Cennik pozycjonowania strony www — jakie możliwości, typy rozliczeń, jakie koszty cząstkowe?

Wraz z rosnącą świadomością na temat znaczenia internetu, jak i rosnącej konkurencji, mało kto decyduje się na prowadzenie biznesu bez posiadania własnej strony internetowej oraz pozycjonowania jej. Jakie środki należy zainwestować w SEO, by móc osiągnąć zadowalające efekty? Co ma wpływ na cenę? Jak się rozliczać?

Co składa się na pozycjonowanie, koszty cząstkowe usługi?

Pozycjonowanie to szeroki zakres działań, które prowadzone są w celu zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Pierwszym krokiem każdej doświadczonej agencji powinno być wykonanie audytu SEO, czyli zespołu prac, które pozwalają na przeprowadzenie analizy strony internetowej w celu odkrycia jej słabych punktów i ustalenie działań, które są konieczne do przeprowadzenia. Na tym etapie przydatna bywa także analiza konkurencji. Następnie przeprowadza się optymalizację, czyli działania dzięki, którym będzie ona konkurencyjna w Google.

Na pozycjonowania składają się także:

  • analiza i wybór słów kluczowych, strategia wdrożenia ich na stronę,
  • określenie celów biznesowych z uwzględnieniem potencjalnych działań konkurencji,
  • tworzenie treści na stronę (opisy kategorii, produktów, strony, wpisy na bloga firmowego),
  • opracowanie i wdrożenie strategii linkbuildingowej (linki mogą pochodzić z artykułów sponsorowanych, forów internetowych, serwisów ogłoszeniowych, wizytówek NAP),
  • optymalizacja współczynnika konwersji, czyli podejmowanie przez użytkowników określonych, pożądanych dla danego biznesu działań,
  • analityka, planowanie prac na kolejne miesiące,
  • raportowanie.

W zależności od potrzeb, oczekiwań i budżetu klienta przeprowadzony może być pełen zakres prac związanych z SEO, jak i jedynie ich pewna część. Warto jednak zaznaczyć, że nie tylko obszar działania ma wpływ na cenę pozycjonowania. Jakie są inne czynniki? I ile trzeba za to wszystko zapłacić?

Co jeszcze ma wpływ na cennik pozycjonowania?

Pozycjonowanie to proces, który zależny jest od wielu zróżnicowanych aspektów. Na jego wycenę wpływ mają nie tylko podejmowanie prace, ale także inne czynniki. Zalicza się do nich: konkurencyjność branży, aktualną pozycję domeny oraz jej historię, przystępność CMS-u pod kątem wprowadzania zmian optymalizacyjnych, cele firmy, czas, w którym chce się osiągnąć efekt, rozmiar prowadzonego biznesu.

Szacuje się, że miesięcznie za pozycjonowanie sklepu internetowego należy zapłacić średnio od 1.500 zł do 12.000 zł, SEO strony internetowej w zasięgu lokalnym to koszt około 500 zł – 1.4000 zł, z kolei cena pozycjonowania ogólnokrajowego waha się od 1.500 zł do 5.000 zł. Należy jednak zaznaczyć, że są to stawki orientacyjne, każda z agencji ma prawo do ustalania własnego cennika na podstawie określonych kryteriów. Tak samo jak zastosowane mogą być zróżnicowane metody rozliczania się, o których mowa niżej.

Jakie są typy rozliczeń za pozycjonowanie?

Agencje SEO mogą oferować swoim klientom nie tylko zróżnicowane cenniki i szeroki zakres prac, ale także różnorodne modele rozliczeń za pozycjonowanie. Wśród nich wyróżnić można 4 najczęściej spotykane.

Pierwszy z nich to opata za efekt, czyli na podstawie raportu pozycji, na które strona rankowała w danym okresie rozliczeniowym. Opłaty naliczane są np. za pozycje 1-3, 4-6 oraz 7-10. Drugie rozwiązanie to stały abonament. Oznacza to, że klient każdego miesiąca płaci określoną stawkę, w ramach której prowadzone są niezbędne działania SEO. Te 2 sposoby mogą być połączone. W modelu hybrydowym pobierana jest stała opłata, a wysokie pozycje są dodatkowo premiowane. Ostatnia z metod rozliczania to ta za ruch na stronie, jednak wzbudza ona sporo kontrowersji ze względu na możliwość sztucznego generowania go.

5/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

brak komentarzy

zostaw komentarz

więcej na naszym blogu

wszystkie artykuły