Pozycjonowanie firmy transportowej i usług spedycji, logistyki
- 17 stycznia 2020
- poradnik seo, pozycjonowanie strony
Branża transportowa z roku na rok staje się coraz bardziej konkurencyjna. Powstaje wiele firm spedycyjnych, logistycznych. Jednocześnie klienci najczęściej szukają takich usług w internecie, dlatego pozycjonowanie strony www firmy transportowej powinno być jednym z głównych działań marketingowych. A co trzeba wiedzieć w tym zakresie?
Pozycjonowanie strony firmy transportowej – podstawowe informacje
W przypadku firmy transportowej można wyróżnić trzy główne grupy działań – prace związane ze standardowym pozycjonowaniem stron, pozycjonowaniem lokalnym oraz marketingiem treści (możesz o nich doczytać tutaj). Ale najpierw zacznijmy od pierwszego aspektu.
Konieczna jest optymalizacja strony, zarówno pod względem kodu, jak i treści na niej dostępnych. Związane jest to m.in. z poprawą szybkości ładowania strony, uzupełnieniem meta opisów, tworzeniem nagłówków, przyjaznych adresów URL. Są to prace standardowe, wykonywane podczas pozycjonowania większości stron.
To, na co trzeba zwrócić bardzo dużą uwagę, to dopasowanie fraz kluczowych, zgodnie z tematyką branży. W tym przypadku będą to frazy kluczowe takie jak „firma transportowa”, „firmy transportowe” (należy pamiętać, że użytkownicy wyszukują frazy zarówno w liczbie pojedynczej, jak i mnogiej, a wyniki dla nich mogą być różne), „spedycja”, „firmy spedycyjne”, „przeprowadzki”, „przewóz mebli”, „transport do Chin” etc.
Przy czym uwzględnić należy zarówno frazy komercyjne („firma transportowa”), jak i te precyzyjnie odpowiadające na potrzeby użytkowników („transport morski do…”).
Warto też przeprowadzić analizę konkurencji w Google. W tym celu należy sprawdzić, jakie strony internetowe są widoczne na frazy, na które Ty chcesz zwiększyć pozycję w Google, a następnie zweryfikować, jakie działania mogły doprowadzić do tak dobrych wyników. Można to zrobić przy pomocy darmowych (ale w ograniczonym zakresie) lub płatnych narzędzi SEO. Przykładem jest narzędzie Senuto, dostępne w 14-dniowej bezpłatnej wersji testowej, które umożliwia analizę widoczności strony oraz weryfikację konkurencji.
Oprócz tego konieczne jest pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie lokalne, pozycjonowanie na mapach Google
Choć większość firm transportowych oferuje usługi na terenie całego kraju, a także umożliwia transport międzynarodowy, to wielu klientów szuka spedytorów w swojej okolicy, dlatego nie można zapomnieć o pozycjonowaniu lokalnym.
Z jednej strony będzie to związane z wykorzystaniem fraz nakierowanych na lokalizację, np. „firma transportowa katowice”, z drugiej natomiast z utworzeniem wizytówki Google Moja Firma oraz pozycjonowaniem na mapach Google.
Jeśli spedytor posiada kilka siedzib, musi zadbać o pozycjonowanie każdej z nich z osobna, czyli np. stworzyć kilka wizytówek. Należy także utworzyć oraz pozycjonować konto Google Maps, aby zwiększyć swoje szanse na pojawianie się w lokalnych wynikach wyszukiwania. Dzięki takiej pinezce na mapie użytkownicy dowiedzą się, gdzie działasz, jaki jest Twój adres, godziny otwarcia, a także będą mogli przejść na Twoją stroną internetową przy pomocy odnośnika.
W przypadku pozycjonowania lokalnego bardzo ważne jest także o zachowanie zgodności danych NAP, czyli Name, Adress, Phone Number. Dane NAP umieszcza się zwykle w wizytówce Google, na mapach Google, w mediach społecznościowych oraz w katalogach firm. Należy sprawdzić, czy wszędzie są one poprawne, czyli w praktyce – takie same. To również zwiększa Twoją wiarygodność w „oczach” robotów wyszukiwarki, które sprawdzają i porównują poprawność danych.
Content marketing a branża transportowa
Twoja strona jest zoptymalizowana, a Ty zadbałeś o to, żeby użytkownicy mogli wyszukiwać ją lokalnie? Świetnie! W takim razie jesteś w… połowie drogi. No dobrze, może trochę dalej, ale i tak czeka Cię sporo pracy nad treściami.
W przypadku branży transportowej bardzo ważnym narzędziem jest content marketing, marketing treści. Polega na tworzeniu wiedzowych, merytorycznych poradników, wpisów, artykułów, które odpowiadają na często zadawane pytania użytkowników.
Warto zastanowić się nad utworzeniem bloga oraz sekcji FAQ. Możesz też tworzyć poradniki, które będą publikowane w innych serwisach, dzięki czemu dotrzesz do nowych odbiorców oraz pozyskasz link do swojej strony. Jednocześnie trzeba pamiętać o tym, aby artykuły były tworzone zgodnie z zasadami copywritingu SEO.
Powinny odpowiadać na potrzeby Twoich klientów, co łatwo jest sprawdzić, weryfikując, jakie są najczęściej zadawane pytania w tym obszarze – tu z pomocą przyjdzie Ci sugester Google. Przykładowe tematy to:
- Jak przewozić meble?
- Jak przygotować się do przeprowadzki?
- Ile kosztuje transport mebli?
- Ile kosztuje transport tirem?
- Co to jest transport ponadgabarytowy?
Jeśli dobrze opracujesz treści, zarówno pod względem wartości merytorycznej, jak i fraz SEO, masz szansę pojawić się na tzw. pozycji 0, czyli w direct answer. To bezpośrednie odpowiedzi na często zadawane pytania, które w wynikach wyszukiwania pojawiają się nad pozycją pierwszą. Mają postać ramki z krótkim objaśnieniem problemu oraz… linkiem do strony, z której opis został zaciągnięty.
Nie wiesz, jak tworzyć skuteczne teksty SEO? Skontaktuj się z nami, a nasi copywriterzy pomogą w stworzeniu wartościowej treści na stronę Twojej firmy transportowej.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.