Pozycjonowanie strony klubu zakupowego, wyprzedaży w internecie
- 7 lutego 2020
- algorytm google, poradnik seo, pozycjonowanie strony, sklep internetowy, sprzedaż w internecie
Kluby zakupowe umożliwiają konsumentom dokonywanie zakupów interesujących ich produktów w korzystnych cenach. Całkiem sporo ich działa już w internecie, dlatego przebicie się do świadomości odbiorców ze swoją ofertą może przedstawiać pewne problemy. W jaki sposób pozycjonować strony klubu zakupowego?
spis treści
Optymalizacja strony
Pozycjonowanie klubu zakupowego przeprowadza się dość podobnie jak w przypadku sklepów internetowych.
Landing page
Jedną z podstawowych kwestii, o jakie trzeba zadbać, jest odpowiednio przygotowana landing page, czyli strona docelowa. To właśnie ta strona pojawi się, gdy użytkownik w jakimś miejscu internetu kliknie naszą reklamę lub link. Można to zobaczyć na przykładzie Złotych Wyprzedaży.
Strona powinna być czytelna, przejrzysta i posiadać intuicyjną nawigację. Chodzi o to, by klient nie poczuł się przytłoczony mnogością ofert, ale żeby mógł bez problemu wśród nich wyszukać akurat tę, która go interesuje. Jeżeli napotka w tym przeszkody, może się zniechęcić.
Responsywność strony
Z tego samego względu koniecznie trzeba też zadbać o responsywność strony. Chodzi o to, by była ona dostosowana do wyświetlania na różnych ekranach o zróżnicowanej rozdzielczości – nie tylko na komputerach, ale i na urządzeniach mobilnych, takich jak tablety i smartfony. Czcionka powinna zmieniać się w zależności od rozdzielczości ekranu, podobnie grafika. To ważne, ponieważ coraz więcej ludzi korzysta z internetu właśnie za pomocą urządzeń mobilnych, trzeba więc postarać się, by mogli wygodnie przeglądać ofertę.
Filtry nawigacji
Sama oferta sprzedażowa powinna być podzielona na kategorie, by ułatwić poszukiwania. Dużym ułatwieniem dla konsumentów są filtry nawigacji, dzięki którym mogą dany produkt odszukać, kierując się tymi parametrami, jakie mają dla nich znaczenie.
Opisy kategorii i produktów
Trzeba się zatroszczyć również o opisy kategorii oraz samych produktów. Powinny one być unikalne. Mając na względzie algorytmy wyszukiwarki, należy nasycić je słowami kluczowymi, ale trzeba zrobić to z umiarem. Zbyt duża ich ilość sprawi, że będą sprawiały wrażenie wepchniętych na siłę, a ponadto zaburzą czytelność opisu. Ale to nie jedyny problem. Również Google niekorzystnie ocenia strony, które są przesycone frazami kluczowymi.
Ogólnie strona klubu zakupowego powinna być stworzona zgodnie z zasadami UX. Chodzi tu o całość wrażeń, jakich doświadczać będzie użytkownik, korzystając ze strony.
Frazy kluczowe
Jak powiedzieliśmy przed chwilą, ruch na stronie pozyskuje się między innymi dzięki frazom kluczowym. Ale jakie konkretnie powinny one być? Czym mają się charakteryzować?
Lepiej, aby nie były one zbyt ogólne, ponieważ wtedy wyszukiwarka znajduje znacznie więcej wyników, a my musimy walczyć z tą szeroką konkurencją o zainteresowanie internautów. Dlatego lepiej wybrać konkretniejsze frazy long-tail, złożone z kilku wyrazów i posiadające bardziej opisowy charakter.
W przypadku klubu zakupowego i internetowych wyprzedaży stworzenie takich fraz nie jest trudne. Jest przecież do kupienia konkretny towar. Konsumenci wpisują w wyszukiwarce dłuższe frazy, które dookreślają, jakie cechy ma mieć poszukiwany przedmiot – marka, producent, kolor czy rozmiary to tylko niektóre z parametrów. Frazy long-tail ułatwiają dotarcie z ofertą do określonej grupy docelowej, czyli tych konsumentów, którzy kupnem danego przedmiotu są zainteresowani.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.