Jakie działania wchodzą w zakres content marketingu?

Patrząc na zagadnienie content marketingu nieco szerzej, warto zadać sobie pytanie odnośnie zakresu, jaki prezentuje. Czy content marketing to tylko treści, które możemy znaleźć na stronie? Odpowiedź brzmi: nie! Sprawdźcie, jakie działania wchodzą w obszar content marketingu.

Zagadnienia, które porusza content marketing, związane są z różnego rodzaju działaniami, które podejmujemy dla klienta po to, żeby jego strona była jak najbardziej widoczna w sieci i przyciągała odbiorców. W takim ujęciu content to więc nie tylko tworzenie wysokiej jakości treści, ale także badanie konkurencji, czy przedsięwzięcia techniczne, które mają za zadanie jak najlepiej wpłynąć na pozycjonowanie strony klienta w wyszukiwarce.

Analiza content gap

To zagadnienie na pierwszy rzut podobne do audytu, jednak analiza content gap skupia się na lukach w treści na stronie klienta. W prostych słowach można to działanie wytłumaczyć jako zbadanie różnicy pomiędzy tym, czego potrzebują odbiorcy pod kątem treści bądź fraz, a tym, co faktycznie strona ma do zaoferowania.

Tworzenie różnych rodzajów treści

Content to wreszcie tworzenie treści, zarówno tekstów, jak i grafik czy wideo. Działania te obejmują między innymi pisanie, ale także korektę i redakcję artykułów, newsletterów czy e-booków. Content dzieli się na wewnętrzny (treści na stronie klienta) i zewnętrzny (na przykład artykuły publikowane na różnego rodzaju serwisach tematycznych czy lokalnych).

Optymalizacja treści i działania SEO

Celem każdej marki jest uzyskanie widocznego miejsca w wyszukiwarce Google. Optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej to różne działania, które mają za zadanie zwiększyć widoczność domeny w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO, czyli Search Engine Optimalization to zarówno kwestie techniczne, związane z działaniem strony internetowej, jak i te połączone z samym contentem, czyli tym, jak treść oddziałuje na owe wyniki.

Działania SEO to także audyt, czyli dokładna analiza czynników decydujących o widoczności danej strony w wyszukiwarce i jej opracowanie, które oddaje się klientowi.

Współpraca z influencerami

W marketingu treści obecnie coraz większą rolę odgrywa tak zwany user generated content, czyli treść tworzona przez samych odbiorców. Szerzej można ten problem rozpatrywać jako emocjonalne zaangażowanie klientów w markę. Osobistą więź umacnia polecenie przez znaną osobę, na przykład influencera. Kontakty z tego typu osobami, które mają wpływ na tworzenie się i umacnianie trendów konsumenckich, to jedna ze strategii budowania świadomości marki i związana jest właśnie z contentem zewnętrznym, czyli treściami, jakie pojawią się odnośnie marki w różnych kanałach komunikacji.

Działania podtrzymujące więź z klientem

Content to nie tylko tworzenie nowych treści, ale także budowanie zaangażowania stałych klientów. W tej kwestii bardzo ważne są wszystkie działania na social mediach oraz dopasowane newslettery. Treść tworzona na potrzeby tego typu kanałów komunikacji powinna budować poczucie przywiązania do marki – w przypadku social mediów ważne jest regularne odpisywanie na komentarze, czy wymyślanie różnego rodzaju konkursów, które mają zaktywizować społeczność, a jeśli chodzi o inne działania, może to być regularne wysyłanie maili, czy innego rodzaju komunikacja, taka jak SMS-y lub telefony. Ważne, żeby działania te były regularne, ale nie agresywne – atrakcyjne promocje, do których klient ma dostęp, na przykład w swoje urodziny będą doskonałym pomysłem.

5/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz