Reklama laboratorium medycznego, jak reklamować diagnostykę, badania medyczne?

Pozycjonowanie usług medycznych nie jest prostym zadaniem, a to dlatego, że strony o takim charakterze kategoryzowane są przez Google jako YMYL. Co to oznacza i jakie ma przełożenie na reklamę laboratorium medycznego?

YMYL – wiarygodność placówki medycznej

YMYL to skrót od Your Money Your Life. W taki sposób określane są strony, które m.in. oferują porady zdrowotne, gromadzone są na nich dane osobowe. Aby były dobrze pozycjonowane w Google, muszą posiadać wysoki współczynnik wiarygodności, określany jako E.A.T., co w przełożeniu na język polski oznacza trzy parametry: ekspertyza, autorytet i zaufanie.

Jak je spełnić? M.in. poprzez wykorzystanie na stronie internetowej systemów, które zapewniają bezpieczeństwo użytkowników (np. certyfikat SSL), publikowanie merytorycznych treści eksperckich etc. Czyli, jak może się już domyślać, należy skupić się na content marketingu, choć nie tylko – zwłaszcza jeśli chodzi o laboratoria medyczne, co wyjaśnimy za chwilę. Ale zanim przejdziemy do konkretów, będzie jeszcze trochę o przepisach.

Reklama usług medycznych a przepisy

Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania marketingowe, musisz wiedzieć, że przepisy ściśle określają, w jaki sposób mogą reklamować się firmy z branży medycznej. A właściwie, czego nie mogą robić i tutaj lista jest długa.

W praktyce nie można prowadzić żadnych działań perswazyjnych, nakłaniających do skorzystania z usług, a także obiecywać stuprocentową skuteczność badań, zabiegów. Strona internetowa, jak i wszystkie treści zamieszczane w sieci, mogą mieć wyłącznie charakter informacyjny, np. oferta badań, opis przeprowadzania badania.

Dobra wiadomość jest natomiast taka, że ostrożnie poprowadzone działania SEO są w pełni legalne, ponieważ mają na celu jedynie poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. A co będzie skuteczne w przypadku badań medycznych, diagnostyki?

Pozycjonowanie lokalne laboratorium medycznego

Podstawą powinno być pozycjonowanie lokalne, ponieważ pacjenci zwykle nie szukają „najlepszego” czy „najtańszego”, tylko najbliższego laboratorium. Przy czym warto skupić się nie tylko na frazach związanych z konkretnym miastem, ale także tych, które uwzględniają dzielnicę, bliższą lokalizację.

Z jednej strony ważny będzie odpowiedni dobór fraz i umieszczenie ich na stronie internetowej, a z drugiej wizytówka Google, pozycjonowanie w mapach Google, a także obecność w lokalnych katalogach firm oraz w wyszukiwarkach medycznych.

SEO copywriting medyczny, content marketing

W ostatnich latach wyszukiwarka Google mocno stawia na dostarczenie użytkownikowi pełnej, rzetelnej informacji, a strony, na których jest niewiele treści, trudniej się pozycjonuje i dlatego w tym wypadku ważny jest content marketing. Przy czym cały czas musisz pamiętać, że nawet strona laboratorium medycznego klasyfikowana jest jako YMYL, przez co wszystkie informacje na niej zamieszczane muszą być rzetelne. Można tworzyć opisy badań, sposobu ich przeprowadzania, a także poradniki w formie bloga, jak się do nich przygotować.

Dodatkowo, w ten sposób przyciągniesz osoby, które chcą dowiedzieć się czegoś więcej na temat konkretnych badań, ale nie mają jeszcze wybranej placówki. Budując swoją wiarygodność, zwiększasz szansę, że to właśnie z twoich usług skorzystają.

Również w przypadku badań medycznych można zauważyć pewną sezonowość. Wiosną popularne są badania na alergie, latem na boreliozę, a jesienią i zimą na witaminę D. Warto to wykorzystać, emitując reklamę w wynikach wyszukiwania poprzez system Google Ads. Taka reklama ma charakter natychmiastowy i w przeciwieństwie do pozycjonowania, przynosi efekty od razu (choć tylko przez okres jej emisji).

4/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz