Jak reklamować sklep z odzieżą, bielizną? Reklama sklepu z bielizną, ubraniami
- 18 sierpnia 2020
- analityka internetowa, link building, marketing, pozycjonowanie strony, sklep internetowy, sprzedaż w internecie
Prowadzisz sklep odzieżowy i nie masz pomysłu, jak przyciągnąć klientów? Branża modowa może stanowić nie lada wyzwanie, ponieważ firm konkurencyjnych jest sporo. Dlatego przygotowaliśmy dla ciebie kilka wskazówek, jak reklamować sklep z ubraniami, bielizną, zarówno stacjonarny, jak i internetowy.
spis treści
Reklama dla sklepu internetowego z ubraniami
Inne działania reklamowe przyniosą największe efekty, gdy prowadzisz sklep internetowy, a inne, gdy sprzedaż odbywa się stacjonarnie, w lokalu. My zaczniemy od tej pierwszej opcji.
Tutaj pozornie sprawa wydaję się prosta – należy postawić na pozycjonowanie. W tym zakresie przeprowadza się m.in. optymalizację serwisu, link building, tworzy content marketing. Tylko co konkretnie należy zrobić, gdy chcesz reklamować sklep internetowy?
Podstawą jest dobór fraz, ale nie tych ogólnych, jak „sklep z ubraniami”, czy nawet „sklep z odzieżą damską”, tylko nawiązujących do oferty (w przypadku tych pierwszych konkurencja będzie zbyt duża). W przypadku branży modowej ważną, aczkolwiek często pomijaną kwestią jest… właściwe tytułowanie zdjęć i nadawanie im alternatywnych nazw (w tym celu wypełnia się znacznik ALT). Jeśli o to zadbasz, masz duże szanse na to, aby wysoko pojawiać się wysoko w wyszukiwarce graficznej, z której często korzystają klienci szukający ubrań, inspiracji modowych.
Warto byłoby tworzyć unikalne opisy produktów, aczkolwiek wiemy, że to może być zbyt czasochłonne. W takim wypadku koniecznie należy postawić na opisy kategorii, landing page. Oprócz tego ważne jest tworzenie firmowego bloga z poradami modowymi (w ten sposób ściągniesz ruch, który następnie przekierujesz na konkretne produkty), a także zadbanie o odpowiednie linkowanie wewnętrzne, architekturę informacji.
Reklama dla lokalnego sklepu odzieżowego
Nie masz sklepu internetowego, tylko posiadasz własny, lokalny butik? I w tym wypadku mamy kilka pomysłów na reklamę. Pierwszy z nich dotyczyć będzie pozycjonowania strony internetowej, które skupia się na pozycjonowaniu lokalnym. Działania te opierają się na frazach dopasowanych do konkretnego obszaru. Zamiast „sklep z bielizną”, ważniejsze będą dla ciebie słowa kluczowe „sklep z bielizną katowice” (i tutaj od razu podpowiemy, że na lokalne, a nie ogólne frazy, zwykle łatwiej jest osiągnąć wyższe pozycje).
Każdy, kto prowadzi stacjonarny biznes, powinien też zadbać o utworzenie profilu Google Moja Firma. To wizytówka twojej firmy, która, odpowiednio wypozycjonowana, będzie pojawiać się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, najczęściej na lokalne frazy lub wtedy, gdy użytkownik znajduje się w obszarze, na którym działasz (jest to możliwe dzięki funkcji geolokalizacji, wykorzystywanej przez Google).
Działaniem uzupełniającym jest utworzenie wpisów z informacjami o twoim sklepie w popularnych katalogach firm, zwłaszcza tych lokalnych.
Media społecznościowe: Facebook, Instagram, Pinterest
Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep online, czy stacjonarnie, obecność w mediach społecznościowych powinna być obowiązkowa. W branży modowej prym wiodą trzy platformy: Instagram, Pinterest oraz Facebook, dokładnie w tej kolejności. Instagram oraz Pinterest to serwisy skupione wokół zdjęć, dlatego warto skorzystać z potencjału, jaki generują. W ostatnich miesiącach popularnością cieszy się także TikTok, aczkolwiek trudno na chwilę obecną ocenić, jak będzie rozwijać się ta platforma.
Radzimy, aby w mediach społecznościowych nie publikować „suchych” informacji o ofercie, ale produkty „w akcji”, czyli gotowe stylizacje, propozycje, z czym łączyć sukienkę czy bluzkę, aby była uniwersalna. Co ciekawe, zarówno Instagram, jak i Facebook umożliwia sprzedaż za pośrednictwem tych serwisów, z czego chętnie korzystają użytkownicy.
Jak pozycjonować stronę sklepu z ubraniami, odzieżą czy bielizną?
Pozycjonowanie sklepu z odzieżą, bielizną i ubraniami może obejmować kilka kroków, takich jak:
- Optymalizacja katalogu produktów: Właściwe oznaczenie i opisanie produktów, uwzględnienie słów kluczowych związanych z działalnością sklepu oraz tworzenie unikalnych i wartościowych opisów produktów.
- Tworzenie unikalnych i wartościowych treści na stronie sklepu, takich jak poradniki stylizacyjne, trendy modowe itp. zwiększa pozycję strony w wynikach wyszukiwania
- Zwiększanie widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania: uzupełnienie danych kontaktowych, godzin otwarcia, ofert specjalnych itp.
- Pozyskiwanie linków z innych stron, które pochodzą z wiarygodnych i zaufanych źródeł, pozytywnie wpływa na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania.
- Monitorowanie i analiza pozycji w wynikach wyszukiwania: Regularne monitorowanie pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania oraz analiza danych pozwala na dostosowanie działań pozycjonujących zgodnie z wynikami.
- Zaangażowanie na różnego rodzaju platformach typu social media
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.
reklama odzieży to nie to samo co pozycjonowanie odzieży, to totalnie inna sprawa, ale co tam będę tłumaczył firmie, która pozycjonowała domodi tyle lat 😉
artykuł słaby jak na Wasze umiejętności, jak mnie będzie stać na Was to wpadnę na kawę ;o) z pozycjonerskim pozdrowieniem, peace ##!!!