Wirtualna Polska
Grupa Wirtualna Polska to nie tylko czołowy serwis, portal WP.pl, ale także takie serwisy jak Domodi.pl, Wakacje.pl, Homebook.pl czy Money.pl. Grupa WP to lider branży e-commerce w Polsce.
Dla serwisu Wirtualna Polska konkurencją w marketingu internetowym (m.in. reklamy, pozycjonowanie stron internetowych, Google Ads) jest:
- Onet
- Interia
- SE.pl
- Gazeta.pl
- Wyborcza
- Fakt
- TVN24
Marketing internetowy dla grupy serwisów tematycznych (wortal, portal tematyczny) z portalem horyzontalnym na czele to przede wszystkim wzajemne uzupełnianie i lepsza monetyzacja ruchu w grupie, aniżeli pojedynczo.
Tak jak szeroka oferta w sklepie internetowym umożliwia sprzedaż krzyżową (uzupełnienie oferty, potrzeb klienta dodatkowymi produktami, tzw.”cross-selling”) czy up-selling (sugestia lepszej np.jakościowo oferty ze zwiększeniem dochodu dla sklepu), tak samo wymiana ruchu między serwisami tej samej grupy oraz rozprowadzanie ruchu przez główny serwis informacyjny, główne medium do serwisów tematycznych na podstawie kontekstu, to główne zadania w celu zwiększenia przychodów, zysków.
Czy da się wymienić bardziej szczegółowo elementy SEO/SEM, nad którymi trzeba się skupić, optymalizując ruch i pozycjonowanie grupy serwisów? spróbujmy:
- powiązanie technik Search-owych z mechanizmami podpowiedzi kontekstowych w celu lepszego przepływu pagerank między serwisami, a tym samym wyższych pozycji w Google dla serwisów współpracujących w sieci
- artykuły informacyjne i contentowe, jako „zewnętrzne landing page” dla serwisów tematycznych, zwłaszcza w kontekście wykorzystania takich miejsc jak Google News i innych niedostępnych dla sprzedaży bezpośredniej e-commerce należących do grupy
- większe możliwości remarketingu, odzyskiwania porzuconych koszyków w sklepach e-commerce dzięki grupie, po prostu „whirpool użytkowników” 😉
Potrzebujesz doradztwa, konsultacji e-commerce w zakresie grupy serwisów – zapraszamy!