O co zapytać agencję SEO przed podjęciem współpracy?
- 9 lutego 2024
- algorytm google, analityka internetowa, poradnik seo, pozycjonowanie strony
W końcu zdecydowałeś się na skorzystanie z usług agencji SEO? Pamiętaj, że przed podjęciem pierwszych działań, warto ustalić kilka szczegółów, odnośnie pozycjonowania. Jest to ważne, szczególnie po to, aby mieć jasność co do tego, jak spożytkowany zostanie budżet. Dla ułatwienia przedstawiamy poniżej kwestie, o które warto zapytać agencję SEO przed podjęciem współpracy. Czytaj dalej!
spis treści
Jakimi działaniami zajmuje się agencja SEO?
Rozpoczynając współpracę z agencją SEO, bardzo ważne jest, aby dokładnie poznać zakres wykonywanych przez nią usług. Za działania podstawowe można uznać te, związane z ogólnopojętą poprawą Twojej obecności w sieci. Ich głównym celem, jest więc dbanie o to, aby dana strona internetowa pojawiała się na możliwie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Warto jednak wiedzieć, że aby to osiągnąć, niezbędne może okazać się wdrożenie konkretnych procesów promocyjnych. Mówiąc bardziej szczegółowo, zadania wykonywane przez specjalistów SEO można określić jako marketing internetowy. Zakłada on prowadzenie działań, opierających się na zwiększaniu ruchu na stronie, takich jak usługi SEO, PPC oraz ich połączenie, czyli SEM.
Usługi SEO
Usługi SEO, z angielskiego Search Engine Optimization, skupiają się przede wszystkim na próbie zdobycia możliwie najwyższej pozycji w Google, dzięki wysokiemu ruchowi organicznemu. Jeśli okaże się więc, że wybrana przez Ciebie agencja świadczy przede wszystkim usługi SEO, możesz spodziewać się pisania artykułów blogowych, prowadzenia bloga tematycznego czy optymalizacji strony internetowej, aby była ona lepiej oceniana przez algorytm Google.
Usługi PPC
Nie da się ukryć, że prowadzenie bloga firmowego to dobre rozwiązanie, jeśli chcesz na przykład zwiększyć ilość merytorycznej treści na stronie. Jest to bowiem dobrze oceniane przez algorytmy. Warto jednak dopytać agencję SEO, czy zajmują się oni również działaniami PPC. Są to kampanie linków płatnych, które prowadzone mogą być na przykład w ramach usługi Google Ads. Jeśli zależy Ci więc na możliwie najszybszych efektach, spytaj agencję SEO o to, czy będzie w stanie prowadzić dla Ciebie prace na rzecz linków sponsorowanych.
Usługi SEM
Jeśli chciałbyś, aby agencja SEO prowadziła dla ciebie kampanię kompleksową, zapytaj o to, czy dostępne są działania SEM. Jest to bowiem połączenie rozwiązań płatnych PPC oraz tych skupionych na maksymalizacji ruchu organicznego, SEO.
Ile kosztują usługi SEO?
Dzięki działaniom SEO możliwa jest poprawa widoczności w Google oraz osiąganie wyższych niż do tej pory pozycji w wyszukiwarce. Jest to jednak praca, za którą trzeba zapłacić. To właśnie wycena pozycjonowania może powodować najwięcej wątpliwości u potencjalnego klienta, więc warto przedyskutować tę kwestię możliwie najdokładniej. Podczas rozmowy warto skupić się na poszczególnych zakresach cenowych, które obejmują poszczególne działania SEO. To ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej może być determinowane między innymi okresami rozliczenia.
Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?
Przyjęło się, że na efekty samych działań SEO czeka się średnio około pół roku. Wynika to z dwóch powodów. Przede wszystkim działania na rzecz zbierania ruchu organicznego wymagają zauważalnie więcej czasu niż wykupienie linków sponsorowanych. Jednak nawet po wykonaniu powierzonej pracy przez agencję SEO, wyszukiwarka w dalszym ciągu musi zaindeksować dane strony. Proces ten polega w głównej mierze na analizie zawartości przez roboty Google’a i ocenieniu ogólnej przydatności danej strony internetowej.
Jest to niezmiernie ważne, ponieważ z założenia, na samym szczycie wyników wyszukiwania powinny pojawiać się te linki, które w duchu zasady trzech kliknięć, dostarczą odbiorcy jak najwięcej informacji bez dodatkowego wchodzenia na podstrony. Nie można nie wspomnieć również o tym, że chcąc prowadzić skuteczne i długoterminowe pozycjonowanie stron internetowych, prace optymalizacyjne w zasadzie powinny być wykonywane na bieżąco, w miarę aktualizacji algorytmów. Oznacza to, że jeśli jesteś zainteresowany nie tylko zdobyciem, ale i utrzymaniem wysokiej pozycji w Google, zastanów się nad stałym wsparciem ze strony specjalistów SEO i upewnij się, czy agencja je oferuje.
Czy działania SEO trzeba prowadzić cały czas?
Nie da się ukryć, że istnieją działania SEO, które można potraktować jako jednorazowe, na przykład opracowanie lub zmiana głównego motywu strony WWW. Mówiąc dokładniej, będzie to wtedy praca na rzecz lepszego odbioru strony (UX) i dążenia do lepszej oceny przez algorytmy, a więc SXO. W SEO jest jednak wiele obszarów, które wymagają ciągłej aktualizacji i optymalizacji. Najlepszym tego przykładem, może być dobór słów kluczowych, których używa się podczas tworzenia nowych artykułów na blogi tematyczne. Ciągła analiza i ich zmiana mogą okazać się konieczna, ponieważ popularność danych wyszukiwań jest silnie powiązana z treścią zapytań wprowadzanych przez użytkowników. Dobrym przykładem mogą być tu artykuły mówiące o sukienkach na studniówkę. Temat ten zazwyczaj zyskuje na popularności od września do stycznia.
Niezbędne jest więc stałe monitorowanie trendów, ponieważ pozycjonowanie na niepopularne lub błędne frazy uniemożliwi osiągnięcie upragnionego sukcesu. Tego typu zmienne tendencje przy wyszukiwaniach można jednak zauważyć przy wielu okazjach, nie tylko w branży odzieżowej, więc jeśli zależy Ci na najlepszym dopasowany fraz, zapytaj specjalistę SEO, czy i w Twoim przypadku działania SEO trzeba prowadzić cały czas.
Jak widzisz, rozpoczynając współpracę z agencją SEO, warto pamiętać o tym, aby zadać kilka podstawowych pytań, które wyjaśnią zasady przyszłej współpracy. Przede wszystkim dobrze jest dowiedzieć się, jakimi dokładnie czynnościami zajmują się specjaliści, czy jest to głównie SEO, czy może większy nacisk kładą na kampanie PPC, wykorzystując, np. Google Ads. A o co Ty spytałbyś specjalistów od pozycjonowania? Koniecznie napisz w komentarzu!
- co to jest pozycjonowanie strony internetowej, ile kosztuje pozycjonowanie stron, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, jak pozycjonować strony internetowe, jak się pozycjonuje strony internetowe, pozycjonowanie internetowe, pozycjonowanie stron internetowych, pozycjonowanie stron zasady, pozycjonowanie strony internetowej co to jest, strony internetowe pozycjonowanie
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.