Jakie są rodzaje reklam Google Ads, jak wybrać odpowiedni typ kampanii?

Reklamy w Google Ads pozwalają dotrzeć do szerszego grona odbiorców, dzięki czemu sieć potencjalnych klientów rośnie. W dzisiejszym artykule przedstawimy, jakie są rodzaje reklam w Google Ads i jak one dokładnie działają.

Rodzaje reklam Google Ads

Chcąc zwiększyć zyski z prowadzonej działalności przy użyciu płatnych reklam Google Ads, do wyboru mamy kilka ich rodzajów.

Reklama tekstowa

Ten rodzaj reklamy wyświetla się w wynikach wyszukiwania i jest on najstarszy w ofercie Google Ads. Reklamy tekstowe zobaczymy na samej górze strony (nad wynikami organicznymi) oraz na dole. Są one bardzo uniwersalne, dzięki czemu chętnie korzystają z nich przedstawiciele różnych branży.

Reklama graficzna w sieci Google Display Network

Reklama graficzna Google Ads to nic innego, jak wyświetlane banery lub grafiki (mogą zawierać małą ilość tekstu), które po kliknięciu przekierowują bezpośrednio do wybranego produktu lub strony. Aby stworzyć taką reklamę, można wykorzystać wbudowany w Google Ads kreator, lub zlecić stworzenie profesjonalnego projektu grafikowi. Elementy, które powinny pojawić się na takim banerze, to logo, obraz, nagłówek, nazwa strony i krótki tekst. Jednak zdarzają się reklamy tego typu bardzo minimalistyczne, np. w postaci napisu na jednolitym tle.

Ważną informacją jest to, że reklamy graficzne wyświetlają się nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale również w sieci partnerskiej Google, którą tworzy ponad 2 miliony stron.

Ciekawą opcją są reklamy elastyczne, które tworzone są przez Google na podstawie przesłanych przez nas materiałów (logo, grafiki, animacje lub filmy, gotowy tekst reklamy i nagłówki).

Reklama dynamiczna (DSA)

Ten rodzaj reklamy Google Ads charakteryzuje się dużą skutecznością, a to dzięki temu, iż dostosowuje się do tego, co w danej chwili użytkownik internetu wpisuje w wyszukiwarkę. Osoba, która tworzy reklamę dynamiczną, musi stworzyć tekst, który zamknie się w limicie 180 znaków, natomiast Google zajmuje się ustawianiem słów kluczowych, linka do podstrony oraz nagłówka w trybie dynamicznym.

Reklama video

Te reklamy wyświetlane są w serwisie YouTube, a także na stronach partnerów Google. Filmy reklamowe wyświetlane na YouTube mogą trwać 6 lub 15 sekund, przy czym te krótsze są niepomijalne. Alternatywą są reklamy w postaci sponsorowanych wyników wyszukiwania YouTube lub propozycji kolejnych filmów.

Reklama produktowa (PLA)

Reklama produktowa Google Ads jest skierowana specjalnie do sklepów internetowych. Można zauważyć ją w górnej części strony z wynikami wyszukiwania i przybiera formę zdjęć wyszukiwanych produktów wraz z ceną. Po kliknięciu wybrane zdjęcie jesteśmy przekierowywani wprost do sklepu oferującego dany produkt.

Reklama aplikacji

Dzięki systemowi Google Ads możemy również reklamować aplikacje mobilne. Tego rodzaju reklamy wyświetlane są w wyszukiwarce Google, w sklepie z aplikacjami Google Play, serwisie YouTube oraz w sieci partnerów Google.

Jak wybrać odpowiedni typ kampanii Google Ads?

Jeśli chcemy wypróbować reklam w Google Ads, to przed stworzeniem pierwszej kampanii należy dokładnie przeanalizować cele marketingowe firmy. Trzeba się zastanowić, w czym ma dana kampania Google pomóc, czy ma np.:

  • zwiększyć sprzedaż,
  • zyskać nowych klientów,
  • wygenerować ruch na stronie,
  • zwiększyć rozpoznawalność marki,
  • wypromować aplikację.

Każdy cel będzie wymagał innego typu kampanii, co więcej, każda kampania korzysta z innego rodzaju reklamy Google. Przykładowo, kampanie w sieci wyszukiwania wykorzystują reklamy tekstowe, a kampanie w sieci reklamowej np. realizują cele marketingowe przez reklamy graficzne.

5/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz

więcej na naszym blogu

wszystkie artykuły