Słowa kluczowe w pozycjonowaniu, czy można je podzielić, jak wykorzystać podział?

Jednym z podstawowych działań związanych z pozycjonowaniem jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Właściwe frazy mają ogromne znaczenie dla efektywności całej kampanii, dlatego warto poświęcić im należytą uwagę. Dzisiaj zastanowimy się, czy można je podzielić i jak ów podział wykorzystać.

Jakie typy słów kluczowych wyróżniamy?

Na początku wyjaśnijmy, czym są słowa kluczowe. Otóż keyphrase lub keyword to jedno, lub więcej słów, na które pozycjonuje się dana strona w internecie. Użytkownik po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce, najczęściej jest to Google, ale wyróżnić możemy też inne, mniej popularne, jak Bing czy Yahoo, uzyskuje konkretne informacje z nim związane.

A jakie są słowa kluczowe? Frazy wyszukiwania można podzielić na typy opisane poniżej:

  • słowa kluczowe ogólne – najczęściej składają się z maksymalnie dwóch słów, np. sportowe buty, różowa sukienka,
  • słowa kluczowe brandowe – frazy zawierające nazwę danej marki oraz poszukiwany produkt czy usługę, np. telefon Samsung, komputer Asus,
  • long tail, czyli frazy długiego ogona – składają się z więcej niż dwóch słów i precyzyjnie określają intencję i potrzeby internauty np. damskie legginsy do ćwiczeń,
  • chunky middle – frazy, które składają się z co najmniej dwóch słów, ale nie opisują konkretnej intencji użytkownika, bardziej służą do pozyskania dodatkowych informacji, np. komputer do pracy,
  • frazy lokalne – zawierające w sobie nazwę miejscowości, dzięki czemu użytkownicy otrzymują wyniki związane z konkretną lokalizacją, np. fryzjer Katowice, optyk Ruda Śląska,
  • słowa kluczowe branżowe – odnoszące się do konkretnych branż np. branża hutnicza,
  • frazy problemowe – dla poszukujących rozwiązania danego problemu, np. jak naprawić telefon?
  • frazy z danymi osobowymi – wykorzystywane podczas poszukiwań informacji na temat konkretnej osoby, np. Adam Małysz, Robert Lewandowski,
  • frazy kampanii reklamowych – głównie wykorzystuje się je w social mediach, gdzie tworzone są jako hashtagi, np. #łączynaspiłka.

Jak wykorzystać podział słów kluczowych?

Po zapoznaniu się z typami słów kluczowych będziemy wiedzieli, jak zgrabnie nimi operować, tak by wyniki wyszukiwania były dla nas satysfakcjonujące. Przykładowo rozpoczynając działania SEO dla firmy działającej lokalnie i zajmującej się serwisem sprzętu Apple, korzystać będziemy z fraz lokalnych, jak: serwis Apple Katowice. Internetowy sklep z chemią profesjonalną natomiast korzystać będzie z fraz long tail, jak profesjonalne środki czystości czy chemia profesjonalna dla firm sprzątających.

Jak używać słów kluczowych?

Słowa kluczowe powinny być wykorzystywane w tekście w sposób naturalny, tak by był on przyjemny w odbiorze. Czytelnik szybko wyłapie błędy stylistyczne czy gramatyczne i zostanie w ten sposób skutecznie zniechęcony do dalszej lektury. Pozostaną one natomiast wyłapane przez system sugestii Google’a i będzie to znak dla wyszukiwarki, aby tekstu nie podsuwać internautom, ponieważ nie jest użyteczny. Z drugiej strony słów kluczowych nie może być ani za dużo, ani za mało. Przesycenie tekstu frazami może spowodować, że roboty Googla uznają go za spam, a co za tym idzie, cała praca może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Zbyt mała liczba fraz również nie przełoży się pozytywnie na pozycjonowanie, tekst po prostu nie będzie widoczny.

5/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz