Jak promować w Google innowacyjne kosmetyki, pozycjonowanie kosmetyków z komórek macierzystych?

Branża kosmetyczna jest jedną z najbardziej konkurencyjnych. Producenci, aby się wyróżnić, tworzą produkty wyjątkowe – naturalne, lecz innowacyjne i co za tym idzie, skuteczne. Ale jak sprawić, by klient się o ich dowiedział? Sprawdzamy.

Reklama kosmetyków w internecie

Branża kosmetyczna rządzi się swoimi prawami, dlatego promowanie takich produktów powinno odbywać się na kilku polach. Z jednej strony należałoby zadbać o współpracę z blogerami, influencerami, a także umieścić informację o produkcie w tematycznych serwisach, jak Wizaż, i umożliwić internautom udostępnienie swojej opinii o nim. Przy czym ważne jest wszelkie monitorowanie wzmianek o kosmetyku, a także reagowanie na nie – do tego najczęściej używa się narzędzia Brand24.

Z drugiej strony ważna jest strona internetowa, będąca docelowym źródłem informacji o produktach oraz miejscem sprzedaży. Powinno się zadbać o estetyczny design strony, intuicyjność. Duży nacisk kładzie się na projektowanie strony zgodnie z zasadami UX. W końcu aspekt wizualny w tej branży się liczy.

Aby jednak potencjalni klienci mogli znaleźć Twoją stronę w Google, konieczne jest poprawienie jej pozycji, czyli pozycjonowanie. Przy czym powinno się zwrócić uwagę na to, że część działań realizowanych w ramach SEO jest specyficznych właśnie dla branży kosmetycznej. Dlatego my skupimy się na tych najbardziej istotnych aspektach, które zostały także opisane przez nas na przykładzie producenta kosmetyków z komórek macierzystych Revitacell.

Frazy kluczowe w branży kosmetycznej

Ogólne, komercyjne frazy mogą być czasochłonne oraz kosztowne w pozycjonowaniu. Jednocześnie często nie przynoszą takich efektów, jak się oczekuje. Dlatego podczas promowania kosmetyków w Google warto skupić się na tzw. długim ogonie, frazach long tail. Co to oznacza? Są to kilkuwyrazowe frazy, które dokładnie precyzują potrzeby użytkowników, np. „serum rozświetlające pod oczy”, „odżywcze serum na dzień do cery dojrzałej” itp.

Ich potencjał jest często niewykorzystany, a mogą przynieść o wiele wyższą konwersję niż frazy ogólne. Dlaczego? Ponieważ zwykle internauta, który wpisuje w wyszukiwarce frazę „krem do twarzy” czy „szampon” nie zawsze do końca wie, czego chce. W praktyce – jeszcze nie planuje zakupów, przeprowadza jedynie szybki research.

Gdy już dowie się, jaki krem będzie odpowiedni dla niego, zacznie szukać konkretniej, np. „krem rozświetlający dla cery suchej”. I jeśli produkt na Twojej stronie, w sklepie, będzie jednym z pierwszych w wynikach wyszukiwania, masz dużą szansę na to, że nie tylko wejdzie na nią, aby dowiedzieć się o nim czegoś więcej, ale także dokona zakupu.

Content marketing

Podczas promowania kosmetyków w Google bardzo ważny jest wysokiej jakości content, czyli treść. Należy stworzyć unikalne, interesujące opisy produktów, które jednocześnie w dokładny sposób przedstawią kosmetyk oraz zachęcą do zakupu. Przy czym taki opis nie może być zbiorem suchych informacji. Trzeba przedstawić korzyści wynikające ze stosowania produktu, pokazać, dlaczego jest on innowacyjny i wyróżnia się na rynku.

To jeszcze nie wszystko – zauważ, że większość sklepów, producentów kosmetyków, posiada swój blog firmowy. Jest tak nie bez powodu. Poradniki, recenzje, rankingi generują ruch na frazy, które są często wyszukiwane przez internautów. Jeśli do tego zastosujesz dobre linkowanie wewnętrzne (czyli w odpowiednich miejscach skierujesz użytkownika do strony kategorii, produktu), może przełożyć się to na większą sprzedaż.

Aby się zareklamować, warto też tworzyć artykuły, które będą publikowane w serwisach zewnętrznych. Dzięki temu pozyskujesz link prowadzący do Twojej strony oraz budujesz świadomość marki. A to również jeden z najważniejszych aspektów promowania innowacyjnych kosmetyków w Google.

Budowanie zaufania, świadomości marki

Konsumenci chętnie kupują kosmetyki marek, które znają i którym ufają. I tu można zauważyć pewien fenomen branży kosmetycznej, ponieważ często popularnością cieszą się produkty, których skład pozostawia wiele do życzenia. Ale w świadomości klientów są to kosmetyki sprawdzone, skuteczne.

Wiele osób zapomina o tym, że pozycjonowanie również wpływa na zwiększenie rozpoznawalności marki. Trzeba wziąć pod uwagę, że internauci ufają wyszukiwarce. I jeśli Ty pojawiasz się na jednym z pierwszych wyników, będzie to dla nich znakiem, że warto się Tobą zainteresować. A żeby się wybić na tle innych, warto stosować frazy oparte na superlatywach, jak „innowacyjne kosmetyki”, „nowoczesne kosmetyki”, „kosmetyki z komórek macierzystych” (w przypadku fraz z długim ogonem należy doprecyzować, jaki jest to rodzaj kosmetyku). Dzięki takim zabiegom użytkownicy zaczną kojarzyć Cię z marką stosującą nowoczesne, skuteczne rozwiązania.

5/5 - (1 vote)
    zaufali nam m.in.:
    pozycjonowanie porównywarek cen
    pozycjonowanie usług budowlanych
    pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
    pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

    artykuły, poradniki

    w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

    pytania?

    jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

    1 Comment
      • kosmetyczka
      • 2 października 2020
      Odpowiedz

      niby oczywiste jak reklamować perfumy, kremy itd ale jednak warto było przeczytać ten poradnik, dzieki 🙂

    zostaw komentarz