Agencja marketingu szeptanego, czyli jak pomóc swojej stronie przez buzz marketing?

Na czym polega marketing szeptany? Jak wypromować swoją firmę, produkt bądź usługę za pomocą tej strategii? :

Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany, czyli buzz marketing, wiąże się z budowaniem zainteresowania wokół określonego produktu, marki lub tematu. Chodzi w nim o to, by w sposób naturalny i niewymuszony wywołać dyskusję o danym temacie (na przykład firmie czy marce), wzbudzając tym samym zainteresowanie innych osób. Początkowo marketing szeptany był kojarzony przede wszystkim z informacjami przekazywanymi z ust do ust, dziś jednak w dużej mierze przeniósł się do internetu.

Efektem marketingu szeptanego mają być dobrowolne, spontaniczne rozmowy samych konsumentów, a rolą marketerów jest pobudzenie tych dyskusji. Nie chodzi więc w tej strategii o nakłanianie do zakupu, ale raczej o rozpowszechnianie informacji o marce i jej produktach. Ludzie bardziej ufają swoim znajomym i chętniej wybierają te produkty, które zostały przez nich sprawdzone.

Dlaczego warto zastosować marketing szeptany?

Marketing szeptany w skuteczny sposób może budować pozytywny wizerunek firmy. Umożliwia szybkie dotarcie do dużego grona potencjalnych klientów. Obejmuje długofalowe działania, które przy stosunkowo niedużym nakładzie pracy przekładają się bezpośrednio na zyski finansowe. Marketing szeptany w miarę łatwo jest prowadzić, ponieważ wystarczy do tego kilkuosobowy zespół, a działania są prowadzone przede wszystkim na forach, stronach internetowych i serwisach społecznościowych, a więc tych kanałach przekazu, które są darmowe.

Poza tym do plusów z pewnością można zaliczyć też to, że marketing szeptany jest strategią uniwersalną – może zostać z powodzeniem wykorzystany do promowania właściwie każdego produktu czy usługi.

Jak prowadzić marketing szeptany?

Główne zadania, jakie realizuje dobrze prowadzony buzz marketing, to prowokowanie rozmów o marce i jej produktach, wywoływanie pozytywnych reakcji z nią związanych, zachęcanie do udziału w dyskusjach budujących pozytywną opinię, prowokowanie naturalnego ruchu na stronie, tworzenie pozytywnego PR i emocji wokół produktu, zamieszczanie linków na potrzeby SEO.

Odbywa się to poprzez zabieranie głosu w dyskusjach, komentowanie wpisów na blogach, komentowanie wydarzeń związanych z daną branżą, wystawianie opinii produktom, współpracę z zewnętrznymi stronami i serwisami, aktywność na portalach internetowych, publikowanie specjalistycznych artykułów, rozmowy z mediami, organizację wydarzeń branżowych.

Buzz marketing nie jest spamem. Nie polega na podszywaniu się pod konsumentów, by zachwalać dany produkt czy usługę. Chodzi o to, by podsuwać internautom tematy do dyskusji, ale nie wypowiadać się w ich imieniu. Sztuczne, mało spontaniczne wpisy na dłuższą metę okażą się szkodliwe, gdyż będą wywoływać wśród klientów obecnych i potencjalnych negatywne odczucia.

Marketing szeptany wymaga posiadania profilu z historią aktywności na odpowiedniej liczbie forów w celach naturalizacji. Sam proces buzz marketingu powinien zostać poprzedzony wnikliwą analizą danej branży,

czeka na pierwszą ocenę 🙂
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz