Jak prowadzić fanpage na Facebooku? 5 wskazówek

Istotnym elementem marketingu internetowego jest obecność marki w mediach społecznościowych. Obecnie jednym z najważniejszych kanałów przekazu jest Facebook, na którym posiadanie konta firmowego uważa się wręcz za konieczność. Nie każdy jednak wie, jak go prowadzić oraz jakie treści udostępniać, aby były ciekawe i angażujące. Dlatego przygotowaliśmy kilka wskazówek dla początkujących.

Ilość postów na Facebooku

Na początku chcielibyśmy przypomnieć jedną, kluczową zasadę – mniej znaczy więcej. Choć mogłoby się to wydawać zaskakujące, wciąż wiele marek aktualizuje swój profil kilka razy dziennie, nawet co dwie/trzy godziny. Czy to zachęci użytkowników do dalszego obserwowania takiego profilu? Raczej nie. Bardziej prawdopodobne jest, że wejdą na fanpage tylko po to, aby kliknąć „Nie lubię” lub „Przestań obserwować”. Oba działania są podobne w skutkach.

A jak często publikować? To już trzeba ocenić indywidualnie – wszystko zależy od tego, jak znana jest Twoja marka oraz – jak wartościowy jest Twój przekaz. Trzeba też obserwować, kiedy jest największe zainteresowanie postami. I w ten sposób dochodzimy do drugiego punktu.

Statystyki profilu

Facebook oferuje narzędzie umożliwiające sprawdzanie statystyk, z czego wciąż nie wszyscy zdają sobie sprawę lub traktują je w sposób powierzchowny. A jeśli chcesz wiedzieć, jak użytkownicy reagują na treści, które im przekazujesz, musisz „polubić” się z zakładką statystyki. A co w niej znajdziesz?

M.in. informacje na temat liczby wyświetleń strony, działań, które zostały na niej podjęte. Sprawdzisz, jak zmienia się ilość polubień profilu oraz jaki jest zasięg posta. Wyświetlane są dane na temat wiadomości, zdarzeń, filmów czy wydarzeń. I czy wystarczy zerknąć do nich raz na jakiś czas? Nie. Musisz obserwować, w jakich godzinach użytkownicy wyświetlają Twoje treści, a także jaka ich forma sprawia, że bardziej się angażują. A gdy o tym jest mowa…

Typy postów udostępnianych w mediach społecznościowych

Jednym z największych błędów, jakie można popełnić, to traktować profil firmowy jako stronę sprzedażową i informować jedynie o kolejnych produktach, promocjach. Dziś to nie wystarczy, musisz wzbudzić zainteresowanie użytkowników, nie tylko przyciągnąć ich jedną trafną wypowiedzią, ale potem również zatrzymać. A jak wzbudzić zaangażowanie? Różnicując sposób przekazywania komunikatów.

Naczelną zasadą jest to, aby wzbogacać swoje wypowiedzi zdjęciami, ponieważ to one przykuwają uwagę. Ale nie takimi pobranymi z darmowych banków zdjęć, które pojawiają się na wielu innych stronach, ale najlepiej zrobionymi przez Ciebie. Tak, to niełatwe i czasochłonne zadanie, możesz jednak przygotować sobie pulę fotografii, które będziesz wykorzystywać w największych miesiącach.

Następnie pytaj, proś o opinie, daj użytkownikom możliwość wyboru. I jeśli zadajesz pytanie, na bieżąco śledź komentarze i odpowiadaj na nie. Zauważ, że są marki, które odpowiadają każdemu komentującemu, nawet jeśli napisał wyłącznie „super”.

Obecnie docenia się też autentyczność, dlatego najlepiej pokazać kulisy swojej pracy. Jak wygląda biuro, wysyłka paczek czy praca nad daną usługą.

Plan publikacji postów

Ale żeby to wszystko miało „ręce i nogi”, a nie sprawiało tylko wrażenie chaosu, nie obawiaj się korzystać z harmonogramu publikacji postów, który pozwoli Ci je zaplanować na kilka dni wprzód. Oczywiście, real-time marketing jest ważny i nie możesz ignorować tego, co się obecnie dzieje w mediach społecznościowych, ale planowanie treści pozwoli zapanować Ci nad tym, aby były spójne oraz zróżnicowane. Jeśli wszystkie posty będą dodawane spontanicznie, może okazać się, że w ciągu ostatniego tygodnia na profilu Twojej marki pojawiły się tylko pytanie i zachęty do odpowiadania na nie w komentarzach.

Nie lubisz narzędzia, które umożliwia automatyczną publikację postów na Facebooku? Nie szkodzi – choć ułatwia ono pracę, nie musisz z niego korzystać. Ale opracuj strategię w jakimkolwiek innym narzędziu i jej się trzymaj. Chyba, że nagłe wydarzenie wymaga od Ciebie natychmiastowej reakcji.

Zaproszenia do polubienia profilu firmowego

Jeśli tylko czekasz, aż obserwujący sami „zalajkują” Twój profil, to może okazać się, że przyrost fanów będzie niski. Wtedy skorzystaj z możliwości zaproszenia do polubienia profilu firmowego. Kiedy to działa?

Regularnie sprawdzaj, kto zareagował na Twój post – skomentował go lub dał „lajka”. Część z tych osób wcale nie musi obserwować Twojego profilu – post pojawił się na jego tablicy dzięki reklamie sponsorowanej lub przez to, że inny znajomy skomentował wpis. Wtedy wystarczy sprawdzić listę osób, które na niego zareagowały i jeśli tylko pojawi się obok nich znaczek „Zaproś”, kliknąć w niego. Wtedy taki użytkownik dostanie zaproszenie do polubienia Twojej strony.

Czy posiadanie fanpage na Facebooku wpływa na SEO?

Posiadanie fanpage’a na Facebooku może mieć pozytywny wpływ na SEO, ale nie jest to bezpośrednie powiązanie. Funkcjonowanie fanpage’a na Facebooku może wpłynąć na SEO poprzez umożliwienie pozyskiwania dodatkowych linków zwrotnych na stronę, zwiększenie ruchu na stronie i poprawienie zaangażowania użytkowników. Dzięki tym korzyściom pozytywnie wpłynie to na widoczność strony w wynikach wyszukiwania i może przyczynić się do poprawy pozycji. Jednak należy pamiętać, że fanpage na Facebooku to tylko jedno z wielu narzędzi marketingowych i nie powinno być traktowane jako jedyny sposób na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania.

5/5 - (2 votes)
    zaufali nam m.in.:
    pozycjonowanie porównywarek cen
    pozycjonowanie usług budowlanych
    pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
    pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

    artykuły, poradniki

    w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

    pytania?

    jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

    No Comments

      zostaw komentarz