Pozycjonowanie stron (SEO)

Pozycjonowanie strony internetowej to dzia┼éania, kt├│rych celem jest wi─Öksza widoczno┼Ť─ç domeny strony w bezp┼éatnych wynikach wyszukiwania dla kluczowych fraz, zwi─ůzanych z tre┼Ťci─ů strony.

Na dzia┼éania sk┼éada si─Ö optymalizacja serwisu (on-site) oraz dzia┼éania SEO poza stron─ů (off-site) jak link building. Efekty pozycjonowania zale┼╝─ů w du┼╝ej mierze od *do┼Ťwiadczenia Agencji SEO.

*Bizzit S.A. to Mistrz Polski w pozycjonowaniu stron ju┼╝ w 2008 roku wraz z licznymi nagrodami SEO.

Masz pytania w sprawie pozycjonowania strony ?

Um├│w si─Ö na bezp┼éatn─ů konsultacj─Ö w sprawie pozycjonowania:

Do┼é─ůcz do zadowolonych klient├│w, przeczytaj (wszystkie) opinie nie tylko klient├│w, ale i znanych os├│b w e-commerce, o naszej wiedzy w zakresie pozycjonowania stron:

Napisz do nas, odpowiemy na Twoje pytania:

    Czym jest pozycjonowanie stron?

    Pozycjonowanie strony to szereg dzia┼éa┼ä, kt├│re maj─ů na celu zwi─Ökszenie widoczno┼Ťci strony w wyszukiwarce internetowej. W praktyce, mowa tu o wy┼╝szej pozycji w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. SEO z ang. Search Engine Optimization to przede wszystkim optymalizacja techniczna i jako┼Ťciowa strony internetowej, wewn─ůtrz (on-site) i z zewn─ůtrz (off-site), pod k─ůtem wyszukiwarki. Jak nale┼╝y to rozumie─ç?

     

    Co to jest SEO, jak ma si─Ö do SEM i PPC?

    SEM to skr├│t z ang. Search Engine Marketing, to og├│lne poj─Öcie dla ca┼éego marketingu w wyszukiwarkach, ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem wyszukiwarki Google, b─Öd─ůcej liderem na rynku wyszukiwarek internetowych. Poj─Öcie SEM jest cz─Östo mylone z SEO, a ma znacznie szersze znaczenie.

    Na SEM sk┼éada si─Ö zar├│wno SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli wszelkie dzia┼éania pozycjonowania strony, zmierzaj─ůce do pozyskania ruchu z wyszukiwania (focus na ruch organiczny), jak i reklama p┼éatna, a wi─Öc w praktyce: linki sponsorowane okre┼Ťlane jako PPC (ang. Pay Per Click), a docelowo Google Ads (uwzgl─Ödniaj─ůc wyszukiwark─Ö Google jako lidera). Tak wi─Öc m├│wi─ůc kr├│tko, SEM to s─ů wszystkie dzia┼éania marketingowe podj─Öte w internecie, te bezp┼éatne i p┼éatne:

    SEM = SEO + PPC

     

    Jak działa wyszukiwarka Google?

    Dzisiaj korzystanie z internetu najcz─Ö┼Ťciej rozpoczynamy od wyszukiwarki Google, kt├│ra cieszy si─Ö najwi─Öksz─ů popularno┼Ťci─ů w┼Ťr├│d internaut├│w. A jak z niej korzystamy? Zazwyczaj najpierw pojawia si─Ö potrzeba, np. zdobycia jakiej┼Ť informacji, zakupu przedmiotu lub poznania jego ceny, znalezienia us┼éugi i us┼éugodawcy. P├│┼║niej rozpoczynamy zapytania, mo┼╝emy wyr├│┼╝ni─ç nast─Öpuj─ůce typy ÔÇ×pyta┼ä" w wyszukiwarkach internetowych:

    • Zapytania informacyjne, a wi─Öc has┼éa typowo zwi─ůzane z danym zagadnieniem. Pytania pojawiaj─ů si─Ö o aktualno┼Ťci, wiedz─Ö, definicj─Ö, dane. Oczekiwaniem internauty jest tylko i wy┼é─ůcznie znalezienie odpowiedzi na pytanie, a wi─Öc zaspokojenie ciekawo┼Ťci, pozyskanie wiedzy. Odpowied┼║ mo┼╝e by─ç w formie odno┼Ťnika (wraz z kr├│tkim opisem, tzw. meta description) do strony www, kt├│ra obja┼Ťnia zagadnienie, ale te┼╝ w formie np. grafu wiedzy, grafiki, czy innych form odpowiedzi na poziomie samej wyszukiwarki, bez potrzeby klikania w konkretny wynik.
    • Zapytania transakcyjne ÔÇô kiedy internaucie zale┼╝y nie tylko na zdobyciu informacji na temat danego produktu lub us┼éugi, ale te┼╝ cz─Östo na sfinalizowaniu zakupu. To jest aktualnie najtrudniejszy obszar w pozycjonowaniu. Z uwagi na du┼╝─ů konkurencj─Ö, trudno jest wypromowa─ç stron─Ö w wynikach organicznych na tzw. komercyjne frazy, czyli zapytania sugeruj─ůce, ┼╝e szukaj─ůcy zdecydowa┼é ju┼╝ o zakupie, lub jest tu┼╝ przed podj─Öciem decyzji zakupowej produktu lub us┼éugi,
    • Zapytania nawigacyjne ÔÇô wybierane s─ů przez u┼╝ytkownik├│w Google, aby dosta─ç si─Ö na stron─Ö internetow─ů zwi─ůzan─ů z konkretn─ů funkcjonalno┼Ťci─ů (por├│wnywarka produkt├│w, gry online), tematyk─ů (sklep budowlany, z sukienkami) czy mark─ů (olx, sprzedajemy.pl). W tym celu zazwyczaj wpisywany jest adres www, nazwa brandu, typ serwisu czy szeroko okre┼Ťlona tematyka oferty.

     

    Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce?

    Dla szukaj─ůcego w internecie oczywiste jest, ┼╝e wpisuj─ůc w wyszukiwarce Google dowolne has┼éo, otrzyma list─Ö stron internetowych, spo┼Ťr├│d kt├│rych wiele b─Ödzie odpowiada┼éo potrzebom u┼╝ytkownika. Niestety rzadko si─Ö zdarza, by internauta zagl─ůda┼é na drug─ů, czy trzeci─ů stron─Ö wyszukiwania, dlatego tak wa┼╝ne jest, by znale┼║─ç si─Ö w TOP 10. Oczywi┼Ťcie p┼éatne wyniki i grafy wiedzy nieco ten ranking zaburzaj─ů, ale bardzo wa┼╝ne jest, dla wszystkich w┼éa┼Ťcicieli stron, by na najwa┼╝niejsze s┼éowa kluczowe, a wi─Öc te zwi─ůzane z us┼éug─ů lub produktem, znale┼║─ç si─Ö jak najwy┼╝ej w wyniku wyszukiwania (SERP ÔÇô search engine results page).

    Nad jako┼Ťci─ů wynik├│w wyszukiwania czuwa Google, kt├│re musi nie tylko zrozumie─ç, o co pyta internauta, ale zna─ç zawarto┼Ť─ç stron, by dopasowywa─ç je do zapyta┼ä w spos├│b b┼éyskawiczny, sortuj─ůc znalezione w sieci informacje w kolejno┼Ťci od najbardziej warto┼Ťciowych i dopasowanych do tych potencjalnie najmniej przydatnych, dla danego u┼╝ytkownika. Warto doda─ç, ┼╝e kiedy┼Ť preferencje u┼╝ytkownika nie by┼éy uwzgl─Ödniane, natomiast teraz ka┼╝dy z nas mo┼╝e otrzyma─ç r├│┼╝ne wyniki, w zale┼╝no┼Ťci od tego, co o nas wie wyszukiwarka Google.

     

    Aby by┼éy mo┼╝liwe precyzyjne odpowiedzi na zapytania w wyszukiwarce, roboty Google (boty, crawlery) przede wszystkim, musz─ů indeksowa─ç strony internetowe, tre┼Ťci zamieszczone w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych, ale i tre┼Ťci umieszczone w Google Moja Firma, na mapach Google, w skanach ksi─ů┼╝ek, dokument├│w itd. czyli czytaj─ů kod HTML stron, pliki graficzne (np. JPG) i tekstowe (np. PDF), renderuj─ů stron─Ö, aby wiedzie─ç jak widzi j─ů u┼╝ytkownik (!), oraz czerpi─ů z innych miejsc, jak Google Mapy, wizyt├│wki, kana┼éy social mediowe, kt├│re dostarczaj─ů dodatkowych informacji lub po prostu potwierdzaj─ů (autoryzuj─ů) dane na stronie.

    Dzi─Öki analizie wszystkich zgromadzonych danych Google decyduje, na kt├│rej pozycji i na jakie frazy wy┼Ťwietli─ç w wynikach wyszukiwania konkretn─ů stron─Ö www. Jednak wyszukiwarki musz─ů wci─ů┼╝ si─Ö zmienia─ç, uczy─ç i udoskonala─ç, w┼éa┼Ťnie dlatego niemal┼╝e codziennie dochodzi do mniejszych lub wi─Ökszych zmian w algorytmie Google, kt├│re maj─ů ogromny wp┼éyw na pozycjonowanie strony. Zdarza┼éo si─Ö, ┼╝e zmiany w algorytmie wyszukiwarki wywraca┼éy wszystko do g├│ry nogami, ca┼éa praca seo-wc├│w sz┼éa na marne i musieli wypracowywa─ç na nowo sposoby na wysokie pozycje w Google. Dlatego na pytanie o to, czy SEO si─Ö kiedy┼Ť sko┼äczy, nie ma twierdz─ůcej odpowiedzi, poniewa┼╝ dop├│ki istniej─ů wyniki organiczne, zawsze b─Ödzie potrzebna osoba, aby te wyniki poprawia─ç i pilnowa─ç wraz ze zmieniaj─ůcymi si─Ö pozycjami w Google.

     

     

    Czynniki rankingowe Google on-site. Pozycjonowanie on-site

    Pozycjonowanie strony mo┼╝liwe jest przede wszystkim dzi─Öki jej optymalizacji pod k─ůtem wyszukiwarki. Nale┼╝y uwzgl─Ödni─ç szereg czynnik├│w, kt├│re s─ů wa┼╝ne ju┼╝ podczas indeksacji strony, a┼╝ do jej czytelno┼Ťci i jako┼Ťci. Jakie dzia┼éania nale┼╝y podj─ů─ç dla pozycjonowania on-site? Poni┼╝ej najwa┼╝niejsze czynniki rankingowe Google on-site:

     

    Optymalizacja znacznik├│w meta

    1. Fraza kluczowa jako pierwsza w meta-title.
    2. S┼éowa kluczowe w meta-title ÔÇô to one wy┼Ťwietlaj─ů si─Ö zar├│wno w wynikach wyszukiwania, jak i u g├│ry ka┼╝dej otwartej strony w przegl─ůdarce internetowej. Bardzo wa┼╝ne jest, by znalaz┼éa si─Ö w tytule najwa┼╝niejsza fraza dla danej podstrony.
    3. S┼éowa kluczowe w meta description ÔÇô maj─ů znaczenie przede wszystkim dla u┼╝ytkownika, kt├│ry zach─Öcony opisem ma wej┼Ť─ç na dan─ů stron─Ö. Dobrze jest zastosowa─ç j─Özyk korzy┼Ťci, kt├│ry zwi─Ökszy wska┼║nik CTR klikalno┼Ťci z wynik├│w wyszukiwania - na klikalno┼Ť─ç, nawet z dalszych miejsc wynik├│w, ma w┼éa┼Ťnie dobry meta-description.

