Pozycjonowanie sklepu z wyposażeniem wnętrz, domu i ogrodu

Postawiłeś sklep internetowy, stworzyłeś bogatą i atrakcyjną ofertę, czekasz na klientów i… nic się nie dzieje. Dlaczego? W końcu Twoje ceny są korzystne, a wybór większy, niż w niejednym sklepie! Klienci muszą się o Tobie dowiedzieć i w tym właśnie pomoże Ci pozycjonowanie.

Dobór fraz kluczowych podczas pozycjonowania sklepu z wyposażeniem wnętrz

Frazy kluczowe, w dużym skrócie wyjaśniając, są to słowa, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google. Twoim celem jest, aby na konkretne frazy, wyrażenia, osiągnąć jak najwyższą pozycję w Google, czyli w wynikach wyszukiwania.

Aby to się udało, będziesz musiał przedsięwziąć wiele działań, a jednym z pierwszych jest wybór fraz kluczowych, czyli tych słów, na które chcesz, aby klienci Cię znaleźli. To będą frazy ogólne, jak „sklep z meblami”, „wyposażenie wnętrz” czy „meble”, ale też bardziej szczegółowe, precyzujące potrzeby użytkowników, np. „biurko dla dzieci”, „łóżko niemowlęce” czy „sofa dwuosobowa rozkładana”.

Skąd wiedzieć, na jakie frazy warto się pozycjonować? Po pierwsze, musisz przeanalizować swoją ofertę, czego masz w swoim sklepie najwięcej i co może przynieść Ci największe korzyści. A po drugie, musisz skonfrontować to z realnymi zapytaniami w Google. Do tego służą takie narzędzia SEO jak Senuto, Ahrefs czy SEMSTORM.

Opisy produktów, blog firmowy – SEO copywriting

Odpowiednio dobrane frazy kluczowe będą Ci potrzebne podczas wielu prac związanych z pozycjonowaniem strony www. Na ich podstawie przygotujesz m.in. unikalne, rozbudowane opisy produktów, które wyróżnią Twoją ofertę w oczach Google’a wśród konkurencji, często kopiującej opisy producentów.

Oprócz tego, warto utworzy blog firmowy, z poradami dotyczącymi aranżacji wnętrz czy wyboru określonego rodzaju wyposażenia. Internauci często szukają takich podpowiedzi i jeśli znajdą je na Twojej stronie, to dzięki linkowaniu wewnętrznemu możesz przekierować ruch na strony sprzedażowe. I zdajemy sobie sprawę z tego, że to jest dużo pracy, dlatego content marketing możesz zlecić agencji SEO.

Optymalizacja meta opisów

Kluczowym aspektem podczas pozycjonowania sklepów internetowych jest optymalizacja meta opisów – title i description. Są one widoczne w wynikach wyszukiwania, nie tylko wspierają pozycjonowanie, ale także zachęcają do kliknięcia. Jeśli wskażesz użytkownikowi, co znajdzie na Twojej stronie oraz w kilku słowach zachęcisz go do odwiedzenia jej, możesz zwiększyć ruch organiczny, pochodzący z naturalnych wyników wyszukiwania. Dodamy jeszcze, że ważna jest także odpowiednia odmiana, kolejność oraz długość meta title.

Taką optymalizację można wykonać ręcznie lub w przypadku sklepów z bardzo dużą ilością produktów, zautomatyzować te procesy, co wykonują doświadczeni specjaliści SEO.

Agregator sklepów z wyposażeniem wnętrz

Specyficznym typem serwisu jest agregator sklepów z wyposażeniem wnętrz, czyli strona, która zbiera oferty z kilkudziesięciu współpracujących z nią sklepów. W takim przypadku pozycjonowanie www jest znacznie trudniejsze, opiera się na zaawansowanych rozwiązaniach technicznych, co omówiliśmy już przy okazji przedstawiania jednego z naszych klientów – Homebook.pl.

Co jest ważne w tym przypadku? M.in. stworzenie logicznej i przyjaznej nawigacji, opracowanie skutecznego linkowania wewnętrznego, automatyzacja unikalnych meta opisów, a także skupienie się na optymalnym indeksowaniu filtrów nawigacji. Działania te muszą zostać wsparte content marketingiem, unikalnymi tekstami tworzonymi zgodnie z zasadami SEO, a także link buildingiem. Czy jest to praca dla jednej osoby? Zdecydowanie nie. Najczęściej potrzeba do tego ekspertów, specjalizujących się w poszczególnych aspektach pozycjonowania.

czeka na pierwszą ocenę 🙂
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz