Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO

Gdy chce się sprawić, by strona internetowa pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania, warto ją zoptymalizować pod kątem SEO. Co to oznacza? Jakie działania to umożliwiają?

Po co optymalizować stronę WWW pod kątem SEO?

Na początek warto zastanowić się, po co w ogóle optymalizować stronę internetową pod kątem SEO? Co takie działanie ma na celu? Czy lepiej zrobić to samodzielnie? Czy może zlecić specjalistom? A jeśli tak, to czy na pewno warto za to płacić?

Zacznijmy od początku. Po co optymalizować witrynę pod kątem SEO? Powód jest prosty – żeby sprawić, by pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jednak czy faktycznie działania na stronie mają na to wpływ? Oczywiście! A z pewnością od nich właśnie warto zacząć. Jak? Zacząć warto od przeprowadzenia audytu strony. Można wykonać to samodzielnie, ale po co, skoro są od tego specjaliści? Mają narzędzia, wiedzę, umiejętności i doświadczenie, dzięki czemu robią to sprawnie i co najważniejsze – dobrze.

A po co w ogóle działania SEO i pięcie się w górę w wynikach wyszukiwania? Po to, by strona stała się widoczna! Niezależnie od tego, w jakiej branży się działa – czy stawia się na sprzedaż produktów czy usług – ważne jest to, by klient miał jak dotrzeć do firmy. A jak ma to dzisiaj zrobić inaczej niż przez wyszukiwarkę? Właśnie dlatego, biorąc pod uwagę konkurencję, należy zabiegać o to, by pojawić się nad nią. Warto więc zlecić optymalizację pod SEO i sprawdzać efekty.

Optymalizacja słów kluczowych

Zacząć warto przede wszystkim od optymalizacji słów kluczowych. Co to oznacza? Należy dobrać je pod kątem oferty. Nie powinny być zbyt ogólne, a dokładnie odzwierciedlać to, co mieści się w ramach działalności firmy. Istotne jest to, by wziąć pod uwagę takie czynniki, jak potencjał frazy i jej konkurencyjność. W sytuacji, gdy prowadzi się biznes lokalny, dobrze jest wybrać frazy związane z lokalizacją.

Frazy potrzebne są do tego, by wprowadzić je na stronie. Oczywiście warto w tym zachować umiar. Istotne jest też to, by frazy występowały w treści na witrynie w naturalnych odmianach. Stworzenie contentu z ich wykorzystaniem może przysparzać trudności, dlatego warto pomyśleć o zleceniu tego firmie zewnętrznej. Takiej, która wykorzysta w pełni potencjał słów kluczowych.

Optymalizacja treści

O tym, że warto mieć treść na stronie nie trzeba nikogo przekonywać, jednak należy wiedzieć, że musi być ona odpowiednio zoptymalizowana pod SEO. Co to oznacza? Przede wszystkim istotne jest to, by na witrynie znajdowały się teksty merytoryczne i takie, które dobrze się czyta. Jednak to za mało. Muszą być one w umiejętny sposób wysycone frazami. Co więcej, sama treść musi być unikalna. Aby zarówno dobrze się czytało treść, jak i by dobrze był odbierany przez roboty wyszukiwarki, powinien być podzielony na akapity, posiadać nagłówki, boldy i inne urozmaicenia, jak np. wyliczenia, grafiki, ilustracje. W przypadku optymalizacji treści, często warto skorzystać z usług firm, które w tworzeniu content marketingu mają doświadczenie.

Optymalizacja grafiki

Często nie myślimy o tym, jak istotna na stronie internetowej jest rola grafiki, a więc wszelkich zdjęć, wykresów, ilustracji. Owszem, są one wartością, gdyż witryna z samym tekstem zdecydowanie nie jest tym, co może zadowalać. Klienci widząc taką stronę, z pewnością szybko ją opuszczą. Jednak warto wiedzieć, że grafika ma też ogromny wpływ na SEO. Jaki? Przede wszystkim odpowiednio opisując zdjęcie itp., informuje się roboty wyszukiwarek o tym, co się na nich znajduje. Dzięki temu możliwe jest dodanie do opisów zdjęć słów kluczowych. Optymalizacja zdjęć to nie tylko kwestia ich odpowiedniego nazwania, dodania alternatywnego opisu, ale i odpowiedni rozmiar. Zdjęcie nie może być ani zbyt duże, ani zbyt małe. Grafika powinna mieć kilka kilobajtów. Dobrze jest zapisywać ją w formacie PNG. Nie ma sensu dodawanie zdjęć kiepskiej jakości, pełnych pikseli.

Optymalizacja linków wewnętrznych

Dużo się mówi o tym, jak istotne jest to, by do strony prowadziły dobre linki. Warto jednak wiedzieć, że także linkowanie wewnętrzne jest bardzo ważne. Odpowiednio zaprojektowana architektura całej witryny jest kluczowa. Co to oznacza? Strona typu one page nie jest dobrym wyborem. Zdecydowanie lepiej jest, gdy ma kilka podstron. Łączy się je za pomocą linków wewnętrznych. Dzięki temu roboty wyszukiwarek mogą się po nich przemieszczać. Co to daje? Zdecydowanie lepszą i szybszą indeksację. Warto zadbać o to, by do każdego produktu lub usługi, dało się dojść z wielu miejsc. Oczywiście zanim doda się linka, należy upewnić się, że prowadzi do dobrej strony i nie zwraca błędów.

Optymalizacja kodu strony

Na koniec zdecydowanie trudniejsza sprawa, a więc optymalizacja kodu strony. To działanie, które lepiej zlecić osobom, które się na tym znają, bowiem wiele można zepsuć. Istotne jest to, by popracować nad kwestią danych strukturalnych. To one wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, są czytane przez użytkowników, a także przez roboty wyszukiwarek. Oczywiście to nie wszystko, bowiem w kodzie strony można przeprowadzić wiele działań, ale te lepiej powierzyć programistom.

czeka na pierwszą ocenę 🙂
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz

więcej na naszym blogu

wszystkie artykuły