Od czego zależy pozycja stron w Google? Pozycjonowanie – samodzielnie czy z agencją SEO?
- 24 kwietnia 2019
- pozycjonowanie stron
Skuteczne pozycjonowanie to sposób na to, aby zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci, a także poprawić ruch na stronie. Jednak istnieje wiele czynników rankingowych, które wpływają na pozycję w Google. Dlatego podpowiadamy, co należy wziąć pod uwagę podczas pozycjonowania stron www oraz kiedy pomoc specjalisty SEO będzie niezbędna.
- Jak pozycjonować strony internetowe?
- Pozycja w Google – jakie czynniki rankingowe na nią wpływają?
- Czy warto skorzystać z usług specjalisty SEO?
- Czy pozycjonowanie z Agencją SEO jest opłacalne?
Jak pozycjonować strony internetowe?
Na początku wyjaśnijmy, co to jest SEO. To skrót od Search Engine Optimization – oznacza to optymalizację stron www pod kątem wyszukiwarek. Uogólniając, jest to szereg działań on-site oraz off-site, czyli podejmowanych na samej stronie oraz poza nią, których celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
A jak przebiega pozycjonowanie strony internetowej? W pierwszej kolejności najczęściej poprawia się lub dodaje dane strukturalne, optymalizuje obrazki oraz dba o tzw. UX, czyli user experience. Ważne jest sprawdzenie, czy na stronie występują frazy kluczowe dla danej branży, a jeśli nie – należy je dodać. Poza tym podejmuje się kroki z zakresu content marketingu oraz link buildingu. Oprócz tego można wyróżnić także pozycjonowanie lokalne, które tym się różni, że skupia się na wynikach związanych z geolokalizacją w Google.
To kilka z podstawowych działań, jakie należy podjąć, aby poprawić swoją pozycję w Google i co za tym idzie – zwiększyć widoczność strony w sieci. Czasem to jednak nie wystarczy – trzeba jeszcze uwzględnić czynniki rankingowe, które bierze pod uwagą Google.
Pozycja w Google – jakie czynniki rankingowe na nią wpływają?
Na początku należy zaznaczyć, że firma Google nie wyjawia wszystkich czynników rankingowych, które mają wpływ na to, na jakim miejscu w wynikach pojawia się strona internetowa. Stan wiedzy obecnie jest wynikiem dokładnego śledzenia dokumentacji Google oraz testów specjalistów SEO. Na tej podstawie można wyróżnić kryteria, które z pewnością należałoby wziąć pod uwagę podczas pozycjonowania stron internetowych.
Czynniki te można podzielić na on-site oraz off-site. Pierwsze z nich związane są z optymalizacją serwisu. Na pozycję w Google wpływ będzie mieć szybkość wczytywania strony (zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerze) oraz obecność fraz kluczowych nie tylko w treści, ale także w znacznikach meta title, meta description czy w nagłówkach. Zadbać należy o linkowanie wewnętrzne, unikalność treści (unikać należy duplikatów – nawet opisów producentów w przypadku towarów sprzedawanych w sklepach internetowych), a także o dobrze zoptymalizowane pod wyszukiwarki obrazki. Decydujące są także takie czynniki rankingowe jak wiek domeny, świeżość treści oraz ich długość.
Natomiast kryteria off-site to takie, które nie są bezpośrednio związane z samą stroną, lecz z działaniami SEO podejmowanymi są poza nią. Najważniejsza w tym wypadku jest ilość i jakość linków, które prowadzą do pozycjonowanej strony. Co ciekawe, istotna może być tematyka serwisu, na którym zawarty jest odnośnik. Google zwraca uwagę na liczbę kliknięć w stronę w wynikach wyszukiwania czy współczynnik odrzuceń.
Czy warto skorzystać z usług specjalisty SEO?
Powyżej przedstawiona została tylko część czynników wpływających na pozycjonowanie stron. Niektóre z tych działań można podjąć samodzielne, inne wymagają posiadania technicznej wiedzy, co jest jednym z argumentów na to, że warto skorzystać z usług specjalisty SEO. Nawet tak proste z pozoru elementy, jak wysycenie strony frazami czy linkowanie do niej może okazać się zgubne, gdyż Google w obecnych czasach wyczulony jest na wszystkie działania mające znamiona „spamerskich”.
Ofertą agencji SEO powinni zainteresować się w szczególności właściciele stron internetowych o charakterze komercyjnym. W ich przypadku dobra widoczność w sieci i wysoki ruch na stronie przekłada się na realne zyski, a wybić się wśród konkurencji nierzadko nie jest łatwo.
Czy pozycjonowanie z Agencją SEO jest opłacalne?
To zależy od wielu czynników, takich jak branża, konkurencja, budżet i cele biznesowe. W niektórych przypadkach pozycjonowanie z pomocą agencji SEO może przynieść znaczne korzyści, takie jak wzrost ruchu organicznego i wzrost sprzedaży. W innych przypadkach jednak pozycjonowanie może nie przynieść oczekiwanych rezultatów lub nie być opłacalne w stosunku do kosztów. W każdym przypadku warto dokładnie przeanalizować swoje cele biznesowe i opracować odpowiednią strategię marketingową, w tym pozycjonowanie, aby osiągnąć najlepsze możliwe rezultaty.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.