Nieuczciwe praktyki agencji SEO. Oszustwa na wizytówkę Google, co jeszcze?

Agencje SEO, jak każde inne firmy, działają nie tylko na korzyść klienta, ale także w celu wygenerowania zysku. Niektóre z nich, skuszone szybkim zdobyciem pieniędzy, stosują nieuczciwe praktyki. Mogą być klasycznym oszukiwaniem, naciąganiem klienta, jak i rozwiązaniami z zakresu black hat SEO. Na jakie działania agencyjne należy uważać?

Jakie są popularne nieuczciwe praktyki agencji SEO?

Nieuczciwe praktyki SEO są coraz częściej odkrywane, demaskowane przez klientów agencji, jak i ich legalnie działająca konkurencję. Za jakie działania „specjaliści” każą sobie płacić, mimo że nie jest to uczciwe? Mamy 8 przykładów.

Pierwszy z nich to rozliczanie za efekt. Faktem jest, że niemożliwe jest zagwarantowanie klientowi osiągnięcie określonych rezultatów, pozycji w danym czasie. Wyszukiwarką Google rządzą algorytmy, którego czynniki nie są w pełni znane. Agencje chcąc szybko osiągnąć efekt będą mogły stosować działania z zakresu black hat SEO, które omówimy poniżej. Zastosowanie może mieć tu także prawo pozycji zerowej. Związane jest ono z podpisywaniem umów z bardzo dużą liczbą firm i czekaniem na zmiany w algorytmach wyszukiwarki Google bez żadnego wkładu pracy — pozycje części klientów samoczynnie pójdą w górę (a co za tym idzie, zostaną rozliczeni z agencją), a części w dół (nie będą płacić za „pozycjonowanie”).

Kolejny z przykładów złych praktyk agencji SEO to tworzenie stron onepage pod pozycjonowanie. Działanie to jest pozbawione uczciwości, ponieważ rozwiązania tego typu są niezwykle trudne w pozycjonowaniu. W wielu przypadkach możliwe jest osiągnięcie jedyne lokalnego sukcesu.

Niektóre z agencji chcąc zwabić i przekonać do siebie klientów, stosują określenia takie jak „współpraca z Google”, które sugerować mają szansę na szybsze osiągnięcie efektów. Wiadomo jednak, że korporacja ta nie współpracuje z nikim, nie faworyzuje nikogo i wszystkie strony mają takie same szanse na uzyskanie pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania.

Następną z nieuczciwych praktyk jest depozycjonowanie, czyli działania, które ukierunkowane są na obniżenie pozycji danej stron w wynikach wyszukiwania. W wielu przypadkach ma na celu zmniejszenie widoczności konkurencji.

Nieuczciwą praktyką jest także optymalizacja na przypadkowe słowa kluczowe, które nie są wartościowe dla klienta, ale proste w wypozycjonowaniu i pozwalające na osiągnięcie szybkich efektów w krótkim czasie.

W kwestii oszustwa na wizytówkę Google warto wspomnieć, o dwóch sytuacjach. Pierwsza z nich ma miejsce, gdy agencje SEO oferują lub wręcz narzucają konieczność wykupienia hostingu pod nią. Jest on oferowany za darmo od Google’a, nie trzeba ponosić żadnych dodatkowych kosztów. Drugą z nieuczciwych praktyk jest oferta pilnowania wizytówki Google Moja Firma, by nikt jej nie przejął. Zazwyczaj są one bezpieczne, a w przypadku próby lub efektywnego włamania na konto możliwe jest bardzo szybkie jej odzyskanie.

Działania z zakresu black hat SEO, które mogą stosować agencje SEO

Wspomniano wcześniej, że rozliczanie się agencji za efekt, rodzi podejrzenia co do stosowania przez nią działań z zakresu black hat SEO, które w wielu przypadkach bardzo dotkliwie karane są przez Google. Jakie mogą być to praktyki? Czego unikać? Przede wszystkim są to działania takie jak:

  • duplicate content, czyli np. kopiowanie opisów produktów ze strony producenta, które nie zostaną ponownie zaindeksowane,
  • Keyword Stuffing, czyli nadmierne „upychanie” słów kluczowych, w tym zbytnia optymalizacja alternatywnych opisów do zdjęć,
  • Cloaking — wyświetlanie innych treści odbiorcom i robotom, a także ukrywanie ich,
  • nadmierna liczba reklam na stronie,
  • brak wartościowego contentu na stronie,
  • pozyskanie niskiej jakości linków, a także korzystanie z systemu wymiany linków oraz farm, linki w komentarzach,
  • exact match anchor — frazy kluczowe, w których ukryty jest link,
  • budowanie słabego zaplecza,
  • ukryte przekierowania 301,
  • Doorway Pages, czyli strony przejściowe.

Należy jednak zaznaczyć, że nie jest to pełen katalog praktyk z zakresu black hat SEO. Agencje mogą stosować wiele innych nielegalnych technik, które pozwalają na osiągnięcie szybkich efektów, w krótkim czasie.

4/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

brak komentarzy

zostaw komentarz

więcej na naszym blogu

wszystkie artykuły