków można się nauczyć za pomocą aplikacji, wymienia swoje zalety, które mogą okazać się przewagą wśród konkurencji.

opis aplikacji mobilnej

Długi, szczegółowy opis powinien być schludny i czytelny, on nie ma działać na algorytm, ma służyć wyłącznie użytkownikowi, powinien zawierać w sobie punktory, listowania, które są mile widziane wśród internautów. Długi opis w Play Store może wynieść 4 tysiące znaków, warto przestudiować zakładkę Pomoc w Google, ponieważ możemy tam znaleźć cenne informacje o tym, czego w opisie aplikacji unikać, podane są nawet najczęstsze błędy wraz ze screenami. W długich opisach aplikacji mobilnych lepiej wystrzegać się m.in.:

  • wielkich liter,
  • emotikonów i powtarzających się znaków specjalnych,
  • symboli wprowadzających w błąd (znacznik nowej wiadomości, kiedy jej nie ma itp.),
  • anonimowych, niepodpisanych opinii w opisie,
  • bloków słów, fraz kluczowych (opis ma być funkcjonalny, a nie zbudowany pod algorytm).

Na pozycjonowanie aplikacji w Google Play mają także wpływ takie czynniki jak dobrze przeprowadzony link building, odpowiedni URL aplikacji oraz bardziej wizualne aspekty, jak obecność zdjęć poglądowych czy screenów.

czeka na pierwszą ocenę 🙂
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz