Kto to jest influencer? Czym zajmuje się influencer w social mediach?
- 11 września 2019
- pozycjonowanie strony, social media, sprzedaż w internecie
Coraz częściej w strategiach marketingowych marek pojawia się współpraca z influencerami. W końcu dobra remonedacja jest warta więcej niż niejedna wysokobudżetowa kampania reklamowa. Sprawdź, kim są influencerzy i co warto wiedzieć o ich działalności w social mediach?
Influencer – kto to?
Kim właściwie są influencerzy i co należy o nich wiedzieć? Przede wszystkim są to osoby popularne, aktywnie udzielające się w mediach społecznościowych, które mają realny wpływ na opinie swoich odbiorców. Influencerem można nazwać znanego blogera, youtubera czy osobę, która prowadzi popularne konto na Instagramie. Co ciekawe nie zawsze są to osoby młode, do influencerów należą także tzw. granfluencerzy, czyli seniorzy, którzy również stali się liderami opinii w internecie. Influencerzy najczęściej skupiają swoją działalność wokół jednej, określonej tematyki, na przykład gotowania, podróżowania, mody czy filmów. Dzięki czemu są uważani za ekspertów w danej dziedzinie, a ich opinie mają duży wpływ na poglądy i decyzje fanów.
Influencer w social mediach
Dla wielu ludzi zdanie influencera jest ważniejsze od opinii najbliższych. Dla wielu konsumentów to właśnie blogi i vlogi stanowią pierwsze źródło informacji o produkcie, a opinia influencera wpływa na ich ostateczną decyzję zakupową. Influencerzy mogą wypromować dany towar lub usługę i bezpośrednio wpłynąć na pozytywny wizerunek marki, dlatego coraz więcej firm inwestuje w social media marketing i współpracuje z influencerami.
Warto jednak pamiętać, że sama obecność w mediach społecznościowych to zaledwie jeden z wielu czynników, które wpływają na widoczność twojej firmy w sieci. Ważne jest również pozycjonowanie i kampania AdWords, które pozwolą ci uzyskać większy ruch na stronie i zwiększą zasięgi w internecie.
Czym jest influencer marketing?
Jak widać influencerzy sprawdzają się nie tylko w działaniach wizerunkowych, ale także generują sprzedaż. Dlatego od pewnego czasu możemy mówić o specjalnej gałęzi marketingu, jaką jest influencer marketing. Taka współpraca marek z influencerami może przyjmować różne postacie, są to m.in. artykuły/wpisy sponsorowane, wystawienie recenzji produktu (który lider opinii otrzymuje od firmy za darmo) czy udział w reklamach i kampaniach promocyjnych.
A dlaczego ta forma promocji firmy stała się tak popularna? Influencer marketing często jest dużo bardziej skuteczny niż tradycyjna forma promocji firmy. Głównie dlatego, że fani uważają influencerów za specjalistów w danej dziedzinie, mają do nich spore zaufanie. Na dodatek reklama na znanych blogach czy profilach na Instagramie jest zwykle mało inwazyjna, czasem odbiorcy nie postrzegają jej nawet jako reklamę, a jedynie przyjacielską poradę zakupową.
Oczywiście takie działania marketingowe przynoszą efekty tylko wtedy, gdy są odpowiednio rozplanowane. Znalezienie i opłacenie lidera opinii to jedynie element wielkiej układanki. Niezbędna okaże się jeszcze dokładna analiza i opracowanie strategii marketingowych, dopasowanie influencera do usług, jakie oferuje dana firma i uzgodnienie formy promocji.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.
No dobrze, ale czy na pewno jest to dobry pomysł? Bo jeszcze wiele osób zwłaszcza ze starszego pokolenia, zamiast wpisać w Google „influencer kto to” to wpisuje „influencer co to”. Trzeba się liczyć z tym, że nie każdy rozumie, na czym to wszystko polega. I nic dziwnego czasami mam wrażenie, że branża też nie wie. Gdzieniegdzie zasłyszane kwoty przyprawiają o zawrót głowy. Jednak zapytajmy się szczerze czy to konwertuje?
Odrębną kwestią może być obawa czy influenser czegoś nie „zmaluje”. Internet jest pełen dram i kłótni YouTuberów. Wtedy osoby z grupy docelowej, które opowiedziały się po drugiej stronie konfliktu. Mogą z miejsca zbudować antypatię do naszej marki.
Albo inna sytuacja. Taka jak teraz. Umowa jest, to się chce czy nie chce. Trzeba dawać optymistyczne posty związane z marką. Nieważne, że wszystkie inne posty nie są już tak optymistyczne.