     

    Optymalizacja techniczna strony www

    • Szybko┼Ť─ç ┼éadowania si─Ö strony ÔÇô na ni─ů ma wp┼éyw wiele czynnik├│w, dobrze jest je systematycznie weryfikowa─ç i d─ů┼╝y─ç do tego, by u┼╝ytkownik nie musia┼é czeka─ç na za┼éadowanie si─Ö wszystkich element├│w strony.
    • Optymalizacja grafik umieszczonych na stronie ÔÇô odpowiedni rozmiar, kt├│ry nie spowolni ┼éadowania si─Ö strony (kompresja), tytu┼é adekwatny do tego, co przedstawia zdj─Öcie, atrybut alt="" omawiaj─ůcy fotografi─Ö, kt├│ry jest alternatyw─ů, gdy obraz nie mo┼╝e by─ç za┼éadowany lub gdy niewidomy korzysta z czytnika stron internetowych,
    • Dostosowanie strony do wy┼Ťwietlania na urz─ůdzeniach mobilnych.
    • Wychwycenie b┼é─Öd├│w w kodzie HTML
    • Dodanie mapy XML strony.
    • Dodanie danych strukturalnych (program schema.org, a w efekcie rich snippets w wynikach Google).
    • Wdro┼╝enie https, czyli certyfikatu SSL, w szczeg├│lno┼Ťci na stronach, gdzie wpisujemy dane, wype┼éniamy formularze i wysy┼éamy je przez stron─Ö (p┼éatno┼Ťci, logowania, komentowanie itd.)

     

    Content marketing a SEO

    Gdy znamy ju┼╝ s┼éowa kluczowe, a tak┼╝e strona jest zoptymalizowana, dalej warto zaj─ů─ç si─Ö zaplanowaniem i przygotowaniem odpowiednich tre┼Ťci. Wa┼╝ne s─ů zar├│wno seo teksty na stronie g┼é├│wnej, jak i na innych kluczowych podstronach, a w przypadku sklep├│w internetowych opisy kategorii i produkt├│w. Trzeba te┼╝ doda─ç, ┼╝e sam blog powoli staje si─Ö must have, przy aktualnych algorytmach Google. Tre┼Ťci maj─ů zwi─Öksza─ç widoczno┼Ť─ç strony w Google, ale r├│wnie┼╝ anga┼╝owa─ç czytelnika.

    Odpowiednio przygotowane teksty s─ů doskona┼é─ů baz─ů do linkowania wewn─Ötrznego, kt├│re jest wa┼╝ne przy optymalizacji on-site. Dobre profesjonalne tre┼Ťci, to okazja do stworzenia dla internaut├│w miejsca, w kt├│rym b─Öd─ů mogli zdoby─ç ciekawe informacje i wraca─ç systematycznie po wi─Öcej informacji, a og├│lnie, dobry content marketing to tak┼╝e spos├│b na wizerunek eksperta w sieci oraz na wyr├│┼╝nienie si─Ö na tle konkurencji.

     

    FAQ: pytania i odpowiedzi w pozycjonowaniu stron

    Najcz─Östsze pytania, tzw. FAQ, z pozycjonowania stron, kt├│re zebrali┼Ťmy przez lata i ca┼éy czas zbieramy w korespondencji i rozmowach z klientami.

     

    Jak pozycjonowa─ç stron─Ö www?

    Pozycjonowanie strony to systematyczne prace, w szczeg├│lno┼Ťci on-site, kt├│re musimy opiera─ç na cyklicznym monitorowaniu widoczno┼Ťci strony w wyszukiwarce Google. Wa┼╝na jest ┼Ťwiadomo┼Ť─ç i priorytetyzacja czynnik├│w SEO, oraz ich powi─ůzanie z algorytmami Google, aby pozycjonowanie by┼éo skuteczne i przewidywalne.

     

    Jak zacz─ů─ç pozycjonowa─ç stron─Ö?

    Stron─Ö musimy zacz─ů─ç pozycjonowa─ç od rzeczy najwa┼╝niejszych, z naciskiem na quick-win SEO on-site, czyli od element├│w strony, kt├│re mo┼╝emy szybko poprawi─ç a przy tym przynios─ů, potencjalnie, najwi─Öksze korzy┼Ťci dla pozycjonowania. Pocz─ůtek pozycjonowania strony to na pewno audyt SEO, kt├│ry wska┼╝e w jakim stanie jest strona, kt├│r─ů zamierzamy pozycjonowa─ç.

     

    Jak poprawi─ç pozycjonowanie strony?

    Poprawa pozycjonowania strony to doszukiwanie si─Ö b┼é─Öd├│w oraz brak├│w SEO na stronie oraz w linkuildingu. Zdecydowan─ů uwag─Ö trzeba po┼Ťwi─Öci─ç poprawkom zawarto┼Ťci merytorycznej strony oraz do┼Ťwiadczeniu u┼╝ytkownika na stronie (UX), co ma du┼╝e prze┼éo┼╝enie (SXO) na poprawienie jej pozycji w wyszukiwarkach. Oczywi┼Ťcie opr├│cz ┼╝agli (content, SEO+UX), wa┼╝ny jest te┼╝ wiatr, czyli linkbuilding, kt├│ry cz─Östo wymaga poprawienia lub uzupe┼énienia.

     

    Co daje pozycjonowanie strony?

    Pozycjonowanie strony powoduje wi─Öksze zaufanie algorytmu Google do tre┼Ťci, oraz wy┼╝szy Page Rank przy dobrym linkowaniu, a finalnie: wi─Öksz─ů widoczno┼Ť─ç w wyszukiwarkach Google. A wi─Öksza widoczno┼Ť─ç w wyszukiwarce to po prostu wy┼╝sze pozycje w wynikach wyszukiwania, a tym samym wi─Öcej klikni─Ö─ç i przej┼Ť─ç na nasz─ů stron─Ö.

     

    Co wpływa na pozycjonowanie strony?

    Fundamentalnie na pozycjonowanie strony wp┼éywa cytowanie strony przez u┼╝ytkownik├│w (inne strony), czyli tzw. linkowanie. Drugi tak samo wa┼╝ny czynnik to tre┼Ť─ç i jej dost─Öpno┼Ť─ç (np.nawigacja, przejrzysto┼Ť─ç) na stronie, kt├│ra przek┼éada si─Ö na time-on-site, zaanga┼╝owanie i akcje u┼╝ytkownika (np. wype┼énienie formularza, scrollowanie). Dobra tre┼Ť─ç i u┼╝yteczna strona musz─ů by─ç potwierdzone przez zaanga┼╝owanie u┼╝ytkownika w sygna┼éach zbieranych przez Google Analytics, wtedy zasadne jest dla algorytmu Google, utrzymywanie wysokich pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

     

    Czy mo┼╝na zacz─ů─ç pozycjonowanie podczas tworzenia strony?

    Mo┼╝na zacz─ů─ç pozycjonowa─ç stron─Ö, nawet w trakcie jej tworzenia, je┼╝eli linkujemy do stabilnych url-i (adres strony g┼é├│wnej i podstron), kt├│re nie zmieni─ů si─Ö po zako┼äczeniu tworzenia strony, oraz ka┼╝da nowo tworzona podstrona, jest sukcesywnie uzupe┼éniana w zgodzie z docelow─ů tematyk─ů strony. W praktyce zaleca si─Ö przygotowanie chocia┼╝ minimalnego, ale bardzo zbie┼╝nego z tematyk─ů, contentu na stronie g┼é├│wnej, i rozpocz─Öcie linkbuildingu w┼éa┼Ťnie od strony "startowej", je┼╝eli inne podstrony serwisu oraz jej nawigacja jest jeszcze w procesie tw├│rczym.

     

    Czy mo┼╝na rozpocz─ů─ç SEO bez strony internetowej?

    Je┼╝eli pozycjonujemy, linkujemy domen─Ö, pod kt├│r─ů nie ma ┼╝adnej strony internetowej (brak serwisu, b┼é─Ödy 40x, 50x, DNS error), jest to nienaturalne dla algorytmu Google, aby u┼╝ytkownik linkowa┼é co┼Ť, czego nie widzi, a wi─Öc linkowanie domeny gdy nie ma pod ni─ů strony, jest traktowane przez Google jako nienaturalny linkbuilding a takie linki mog─ů by─ç deprecjonowane nawet po uruchomieniu serwisu.

    Ale mo┼╝emy za to, dla nieistniej─ůcej jeszcze strony, przygotowywa─ç tre┼Ťci na podstrony, opisy kategorii (w przypadku sklep├│w), artyku┼éy na bloga oraz artyku┼éy zewn─Ötrzne, na kt├│re trzeba przecie┼╝ przeznaczy─ç du┼╝o czasu. Planowanie strony jest dobrym etapem, aby tak┼╝e zaplanowa─ç i przygotowa─ç tre┼Ťci wewn─Ötrzne i zewn─Ötrzne dla pozycjonowania nied┼éugo uruchamianej strony.

     

    Jak wygl─ůda wsp├│┼épraca SEO z agencj─ů Bizzit?

    Konkretnie chronologicznie, w punktach:

    1. wysy┼éasz zapytanie przez formularz kontaktowy, wskazuj─ůc domen─Ö do pozycjonowania,
    2. oddzwaniamy do Ciebie, przeprowadzaj─ůc wywiad nt. Twojej domeny, Twoich cel├│w biznesowych, kt├│re ma realizowa─ç strona, oraz fraz wyszukiwania, na kt├│re chcesz by─ç wysoko w Google,
    3. wyceniamy prace potrzebne na start, np. audyt strony lub uzupe┼énienie tekst├│w na stronie, okre┼Ťlamy minimalny bud┼╝et miesi─Öczny na pozycjonowanie potrzebny dla realizacji cel├│w,
    4. wysyłamy e-mailem brief z pytaniami skrojonymi pod Ciebie, pytamy już bardziej konkretnie o Twój biznes, m.in. zalety i wady Twojej oferty czy profil Twojego klienta,
    5. przyst─Öpujemy do ustalonych prac, realizuj─ůc zadania w cyklach miesi─Öcznych,
    6. z pocz─ůtkiem kolejnego miesi─ůca wysy┼éamy raport z prac za poprzedni miesi─ůc,
    7. je┼╝eli klient jest zadowolony z prac i post─Öp├│w, wystawiamy faktur─Ö za kolejny miesi─ůc i przyst─Öpujemy do kolejnych, zaplanowanych d┼éugofalowo, prac pozycjonerskich,

     

    uwagi:

    • nie podpisujemy um├│w na pozycjonowanie z kilkumiesi─Öcznym wypowiedzeniem, co wyr├│┼╝nia nas spo┼Ťr├│d agencji seo = decydujesz po ka┼╝dym miesi─ůcu wsp├│┼épracy, czy chcesz aby┼Ťmy dalej pozycjonowali Twoj─ů stron─Ö,
    • na ka┼╝dym etapie, je┼╝eli s─ů pytania, odpowiadamy i omawiamy efekty prac seo,
    • cyklicznie rozliczamy si─Ö na podstawie bud┼╝etu miesi─Öcznego i cen cz─ůstkowych za poszczeg├│lne prace = wi─Ökszy bud┼╝et to wi─Öcej prac, kt├│rych cen─Ö znasz z g├│ry,

     

    Ile kosztuje pozycjonowanie z Bizzit?

    Koszt pozycjonowania w Bizzit opiera si─Ö na:

    • cenie audytu, kt├│ra zaczyna si─Ö od 1000 z┼é netto za mniejsz─ů stron─Ö www, do kilku a nawet kilkunastu tysi─Öcy z┼éotych za audyt du┼╝ego sklepu internetowego,
    • copywritingu na start, czyli uzupe┼énieniu lub napisaniu od pocz─ůtku tekst├│w na stron─Ö, potrzebnych dla zrozumienia tematyki serwisu przez wyszukiwark─Ö, oraz szczeg├│┼é├│w oferty przez u┼╝ytkownika, ceny artyku┼é├│w zaczynaj─ů si─Ö od 300 z┼é netto; opis SEO w trudnej tematyce, typu "meble kuchenne", "og┼éoszenia" czy "kredyt got├│wkowy", mo┼╝e kosztowa─ç nawet 1000 z┼é netto za 5000 znak├│w bez spacji,
    • poprawki, technicznie krytycznych dla pozycjonowania, element├│w strony meta-title, meta-description, nag┼é├│wk├│w h1 czy alt-├│w obraz├│w, wyceniane s─ů wg liczby podstron lub godzinowo, w zale┼╝no┼Ťci od ustale┼ä z klientem; przyk┼éadowo w kwocie 1500 z┼é netto, mo┼╝emy zoptymalizowa─ç kilkana┼Ťcie podstron oferty mniejszej strony internetowej
    • linkbuilding oparty jest w szczeg├│lno┼Ťci na artyku┼éach zewn─Ötrznych, kt├│re kosztuj─ů od 500 z┼é netto wzwy┼╝, w zale┼╝no┼Ťci od tematyki i konkurencyjno┼Ťci bran┼╝y, ale ┼Ťmia┼éo mo┼╝na powiedzie─ç, ┼╝e w tej cenie, mo┼╝na publikowa─ç dobre technicznie tre┼Ťci na dobrych serwisach, gdzie w cenie jest napisanie artyku┼éu, koszt publikacji, analityka seo, podlinkowanie-indeksowanie, monitoring i ewentualne dalsze serwisowanie artyku┼éu,

     

    Jakie informacje, dost─Öpy potrzebuje Bizzit aby rozpocz─ů─ç pozycjonowanie?

    Na pocz─ůtku wsp├│┼épracy przeprowadzany jest wywiad z potencjalnym klientem, nt. jego biznesu, strony internetowej i cel├│w. Pytamy m.in. o osoby kontaktowe do wsp├│┼épracy, konkurencj─Ö, grup─Ö docelow─ů, profil klienta, mocne i s┼éabe strony oferty, zak┼éadany efekt wsp├│┼épracy. Oczywi┼Ťcie informacje dzielimy na poufne, oraz te, kt├│re mo┼╝emy wykorzysta─ç w pozycjonowaniu strony.

    Podstawowe dost─Öpy, kt├│rych potrzebujemy to: dost─Öp do panelu CMS strony internetowej, dost─Öp do Google Analytics, Google Search Console oraz do wizyt├│wki na mapkach Google.

    uwaga: je┼╝eli brakuje informacji, klient nie potrafi odpowiedzie─ç na pytania, lub brakuje dost─Öp├│w ...pomagamy oraz pracujemy na tym co jest dost─Öpne,

     

    Czy muszę znać słowa kluczowe dla strony?

    Nie musisz zna─ç s┼é├│w kluczowych, ale musisz zna─ç i czu─ç bran┼╝─Ö, kt├│r─ů reprezentujesz, zna─ç dobrze Twoj─ů ofert─Ö, to wystarczy aby skuteczny key account m├│g┼é we wsp├│┼épracy z dzia┼éem SEO, okre┼Ťli─ç s┼éowa kluczowe, na kt├│re warto aby Twoja strona by┼éa wysoko w wyszukiwarce. Proponujemy frazy, na kt├│re musisz si─Ö pozycjonowa─ç, wsp├│lnie akceptujemy je, wskazuj─ůc przy tym konkretne podstrony (lub ich brak - do przygotowania) dla konkretnych fraz.

     

    Czy agencja SEO sama dobiera słowa kluczowe?

    Je┼╝eli klient nie jest w stanie zasugerowa─ç fundamentalnych fraz pozycjonowania dla swojej strony internetowej, wtedy agencja seo powinna przeprowadzi─ç analityk─Ö fraz dla bran┼╝y i oferty klienta, tym samym samodzielnie dobra─ç s┼éowa kluczowe, kt├│re akceptuje klient. Nawet gdy klient jest przekonany, ┼╝e wie wszystko nt. fraz, na kt├│re trzeba pozycjonowa─ç jego stron─Ö, obowi─ůzkiem agencji seo jest weryfikacja wskazanych fraz na narz─Ödziach SEO.

    Dodatkowy aspekt w dobieraniu s┼é├│w kluczowych, kt├│ry analitycznie musi pilnowa─ç agencja seo, to balans mi─Ödzy og├│ln─ů fraz─ů wyszukiwania a jej doprecyzowaniem, aby nie inwestowa─ç we frazy zbyt og├│lne, kt├│re zahaczaj─ů o inne bran┼╝e wychodz─ůc poza ofert─Ö klienta, oraz nie doprecyzowywa─ç za mocno fraz, wybieraj─ůc frazy ze zbyt ma┼éym wolumenem wyszukiwania.

    Sam bud┼╝et tak┼╝e mocno determinuje mo┼╝liwo┼Ťci dobierania kolejnych fraz do pozycjonowania.

     

    Jak znaleźć słowa kluczowe?

    S┼éowa kluczowa dla strony internetowej mo┼╝emy znale┼║─ç na kilka sposob├│w, ale generalnie s─ů dwa podej┼Ťcia ze wzgl─Ödu na widoczno┼Ť─ç domeny. Je┼╝eli domena jest w miar─Ö silna, to jej najwa┼╝niejsze frazy poka┼╝─ů si─Ö na seo narz─Ödziach w top100, dalej sortujemy po wy┼Ťwietleniach w wyszukiwarce i przyst─Öpujemy do dalszego szukania fraz na podstawie korelacji z ofert─ů, profilem klienta czy mo┼╝liwo┼Ťciami bud┼╝etowymi. Natomiast je┼╝eli domena jest s┼éaba lub nigdy nie pozycjonowana, wtedy poszukiwania s┼é├│w kluczowych zaczynamy od sprawdzenia s┼é├│w konkurencji oraz analizie podstawowych s┼é├│w i ich rozwini─Ö─ç dla danej bran┼╝y.

     

    Ile słów kluczowych pozycjonować?

    Nale┼╝y pozycjonowa─ç tak─ů ilo┼Ť─ç s┼é├│w kluczowych, aby zwrot z inwestycji pojawi┼é si─Ö w sensownym czasie i mo┼╝na by┼éo dalej reinwestowa─ç cz─Ö┼Ť─ç zysku na dalsze dzia┼éania SEO. Trzeba skupi─ç si─Ö na s┼éowach kluczowych, kt├│re jeste┼Ťmy w stanie najszybciej wypozycjonowa─ç, tzn. koreluj─ů mocno z tre┼Ťci─ů, mamy do┼Ť─ç obszerne i eksperckie tre┼Ťci na stronie w tematyce tych s┼é├│w, a gdy strona jest ju┼╝ pozycjonowana (aktualnie lub kiedy┼Ť) a frazy te s─ů w top20, to ju┼╝ wyb├│r jest prosty! Na przyk┼éad, przy bud┼╝ecie 2000 z┼é netto na miesi─ůc, przy wsp├│┼épracy przez 12 miesi─Öcy, mo┼╝na ┼Ťmia┼éo pozycjonowa─ç 3-4 trudne s┼éowa kluczowe oraz ich rozwini─Öcia.

     

    Co to jest pozycjonowanie lokalne?

    Prace ukierunkowane na lokalne frazy wyszukiwania typu "pozycjonowanie Katowice", z mocnym naciskiem na wyniki na mapkach Google, tzw. Google Maps Pack, to w┼éa┼Ťnie pozycjonowanie lokalne. Pozycjonowanie lokalne ma na celu optymalizacj─Ö bud┼╝etu SEO, pod k─ůtem obszaru, kt├│ry obs┼éugujemy, a tym samym nie konkurowanie w obszarze geograficznym, gdzie nie jeste┼Ťmy w stanie np. dojecha─ç do klienta, lub klient nie dojedzie do nas.

    W szczeg├│lno┼Ťci, dla fraz rozpoznawanych przez Google jako lokalne, np. "fryzjer Katowice" lub "fryzjer" (wpisuj─ůc z lokalizacji Katowice), copywriting nie musi by─ç ju┼╝ ukierunkowany lokalnie przy dobrze eksponowanym i sp├│jnym adresie, ale prace off-site nadal wymagaj─ů optymalizacji lokalnej.

     

    Czym s─ů linki w pozycjonowaniu (cytaty)?

    Linki w pozycjonowaniu pe┼éni─ů rol─Ö potwierdzenia, ┼╝e linkowana strona jest warto┼Ťciowa, skoro inna strona postanowi┼éa umie┼Ťci─ç do niej link. Link mo┼╝na por├│wna─ç do cytowania danej osoby przez inn─ů osob─Ö, skoro kto┼Ť cytuje/wskazuje to co powiedzieli┼Ťmy, wiemy lub prezentujemy, to jest to informacja dla algorytmu Google, ┼╝e jeste┼Ťmy warto┼Ťciowi, podobnie jak strona, kt├│r─ů linkujemy (cytujemy). Gdy do strony linkuje wiele domen, znaczy to, ┼╝e wiele domen uwa┼╝a, ┼╝e dana strona jest warto┼Ťciowa, przez to zyskuje ona moc page rank.

     

    Czym jest anchor tekst dla SEO?

