SEO w praktyce: podstawowe elementy strony

Pozycjonowanie to proces składający się z wielu elementów, jego zadaniem jest dopasowanie strony do czynników rankingowych Google. I to właśnie one wpływają na to, jakie zmiany należy wprowadzić na stronie, aby zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Przedstawiamy, jakie są podstawowe elementy strony pod kątem SEO, czyli jak przebiega pozycjonowanie w praktyce.

Tytuł i opis strony

Tytuł i opis strony pokazuje zarówno wyszukiwarce, jak i użytkownikowi, o czym jest dana podstrona. Dane te wyświetlane są w wynikach wyszukiwania, stanowią więc formę prezentacji twojej strony i od ciebie zależy, jak bardzo atrakcyjne będą. Ponadto tytuł widoczny jest także na kartach stron w przeglądarce.

Za tytuł i opis strony odpowiedzialne są tagi, znaczniki – meta title oraz meta description. Można uzupełniać je ręcznie lub w sposób zautomatyzowany. Ważne jest, aby zawierały naturalnie wplecione frazy kluczowe, adekwatne do zawartości podstrony. Przy czym pamiętaj, że tytuł i opis strony są nie tylko dla wyszukiwarki, ale też dla użytkownika, dlatego treść, która jest w nich zawarta, musi być czytelna, jasna i, co najtrudniejsze, zachęcać do kliknięcia.

Struktura linków, nawigacja, linkowanie wewnętrzne

Aby pozycjonowanie mogło być skuteczne, należy zadbać o tzw. przyjazne URL-e. Struktura linków powinna być uproszczona, możliwie jak najkrótsza. Dobre URL-e to takie, które nie zawierają znaków specjalnych, polskich znaków diakrytycznych oraz ciągów cyfr. Najlepiej, aby jeden rzut oka na link stanowił informację, o czym jest dana strona.

Optymalizacja obrazków

Elementem, który często jest zapominany, jest optymalizacja obrazków. Składa się z trzech podstawowych kroków:

  • Kompresja obrazka
  • Zmiana nazwy
  • Uzupełnienie pola ALT

Szybkość ładowania strony, responsywność

Obecnie wyszukiwarka Google kładzie nacisk na to, aby strony dobrze wyświetlały się na urządzeniach mobilnych. Często te, które nie są responsywne, są ignorowane w wynikach wyszukiwania, zajmują niskie pozycje.

Optymalizacja treści na stronie

Ostatnim, choć nie mniej istotnym elementem, o którym chcielibyśmy dziś wspomnieć, jest optymalizacja treści na stronie. To uzupełnienie tekstu o frazy kluczowe (przy czym ich wstawienie musi być uzasadnione, nie może to polegać na „spamerskim” upychaniu słów kluczowych), a także o elementy wpływające na atrakcyjność treści.

5/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

1 Comment
    • i love marketing
    • 31 marca 2024
    Odpowiedz

    postawowe elementy seo w pozycjonowaniu strony dość łatwo wymienić jednym tchem: meta-title (), treść i linkowanie wewnętrzne ……kurtynaaa! 🙂

zostaw komentarz