Reklama restauracji, jedzenia na wynos, jak reklamować restaurację, gastronomię?
- 18 sierpnia 2020
- google ads, marketing, pozycjonowanie strony
Konkurencja w branży gastronomicznej nie jest mała i czasami (a nawet często) smaczne jedzenie nie wystarczy, aby przyciągnąć klienta. Ba! Najpierw musi się o tobie dowiedzieć. A gdzie najczęściej klienci szukają informacji o restauracjach? Oczywiście w internecie. Dlatego podpowiadamy, jak reklamować restaurację w sieci.
Google Moja Firma
Dobrze, jeśli restauracja posiada swoją stronę internetową, na której zamieszczone są informacje dotyczące menu, czy lokalizacji, ale… nie jest to koniecznością. Możesz pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google, nie mając własnego serwisu. Jak to zrobić? Wystarczy założyć wizytówkę Google Moja Firma. To bezpłatna usługa skierowana do lokalnych przedsiębiorców, która, dodatkowo, jest bardzo ważna podczas pozycjonowania lokalnego.
Profil należy uzupełnić o podstawowe informacje teleadresowe, godziny otwarcia, opis knajpki. Wizytówkę warto urozmaicić zdjęciami (tylko bardzo ważne – własnymi, a nie ściągniętymi z darmowych platform stockowych), a także opisem oferty.
Ponadto tworząc profil Google Moja Firma, otrzymujesz swoją własną „pinezkę” na mapach Google, dzięki czemu klientom łatwiej jest cię znaleźć oraz dotrzeć do twojej restauracji.
Lecz to, co najważniejsze, to opinie, a także oceny, jakie użytkownicy mogą wystawić. To właśnie nimi inni goście kierują się, wybierając smaczne miejsce na obiad lub romantyczną kolację.
Profil firmowy na Facebooku
Na początku pisaliśmy, że w przypadku restauracji strona internetowa nie jest konieczna – tę rolę często spełnia… Facebook. Zakładając profil dla firmy z branży gastronomicznej, można zamieścić nie tylko podstawowe informacje dotyczące sposobu rezerwacji stolika, lokalizacji, czy godzin otwarcia, ale także menu.
Tutaj kluczową kwestią po raz kolejny jest możliwość dodawania opinii, recenzji. Przy czym należy mieć wypracowaną strategię reagowania na nieprzychylne komentarze – podpowiemy, że obrażanie gości lub twierdzenie, że nie mają racji, nie jest dobrą taktyką (i choć wydaje się to oczywiste, w praktyce obserwujemy, że wiele restauracji właśnie w ten sposób odpowiada, zniechęcając tym samym innych użytkowników do siebie).
Facebook to również idealne miejsce do informowania o sezonowych daniach, ofertach lunchowych, a także promocjach. Można też wykorzystać potencjał relacji, które znikają po 24 godz. – z ich pomocą możesz pokazać „backstage” swojej pracy, a także udostępniać relacje gości.
TripAdvisor
TripAdvisor to najpopularniejszy agregator opinii o przedsiębiorstwach turystycznych, w tym restauracji. Korzystają z niego nie tylko podróżnicy, ale także osoby, które szukają sprawdzonej knajpki w swojej okolicy. Ten serwis służy przede wszystkim wystawianiu opinii oraz ocen, którymi później kierują się pozostali użytkownicy.
Z tego względu utworzenie profilu w TripAdvisor, gdy prowadzisz restaurację, to konieczność.
Jedzenie na wynos
A jeśli w swojej ofercie posiadasz jedzenie na wynos, dołącz do jednego (lub co najmniej kilku) serwisów, programów, umożliwiających zamawianie posiłków online. Za ich pośrednictwem, klienci mogą wyszukiwać restauracje ze swojej okolicy, a także dokonywać szybkich zakupów. Najpopularniejsze serwisy tego typu to m.in.:
- pyszne.pl;
- glovoapp.com (wcześniej pizzaportal.pl);
- wolt.com;
- ubereats.com.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.