    Anchor tekst, inaczej tekst zakotwiczony w tagu html reprezentuj─ůcy link (standardowo w tagu html: "a") to po prostu tekst, kt├│ry reaguje na klikni─Öcie, otwieraj─ůc inn─ů podstron─Ö, zas├│b, plik itd. Dla pozycjonowania, anchor tekst wzmacnia page rank linkowanej lokalizacji dla fraz, kt├│re sk┼éadaj─ů si─Ö na dany anchor tekst.

    przykład:  anchor tekst "pozycjonowanie stron", w linku pozycjonowanie stron wzmacnia podstronę bizzit.pl/pozycjonowanie-stron  dla frazy wyszukiwania "pozycjonowanie stron" ( https://www.google.com/search?q=pozycjonowanie+stron )

     

    Co robi tag w pozycjonowaniu stron?

    Tag jest to niezale┼╝ne strukturalnie, niehierarchiczne grupowanie (np. jako podstrona z list─ů) podobnych materia┼é├│w (artyku┼éy, produkty) w ramach wsp├│lnego s┼éowa kluczowego. Przyk┼éadem tagu mo┼╝e by─ç lista artyku┼é├│w w┼éa┼Ťnie o tematyce "pozycjonowanie stron", czyli np. tag "pozycjonowanie stron" ( https://bizzit.pl/temat/pozycjonowanie-stron/ )

     

    Jak zoptymalizowa─ç SEO?

    Optymalizacja samego procesu działań SEO, to:

    • reagowanie na zmiany w algorytmie wyszukiwarek,
    • wnioski ze zmian pozycji strony w wynikach wyszukiwania,
    • doszukiwanie si─Ö poprawek quick-win SEO (on- & off-site)
    • m─ůdre zarz─ůdzanie publikacjami oraz contentem strony w kontek┼Ťcie inwestycji,
    • monitorowanie i uczestniczenie w zmianach na serwisie w kontek┼Ťcie wsp├│┼épracy z Redakcj─ů oraz Deweloperami,

     

    Czy pozycjonowanie wpływa na reklamy Google Ads?

    Mimo, ┼╝e wiele krytycznych element├│w SEO, jak np. noindex/index nie wp┼éywa na Google Ads, to oczywi┼Ťcie, niekt├│re prace wykonywane dla pozycjonowania strony, wp┼éywaj─ů na efekt reklam Google Ads, s─ů to np. optymalizacja UX, sygna┼éy behawioralne SEO czy wreszcie copywriting, kt├│ry wp┼éywa na quality score (ocena landing page Google Ads),

    4.6/5 - (139 votes)
    17 Comments

    zostaw komentarz

      • agencja seo lubi─ůca bizzit
      • 11 stycznia 2023
      Odpowiedz

      Warto zaznaczy─ç te┼╝, ┼╝e pozycjonowanie stron mo┼╝e by─ç nieskuteczne je┼Ťli nie jest przeprowadzane prawid┼éowo lub je┼Ťli cel pozycjonowania jest nierealny.

      Nieskuteczne pozycjonowanie mo┼╝e wynika─ç z kilku przyczyn, takich jak:

      a) Nieodpowiednie s┼éowa kluczowe: Wyb├│r s┼é├│w kluczowych, kt├│re s─ů zbyt og├│lne lub trudne do osi─ůgni─Öcia, mo┼╝e skutkowa─ç brakiem widoczno┼Ťci strony w wynikach wyszukiwania.

      b) Nieodpowiednia optymalizacja: Brak odpowiedniej optymalizacji strony pod k─ůtem s┼é├│w kluczowych, tre┼Ťci oraz kodu HTML, mo┼╝e prowadzi─ç do s┼éabej widoczno┼Ťci w wynikach wyszukiwania.

      c) Z┼éy link building: Nieodpowiedni link building, taki jak zakup link├│w lub linkowanie z niskiej jako┼Ťci stron, mo┼╝e prowadzi─ç do kar od wyszukiwarek i utraty pozycji.

      d) Nieaktualna wiedza: Brak aktualizacji wiedzy na temat algorytmów wyszukiwarek oraz zmian w ich działaniu, może prowadzić do stosowania nieodpowiednich metod pozycjonowania.

      e) Oczekiwanie zbyt szybkich efekt├│w: pozycjonowanie to proces d┼éugotrwa┼éy, efekty s─ů widoczne zwykle po kilku tygodniach czy miesi─ůcach, oczekiwanie zbyt szybkich efekt├│w mo┼╝e prowadzi─ç do rozczarowania i zaniechania dzia┼éa┼ä.

      Wa┼╝ne jest, aby przeprowadza─ç pozycjonowanie zgodnie z zaleceniami wyszukiwarek i stosowa─ç tylko etyczne metody pozycjonowania, oraz aby mie─ç realistyczne oczekiwania dotycz─ůce rezultat├│w.
      Dobrze jest regularnie monitorowa─ç i analizowa─ç pozycj─Ö strony oraz dostosowywa─ç dzia┼éania pozycjonuj─ůce zgodnie z wynikami.

      pozdrawiamy Was (zaprzyja┼║niona agencja SEO), ps.dobrze technicznie przygotowane odpowiedzi !

      • S┼éawomir
      • 24 wrze┼Ťnia 2022
      Odpowiedz

      Bardzo merytoryczny tekst. Ten typ tekst├│w opisuj─ůcy procesy optymalizacji i funkcjonowania pozycjonowania stron to jest to czego szukam. Polecam i czekam na kolejne teksty !

