Pozycjonowanie oferty studiów w Google, co musisz wiedzieć?
- 15 stycznia 2020
- google ads, poradnik seo, pozycjonowanie strony
Czasy, kiedy uniwersytety, nawet te publiczne, nie musiały „walczyć” o studenta, minęły dawno. Dodatkowo łatwość komunikacji, wysoka dostępność mieszkań na wynajem sprawiła, że studenci coraz chętniej wybierają uczelnie na drugim końcu Polski. To wszystko sprawia, że uniwersytety, wyższe szkoły prywatne muszą zadbać o skuteczną… reklamę. Najlepiej internetową, ponieważ to właśnie sieć stanowi najważniejsze źródło informacji na temat oferty edukacyjnej. A czy pozycjonowanie studiów w Google jest prostym zadaniem?
spis treści
Reklama PPC, kampanie Google Ads
Oferta studiów ma charakter sezonowy. Chociaż uczniowie szkół średnich często przez cały rok szukają informacji na temat różnych kierunków, to jednak ich działania zintensyfikowane są w okresie rekrutacji. I wtedy trzeba zadbać o reklamę, która wygeneruje najszybsze i najbardziej skuteczne efekty.
Rozwiązaniem jest reklama płatna przeprowadzana w ramach kampanii Google Ads. Umożliwia to wyświetlanie strony uniwersytetu, uczelni prywatnej na wybrane frazy kluczowe powyżej naturalnych wyników wyszukiwania, co zostało już przez nas zasygnalizowane na bizzit.pl/klient/uniwersytet-wroclawski.
Taka reklama jest skuteczna „tu i teraz”, czyli w trakcie jej emisji. Jednak jej efektywność tak naprawdę zależy od tego, jak atrakcyjna będzie oraz… jak dobrze określony zostanie profil odbiorców.
Przeprowadzenie kampanii PPC, która będzie jednocześnie efektywna i nie zrujnuje budżetu na marketing (a ten zwykle jest dość ograniczony), nie jest łatwym zadaniem. Dlatego warto skonsultować się ze specjalistami, którzy mają w tym doświadczenie, wiedzą, co działa, a co nie.
SEO dla oferty studiów
Jak podkreślaliśmy, reklama Google Ads jest skuteczna tylko i wyłącznie w trakcie trwania jej emisji. Dlatego ważne jest, aby jednocześnie podejmować działania SEO, które będą prowadzić do tego, aby strona uniwersytetu pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania… przez cały rok.
Sporo uwagi powinno się poświęcić pozycjonowaniu lokalnemu. Stworzenie wizytówki Google Moja Firma oraz pozycjonowanie na mapach Google to wręcz konieczność, ponieważ o ile przyszli studenci nie zawsze do końca wiedzą, w jakiej uczelni chcą kontynuować naukę, to zwykle są pewni tego, w jakim mieście będzie się to odbywać.
Chcielibyśmy też zauważyć, że wysoka pozycja w Google zwykle przekłada się na większą rozpoznawalność, świadomość marki. Umożliwia budowanie zaufania wśród internetów, a w przypadku oferty studiów jest to bardzo ważny czynnik. Zdobyć zaufanie oraz zainteresowanie można także w inny sposób – poprzez content marketing.
Content marketing, marketing wirusowy
Content marketing to strategia marketingowa, która oparta jest na regularnym tworzeniu oraz dystrybucji interesujących, angażujących treści, skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców.
Działań podejmowanych w ramach marketingu treści może być wiele. W przypadku uczelni publicznych i prywatnych będzie to m.in. rozbudowana oferta studiów, poradniki dla studentów dotyczące wyboru kierunku, metod przeprowadzania rekrutacji, sposobu składania wniosków o różne stypendia czy także ciekawe informacje z życia studenckiego.
Takie treści wzbudzają zainteresowania, zwykle odpowiadają na bieżące potrzeby odbiorców, a także wspierają działania SEO mające na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. Możliwe jest to dzięki umiejętnemu i naturalnemu umieszczaniu fraz kluczowych.
Przy czym, aby faktycznie odpowiadały na aktualne potrzeby przyszłych lub obecnych studentów, powinno się skorzystać z narzędzi SEO, które umożliwiają sprawdzenie, o co najczęściej pytają odbiorcy.
Tworząc użyteczne, zaskakujące lub angażujące artykuły nietrudno jest też w strategię content marketingową wpleść marketing wirusowy. Polega to na stworzeniu sytuacji, w której treści będą rozpowszechniane przez odbiorców. W przypadku studentów często się to zdarza, ponieważ, jak znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania, przesyłają te informacje między sobą, udostępniają je w mediach społecznościowych.
A to wszystko prowadzi do budowania zaufania i rozpoznawalności uczelni, co w konsekwencji może mieć przełożenie na składanie dokumentów na wybrane studia podczas rekrutacji.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.