Homebook
Homebook.pl to największy w Polsce serwis internetowy o tematyce Dom, Wnętrze, Ogród, czyli wyposażenie wnętrz, projekty i inspiracje związane z mieszkaniem. Homebook agreguje tysiące sklepów internetowych, gdzie można porównać ceny itd. Homebook należy do Grupy Domodi, której właścicielem jest Grupa Wirtualna Polska. Serwis jest wielokrotnym zdobywcą nagród Social Media.
Homebook w internecie (pozycjonowanie stron czy kampanie reklamowe Ads) konkuruje z serwisami o tematyce wystrój i wyposażenie wnętrza, aranżacja, projektowanie wnętrz, m.in z:
- Murator
- Urzadzamy.pl
- Ladnydom.pl
- Czterykaty.pl
- Homify
- Castorama
- Agatameble.pl
- LeroyMerlin.pl
Jak pozycjonować sklep o tematyce Dom, Wnętrze, Ogród?
Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę, czy serwis jest porównywarką, agreguje ofertę wielu sklepów internetowych CZY jest to sklep, sprzedający produkty pod własną marką, lub co najmniej jest sklepem tematycznym, z własnymi opisami i „duszą”?
…zatem, oprócz podstawowych zagadnień SEO, jeżeli jest to:
A. agregator sklepów należy zwrócić uwagę na:
- podejście do indeksowania kombinacji filtrów w nawigacji (np. „czerwona lampa”, „zielona lampa”, „metalowa zielona lampa” itd., praktyczności takiego indeksowania w aspekcie fraz wyszukiwania oraz crawlowania przez wyszukiwarkę Googler
- analitykę i automatyzację unikalnych meta-title w stosunku do sklepów, z których importowane są oferty, gdzie grupy odpowiednich tytułów, zagęszczenia wyrazów i złożeń… mogą przebijać się w Google wyżej niż oferty sklepu macierzystego
- opisy topical seo oraz dla użytkownika, przygotowane dobrze pod kątem technicznym, copywriterskim oraz UX
- linkowanie między kategoriami, czyli tzw. „lejki seo” …chcesz wiedzieć więcej? napisz do nas
B. sklep tematyczny, standardowy sklep internetowy:
- unikalne oraz optymalne opisy produktów, czyli z opisem użytecznym dla kupującego (wiedza, mentoring…) oraz dobrym dla pozycjonowania …i budżetu, ponieważ przy wielu produktach, dobra proporcja jakości opisu do długości/ceny jest kluczowa dla inwestycji w copywriting
- semantyka nazw meta-title oraz list kategorii i produktów – odpowiednie odmiany, liczby, kolejność i długość nazw
…oczywiście, checklista SEO dla sklepu internetowego jest dłuższa, ale to krytyczne elementy dla powyższych typów sklepów online, wg naszego doświadczenia i wiedzy.
Masz pytania? pokaż nam Twój sklep internetowy, zrób audyt, porozmawiajmy o problemach na Twoich sklepie online.