Od czego zależy pozycja stron w Google? Pozycjonowanie – samodzielnie czy z agencją SEO?

Skuteczne pozycjonowanie to sposób na to, aby zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci, a także poprawić ruch na stronie. Jednak istnieje wiele czynników rankingowych, które wpływają na pozycję w Google. Dlatego podpowiadamy, co należy wziąć pod uwagę podczas pozycjonowania stron www oraz kiedy pomoc specjalisty SEO będzie niezbędna.

Jak pozycjonować strony internetowe?

Na początku wyjaśnijmy, co to jest SEO. To skrót od Search Engine Optimization – oznacza to optymalizację stron www pod kątem wyszukiwarek. Uogólniając, jest to szereg działań on-site oraz off-site, czyli podejmowanych na samej stronie oraz poza nią, których celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

A jak przebiega pozycjonowanie strony internetowej? W pierwszej kolejności najczęściej poprawia się lub dodaje dane strukturalne, optymalizuje obrazki oraz dba o tzw. UX, czyli user experience. Ważne jest sprawdzenie, czy na stronie występują frazy kluczowe dla danej branży, a jeśli nie – należy je dodać. Poza tym podejmuje się kroki z zakresu content marketingu oraz link buildingu. Oprócz tego można wyróżnić także pozycjonowanie lokalne, które tym się różni, że skupia się na wynikach związanych z geolokalizacją w Google.

To kilka z podstawowych działań, jakie należy podjąć, aby poprawić swoją pozycję w Google i co za tym idzie – zwiększyć widoczność strony w sieci. Czasem to jednak nie wystarczy – trzeba jeszcze uwzględnić czynniki rankingowe, które bierze pod uwagą Google.

Pozycja w Google – jakie czynniki rankingowe na nią wpływają?

Na początku należy zaznaczyć, że firma Google nie wyjawia wszystkich czynników rankingowych, które mają wpływ na to, na jakim miejscu w wynikach pojawia się strona internetowa. Stan wiedzy obecnie jest wynikiem dokładnego śledzenia dokumentacji Google oraz testów specjalistów SEO. Na tej podstawie można wyróżnić kryteria, które z pewnością należałoby wziąć pod uwagę podczas pozycjonowania stron internetowych.

Czynniki te można podzielić na on-site oraz off-site. Pierwsze z nich związane są z optymalizacją serwisu. Na pozycję w Google wpływ będzie mieć szybkość wczytywania strony (zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerze) oraz obecność fraz kluczowych nie tylko w treści, ale także w znacznikach meta title, meta description czy w nagłówkach. Zadbać należy o linkowanie wewnętrzne, unikalność treści (unikać należy duplikatów – nawet opisów producentów w przypadku towarów sprzedawanych w sklepach internetowych), a także o dobrze zoptymalizowane pod wyszukiwarki obrazki. Decydujące są także takie czynniki rankingowe jak wiek domeny, świeżość treści oraz ich długość.

Natomiast kryteria off-site to takie, które nie są bezpośrednio związane z samą stroną, lecz z działaniami SEO podejmowanymi są poza nią. Najważniejsza w tym wypadku jest ilość i jakość linków, które prowadzą do pozycjonowanej strony. Co ciekawe, istotna może być tematyka serwisu, na którym zawarty jest odnośnik. Google zwraca uwagę na liczbę kliknięć w stronę w wynikach wyszukiwania czy współczynnik odrzuceń.

Czy warto skorzystać z usług specjalisty SEO?

Powyżej przedstawiona została tylko część czynników wpływających na pozycjonowanie stron. Niektóre z tych działań można podjąć samodzielne, inne wymagają posiadania technicznej wiedzy, co jest jednym z argumentów na to, że warto skorzystać z usług specjalisty SEO. Nawet tak proste z pozoru elementy, jak wysycenie strony frazami czy linkowanie do niej może okazać się zgubne, gdyż Google w obecnych czasach wyczulony jest na wszystkie działania mające znamiona „spamerskich”.

Ofertą agencji SEO powinni zainteresować się w szczególności właściciele stron internetowych o charakterze komercyjnym. W ich przypadku dobra widoczność w sieci i wysoki ruch na stronie przekłada się na realne zyski, a wybić się wśród konkurencji nierzadko nie jest łatwo.

Czy pozycjonowanie z Agencją SEO jest opłacalne?

To zależy od wielu czynników, takich jak branża, konkurencja, budżet i cele biznesowe. W niektórych przypadkach pozycjonowanie z pomocą agencji SEO może przynieść znaczne korzyści, takie jak wzrost ruchu organicznego i wzrost sprzedaży. W innych przypadkach jednak pozycjonowanie może nie przynieść oczekiwanych rezultatów lub nie być opłacalne w stosunku do kosztów. W każdym przypadku warto dokładnie przeanalizować swoje cele biznesowe i opracować odpowiednią strategię marketingową, w tym pozycjonowanie, aby osiągnąć najlepsze możliwe rezultaty.

4.7/5 - (6 votes)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz