Jak reklamować salon z łazienkami, reklama salonu łazienek, armatury łazienkowej
- 31 lipca 2020
- link building, poradnik seo, pozycjonowanie strony, sklep internetowy, sprzedaż w internecie
W branży meblarskiej, wnętrzarskiej istnieje spora konkurencja, niełatwo jest wypromować swoją firmę, zwłaszcza w wynikach wyszukiwania. Prościej mają ci, którzy skupiają się na sprzedaży określonej grupy produktów, jak w przypadku salonu łazienek. Co wtedy robić, aby zwiększyć swoją skuteczność?
spis treści
Salon z łazienkami – sprzedaż stacjonarna
To, jakie działania należy podjąć, zależy przede wszystkim od tego, czy sprzedaż prowadzisz stacjonarnie (jak np. salon z łazienkami w mieście X), czy przez internet. Jeśli twój biznes opiera się na obu tych formach, to po prostu wszystkie punkty w tym artykule będą ciebie dotyczyć.
Zaczniemy od sytuacji, w której armaturę łazienkową sprzedajesz w stacjonarnym sklepie, lecz klientów chcesz pozyskać w internecie. Wtedy, podczas pozycjonowania, reklamowania salonu z łazienkami, musisz skupić się na działaniach lokalnych. I tutaj podejście jest dwutorowe.
Z jednej strony, to pozycjonowanie lokalne. Opiera się na stosowaniu fraz związanych z danym miastem lub, szerzej, województwem. Przykłady to „wyposażenie łazienek piekary śląskie”, „salon z łazienkami piekary śląskie”, „armatura łazienkowa piekary śląskie”, a także wszystkie frazy związane z konkretnym asortymentem oraz określeniem lokalizacji. W przypadku pozycjonowania lokalnego ważne jest także stworzenie wizytówki Google Moja Firma (umożliwia prezentowanie informacji o przedsiębiorstwie bezpośrednio w wynikach wyszukiwania), a także pozycjonowanie w mapach Google, które jest dostępne po utworzeniu wizytówki.
Natomiast z drugiej strony ważna jest obecność w mediach społecznościowych, a w szczególności w grupach dotyczących danego miasta i okolic, czyli wszędzie tam, gdzie możesz znaleźć swoich potencjalnych klientów.
Salon z łazienkami – sprzedaż online
Gdy prowadzisz sprzedaż online, konieczne będzie wdrożenie działań SEO typowych dla pozycjonowania sklepu internetowego, z uwzględnieniem fraz będących odniesieniem do twojego asortymentu.
Jakie to działania? Podstawą jest optymalizacja sklepu poprzez stworzenia lub poprawienie znaczników title oraz description, a także poprawa kodu strony, szybkości jej ładowania oraz dopasowania do urządzeń mobilnych. Duży nacisk należy położyć na content marketing – unikalne opisy produktów, opisy kategorii, a także stworzenie bloga, o czym będzie jeszcze za chwilę.
Często zapomnianym, a bardzo ważnym obszarem jest optymalizacja obrazków (wielkości i nazw plików, uzupełnianie tekstów alternatywnych) oraz stworzenie przyjaznej zarówno dla użytkownika, jak i Google’a nawigacji (menu oraz linkowanie wewnętrzne).
Jak pozycjonować salon z łazienkami? Pozostałe sposoby
Niezależnie od tego, czy mowa jest o sklepie internetowym, czy o stacjonarnym salonie z łazienkami, chcielibyśmy poradzić ci jeszcze dwa sposoby na reklamowanie twojego biznesu. Przy czym weź pod uwagę, aby mimo wszystko dopasowywać je do swojego kanału sprzedaży.
Pierwszym z nich będzie link building, czyli pozyskiwania wartościowych odnośników do twojej strony. W przypadku salonu z łazienek warto skupić się na odnośnikach z serwisów lokalnych. Jeśli prowadzisz wnętrzarski sklep meblowy, wtedy strony o takiej tematyce będą cię interesować w pierwszej kolejności.
Drugi obszar dotyczy pozyskiwania ruchu z fraz niszowych, typu long tail, poprzez prowadzenie bloga firmowego z poradnikami. Możesz w nim publikować wartościowe pod względem merytorycznym treści dotyczące tego, jak wybrać kafelki do łazienki lub jak urządzić małą łazienkę – niech odpowiadają one na rzeczywiste potrzeby klientów. Użytkownicy, którzy trafią na taki artykuł, prawdopodobnie zapoznają się też z ofertą twojego salonu z łazienkami, szczególnie jeśli zastosujesz linkowanie wewnętrzne.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.