      • marcin
      • 22 sierpnia 2022
      Odpowiedz

      zdecydowanie brakuje jeszcze informacji o cenach pozycjonowania, o rozliczaniu się za pozycjonowanie i generalnie jak przebiega proces pozycjonowania i współpracy z Wami, wiem wiem, że to jest generalnie Wiedza, ale też brakuje czesci praktyczno informacyjnej we współpracy z Wami, dzieki z góry za uzupełnienie, ale też dodatkowo już wysłałem zapytnie i czekam na odpoweidz od Was pozdrawiam, Marcin

      • Maciej
      • 6 sierpnia 2022
      Odpowiedz

      Mega dawka fachowej wiedzy! Bizzit niezmiennie trzyma wysoki poziom profesjonalizmu. Polecam!

      • ┼üukasz
      • 4 sierpnia 2022
      Odpowiedz

      Zdecydowanie polecam ekip─Ö Bizzit!

      • Krzysztof
      • 4 sierpnia 2022
      Odpowiedz

      Super , Panowie sa rewelacyjni , szczerze polecam . Zawsze osi─ůgaj─ů najlepsze pozycje

      • Radek
      • 30 lipca 2022
      Odpowiedz

      Niez┼éy przegl─ůd wiedzy! Dla ka┼╝dego co┼Ť przydatnego. Dla mnie szczeg├│lnie interesuj─ůcy by┼é fragment dotycz─ůcy narz─Ödzi i audytu SEO.

      • Kr├│l Wroc┼éawia
      • 28 lipca 2022
      Odpowiedz

      Po przeczytaniu artyku┼éu jestem pewien, ┼╝e trafi┼éem na absolutnie najlepszego SEO-wca na rynku. Kiedy┼Ť przepala┼éem wory pieni─Ödzy nie wiem nawet na co. Na dzia┼é pozycjonerski, kt├│ry pewnie siedzia┼é w piwnicy i pi┼é kaw─Ö za moje pieni─ůdze. Tu klasa na maksa ­čÖé

      • Kostu┼Ť
      • 28 lipca 2022
      Odpowiedz

      Merytoryczny artykuł, który pokazuje jak wiele kompetencji i pracy potrzeba by użytkownicy poprzez wyszukiwarkę mogli dotrzeć do naszych biznesów. Potencjał jest jest ogromny, warto zatem słuchać profesjonalistów. Długoterminowo zawsze się to opłaca.

      • Damian
      • 28 lipca 2022
      Odpowiedz

      Dobrze, przyst─Öpnie napisany poradnik. ­čÖé

      • Grzegorz
      • 28 lipca 2022
      Odpowiedz

      Zabija merytoryk─ů, ale to dobrze bo ka┼╝dy znajdzie co┼Ť dla siebie.
      Przynajmniej wiem, ┼╝e nie chc─Ö tego robi─ç samodzielnie ­čÖé

      • Artur
      • 28 lipca 2022
      Odpowiedz

      Bardzo dobry i rozbudowany artyku┼é, w kt├│rym pozycjonowanie stron internetowych zosta┼éo przedstawione w prostym i zrozumia┼éym j─Özyku. Ciekawa jest tabela – Narz─Ödzia SEO, gdzie mamy por├│wnanie r├│┼╝nych aplikacji do zbierania danych potrzebnych do pozycjonowania stron. pozdrawiam Artur

      • Michal
      • 27 lipca 2022
      Odpowiedz

      Teraz cz┼éowiek wie za co p┼éaci ­čśë

      • Anna
      • 27 lipca 2022
      Odpowiedz

      najbardziej spodoba┼éa mi si─Ö definicja kr├│tkiego ogona w pozycjonowaniu czyli short tail, dzi─Ökuj─Ö bo w┼éa┼Ťnie tego szuka┼éam do pracy, mog─Ö zacytowa─ç Was? pozdrawiam Anna

        • wojtek
        • 27 lipca 2022
        Odpowiedz

        tak Pani Aniu, można nas cytować, będzie nam miło też, jak poda Pani w swojej pracy link (adres) podstrony, pozdrawiamy

      • Piotrek
      • 27 lipca 2022
      Odpowiedz

      Bardzo fajny, tekst wreszcie dowiedziałem się jak działa wyszukiwarka Google

      • Krzysztof
      • 27 lipca 2022
      Odpowiedz

      Bardzo interesuj─ůcy artyku┼é. Dobrze jest wiedzie─ç na jakiej zasadzie s─ů pozycjonowane strony i jak to p├│┼║niej si─Ö ma to wynik├│w wyszukiwania. Jak wiele znacz─ů s┼éowa kluczowe na pozycj─Ö strony w wyszukiwarce.

    zaufali nam m.in.:

    przygotowanie, analiza fraz

    Aby odnie┼Ť─ç sukces w pozycjonowaniu strony, trzeba dobrze okre┼Ťli─ç cel i wiedzie─ç jak chcemy technicznie prezentowa─ç stron─Ö u┼╝ytkownikom i wyszukiwarce. Te dwa punkty realizuje analiza fraz oraz analityka SEO strony internetowej, kt├│re wp┼éywaj─ů na skuteczno┼Ť─ç p├│┼║niejszych dzia┼éa┼ä.

    aktywne raporty, monitoring seo

    Co to jest aktywny raport SEO? to raport z monitorowania i ┼Ťledzenia zmian SEO, ale z reagowaniem i zarz─ůdzaniem zmianami. Taki raport jest nie tylko dodatkow─ů wiedz─ů SEO dla klienta, ale tak┼╝e jest fundamentalny dla szybkiego reagowania po zmianach w SERP, algorytmach Google, czy nawet zmianie copywritingu lub oferty przez samego klienta.