Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?

Prowadzenie bloga firmowego to dobry sposób na rozpromowanie marki, dzięki czemu firma może pozyskać nowych klientów. Blogowanie niesie za sobą wiele korzyści dla SEO, ale nie tylko. Trzeba jednak wiedzieć, jak do tego podejść. W dzisiejszym artykule przedstawiamy zalety bloga firmowego. Mamy nadzieję, że dzięki niemu wykorzystasz go, jako nowe narzędzie do prowadzenia kampanii marketingowej.

Blog firmowy ma wpływ na SEO

Blog firmowy ma niezwykle dużą moc, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Dzięki niemu jesteśmy w stanie poprawić widoczność strony internetowej w Google. Warto zaznaczyć, że prowadzenie bloga firmowego wpływa na SEO na wielu różnych płaszczyznach, o czym opowiemy za chwilę.

Linkowanie wewnętrzne

Artykuły blogowe to dobry sposób na wzmocnienie hierarchii strony internetowej, dzięki linkowaniu wewnętrznemu. Odpowiednia optymalizacja linków wewnętrznych może znacząco poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania Google, dlatego warto je umieszczać. Linkowanie wewnętrzne można zastosować przy wcześniej napisanych artykułach, ale nie tylko, branża e-commerce może śmiało wprowadzić linkowanie do konkretnych kategorii produktów. Dzięki linkowaniu wewnętrznemu wspomagamy indeksowanie stron, ale także wskazujemy algorytmowi najważniejsze podstrony danego serwisu.

Artykuł blogowy o papierze toaletowym na stronie silcopolska.pl

Frazy long-tail

Artykuły na blogu firmowym są dobrym sposobem na wypozycjonowanie fraz long tail, czyli tych z długim ogonem. W zasadzie każda branża e-commerce może pozycjonować się na frazy long tail, które są bardziej szczegółowe, jak np. “krótka sukienka wiązana na wesele”, ta fraza będzie miała większą moc niż “sukienka na wesele”, a co za tym idzie może wygenerować więcej “kliknięć”. Trzeba wziąć pod uwagę także proces marketingowy, a dokładniej lejek sprzedażowy. Osoba, która wyszukuje fraz z długim ogonem, najczęściej znajduje się już na samym końcu lejka sprzedażowego, dzięki czemu szanse na zrealizowanie zakupu rosną. Sklep e-commerce nie musi w takiej sytuacji przekonywać internauty do swoich produktów. Skoro szukała ona produktów przy użyciu fraz long tail, to znaczy, że może być już przygotowana na zakup. Nasze artykuły, które zawierają frazy long tail dla danej branży, mogą pomóc trafić do zdecydowanych klientów.

Artykuły na blogu firmowym DuroDACH

Wzrost ruchu organicznego

Dzięki regularnemu publikowaniu artykułów na blogu firmowym rośnie wzrost ruchu organicznego. Blog firmowy to także dobry sposób na zdetronizowanie konkurencji, dzięki analizie content gap możemy rozbudować naszą stronę tak, by pojawiała się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Większa liczba zaindeksowanych stron

Więcej wpisów na blogu firmowym to większa liczba zaindeksowanych stron, a to z kolei przekłada się na wspomniany wcześniej ruch organiczny. Firmy, które prowadzą bloga, mają szansę zaindeksować więcej stron od firm, które go nie posiadają. Warto jednak pamiętać o tym, że samo prowadzenie bloga firmowego i publikowanie artykułów nie wystarczy, muszą one być zgodne z zasadami SEO, a przy tym nieść korzyść dla użytkownika, tylko wtedy mamy szansę na zdobycie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Content evergreen zwiększa widoczność

Contentem typu evergreen nazywamy artykuły, które stale generują ruch, nawet przez kilka lat i mimo upływu czasu, nie tracą one ważności, w dalszym ciągu dostarczają czytelnikom niezbędnych informacji, mówiąc krótko – są to artykuły ponadczasowe. Jeśli zdecydujemy się na prowadzenie bloga firmowego, warto uzupełnić go o treści typu evergreen, które będą stale generować ruch. Dzięki uniwersalnym treściom nie musimy stare tworzyć nowych artykułów, by tworzyć ruch na stronie. Oczywiście, nie można zapomnieć też o tym, że evergreen content wpływa także na SEO, tego typu artykuły są przede wszystkim dobrym źródłem linków zwrotnych, ale są także dobrze odbierane przez algorytmy Google. Dlaczego? Ponieważ treść artykułów evergreen jest wartościowa dla czytelnika – a tym samym, dla robotów Google.

Blog poprawia Topical Authority strony

Artykuły na blogu firmowym poprzedzone analizą fraz kluczowych i szczegółowym content gapem mogą poprawić tzw. Topical Authority strony. Im bardziej merytoryczny, pełny wiedzy blog firmowy z wartością dla użytkownika, tym mamy większe szanse na zostanie autorytetem w danej dziedzinie, a to znaczy, że nasza strona internetowa może pojawiać się częściej w wynikach wyszukiwania. Warto wiedzieć, że na Topical Authority strony wpływają dwa, znane algorytmy Google, jeden z nich to Panda, drugi to Kolber.

Algorytm Panda skupia się w całości na analizie contentu na danej stronie internetowej, wyróżnia on treści wartościowe dla internautów, ale także eliminuje treści o niskiej jakości, ma więc bezpośredni wpływ na czynnik Topical Authority. Z kolei Koliber to algorytm Google, który zmienia sposób interpretowania zapytań w wyszukiwarce, czyli lepiej rozpoznaje synonimy i kontekst. Jak to wygląda w praktyce? Działanie Kolbera najlepiej przedstawić na przykładzie. Wpisując w wyszukiwarkę “gdzie kupić meble medyczne na śląsku” znajdujemy od razu odpowiedź oraz mapę Google, która pojawiłaby się również przy wpisaniu frazy “meble medyczne śląsk”.

Wyniki wyszukiwania Google po wpisaniu frazy "meble medyczne śląsk"

 

Blog firmowy wspiera konwersję

W przypadku branży e-commerce warto wspomnieć także o tym, że prowadzenie bloga firmowego wpływa pozytywnie na konwersję. Artykuły blogowe pozwalają nawiązać kontakt z klientem, budują wizerunek marki oraz pomagają w podejmowaniu decyzji zakupowych. Treści blogowe mogą zatem nie tylko zwiększać ruch na stronie, ale także zwiększać sprzedaż. Jako ciekawostkę dodamy, że z raportu internetowego Seo Tribunal wynika, że strony internetowe z zakładką blog posiadają wyższy wskaźnik konwersji niż te, które go nie posiadają.

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego jest całe mnóstwo, zdecydowanie nie warto go lekceważyć. Panuje błędne przekonanie, że blogi odeszły już do lamusa, ale mimo wszystko nadal mają one duży wpływ na pozycjonowanie. Każdemu z nas zdarza się przeczytać ciekawy artykuł na blogu firmowym (Ty na przykład teraz czytasz nasz!), więc stwierdzenie, że blogi firmowe są bez sensu, jest niezgodne z prawdą.

5/5 - (2 votes)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

1 Comment
    • Photopolis
    • 22 września 2023
    Odpowiedz

    Naprawdę dobrze napisane. Wielu osobom wydaje się, że mają rzetelną wiedzę na opisywany temat, ale często tak nie jest. Stąd też moje ogromne zaskoczenie. Po prostu super artykuł. Zdecydowanie będę rekomendował to miejsce i regularnie wpadał, żeby przejrzeć nowe posty.

zostaw komentarz

więcej na naszym blogu

wszystkie artykuły