Pozycjonowanie lokalne w Google Maps, komu jest potrzebne?

Z pozycjonowaniem lokalnym w Google Maps spotkał się prawie każdy, kto kiedykolwiek szukał w internecie najbliższej restauracji czy fryzjera. Tego rodzaju wynikami wyszukiwania powinni się interesować również przedsiębiorcy, ponieważ pojawianie się na wysokich pozycjach może przyczynić się do większego sukcesu marki. Poniżej przestawiamy więc najważniejsze informacje o pozycjonowaniu lokalnym w Google Maps oraz to, kto potrzebuje go najbardziej.

Zalety pozycjonowania lokalnego w Google Maps

Jedną z głównych zalet dobrze prowadzonego pozycjonowania lokalnego w Google Maps jest to, że to osoby szukające informacji w ramach danej lokalizacji będą mogły dowiedzieć się podstawowych informacji o przedsiębiorcy, jak umiejscowienie firmy czy godziny otwarcia. Powinno być to istotne szczególnie dla mniejszych marek, których idealnym klientem jest właśnie osoba prywatna lub inny przedsiębiorca z najbliższej okolicy. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby zorganizować dużą kampanię, skupiającą się na pozycjonowaniu lokalnym nawet na terenie całego kraju. Jest to możliwe, ponieważ wyniki w Google Maps często odnoszą się do użytej przez użytkownika frazy kluczowej, lub proponowane są na podstawie zebranych informacji geolokalizacyjnych. Wpisując w Google na przykład frazę „sushi Katowice”, użytkownik powinien otrzymać listę najbardziej atrakcyjnych pod względem SEO pozycji, wraz ze wskazaniem danych lokali na interaktywnej mapie.

Połączenie funkcjonalności wyszukiwarki i mapy to kolejny powód do tego, aby rozważyć SEO lokalne w Google Maps. Jeśli bowiem dana firma pojawi się na liście proponowanych adresów, często możliwe będzie bezpośrednie wytyczenie trasy dojazdu. Dobrze powinno się to sprawdzić, przede wszystkim przy restauracjach, ponieważ na przykład turyści zaledwie odwiedzający dane miejsce nie muszą znać dokładnej topografii terenu i rozkładu ulic w obcym mieście. Używając jednak interaktywnego przycisku Trasa, potencjalny klient z łatwością może wytyczyć najszybszą drogę do wybranej firmy. Właśnie na tym etapie wyboru między wynikami wyszukiwania duże znaczenie może odgrywać aspekt lokalny. Zestawiając ze sobą kilka wytyczonych tras, użytkownik może przedłożyć mniejszy sklep lokalny ponad centrum handlowe, tylko dlatego, że będzie on znacznie bliżej. Aby było to jednak możliwe, należy zadbać o jak najlepsze pozycjonowanie oraz wizerunek w sieci.

Jak pozycjonować się lokalnie w Google Maps?

Pozycjonowanie lokalne w Google Maps jest dla każdego przedsiębiorcy! Do rozpoczęcia całego procesu nie są wymagane bowiem duże nakłady finansowe. Podstawą jest jednak dokładne „przedstawienie się” w sieci, aby algorytm łatwo znalazł niezbędne informacje o danym przedsiębiorcy. Zastanawiając się, na czym polega pozycjonowanie lokalne strony internetowej, jednym z najważniejszych elementów, jest posiadanie poprawnie skonfigurowanej wizytówki Google. Istotne dla SEO są również treści lokalne, dzięki którym cała strona może mieć większą wartość dla odbiorcy z najbliższej okolicy.

Galon wizytówka

Jednym z najlepszych kroków, aby rozpocząć pozycjonowanie lokalne w Google Maps, jest zebranie podstawowych informacji firmie. Do wizytówki w przeglądarce należy bowiem wprowadzić przede wszystkim dokładną nazwę firmy, adres, godziny otwarcia, a wszystko powinno być opatrzone aktualnym zdjęciem. Jest to niezwykle istotne, ponieważ to właśnie te informacje są najbardziej przydatne dla potencjalnego klienta. Osoba szukająca, na przykład koparki w Katowicach, będzie bowiem potrzebowała informacji o tym, gdzie dokładnie znajduje się dana firma oraz w których godzinach i pod jakim numerem telefonu można się z nią skontaktować. Bardzo istotne dla SEO mogą okazać się również artykuły o tematyce lokalnej. Zbiory informacji z regionu na przykład o okolicznych stacjach ładowania samochodów elektrycznych zazwyczaj okazują się bardzo przydatne dla użytkowników, mogą zwiększać CTR, czyli „klikalność” artykułów, a także czas spędzony na aktywnym czytaniu treści strony.

Komu jest potrzebne pozycjonowanie lokalne w Google Maps?

Co prawda, na pozycjonowanie lokalne w Google Maps może zdecydować się każdy przedsiębiorca, ale są na rynku konkretne branże, które zdecydowanie nie powinny zapominać o tym elemencie SEO.

Pozycjonowanie lokalne w Google Maps dla restauracji

Restauracje, kawiarnie czy puby powinny zdecydować się na wprowadzenie pozycjonowania lokalnego w Google Maps. Istotne może okazać się tu dokładne uzupełnienie wizytówki firmowej Google o adres oraz godziny otwarcia. Informacje te będą bowiem niezbędne, do wytyczenia trasy i sprawdzenia przez klienta, gdzie będzie dla niego najszybciej. Wartym uwagi elementem pozycjonowania lokalnego w Google Maps, szczególnie przy lokalach gastronomicznych, jest zadbanie o jak najlepsze oceny i opinie w sekcji komentarzy. Może być to bowiem główny wyznacznik dla klienta, podczas selekcji poszczególnych ofert. Częścią oceny są również przyznawane przez użytkowników „gwiazdki”, których nie można pomijać przy pozycjonowaniu lokalnym. Łatwo bowiem zauważyć, że proponowane przez algorytm restauracje, często posiadają możliwie najwyższą ocenę.

Sakana w Google Maps

Pozycjonowanie lokalne dla kancelarii prawnej

Kancelaria prawna może czerpać dużo korzyści z pozycjonowania lokalnego z Google Maps, szczególnie kiedy w danym mieście jest więcej tego rodzaju firm. W tym przypadku niezmiernie ważne jest również niepomijanie adresu w wizytówce firmowej, a nawet doprecyzowanie dzielnicy, w której znajduje się kancelaria. Jeśli w okolicy faktycznie znajduje się więcej podobnych placówek, korzystne może okazać się również dodawanie na stronę internetową artykułów, które skupiają się w swojej tematyce, na najbliższej okolicy, na przykład „Lista kancelarii prawnych z Wrocławia”. Dzięki tak zaplanowanej treści algorytm może uznać nawet całą stronę internetową za godną uwagi, co może przyczynić się do lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz w mapach Google.

Wizytówka ZKZ

Lokalny dostawca paliwa w Google Maps

O pozycjonowaniu lokalnym w  Google Maps nie powinien zapominać hurtowy dostawca paliwa. Usługi tego rodzaju najczęściej kierowane są bowiem do kierowców z najbliższej okolicy, a to wszystko, ze względu na wygodę użytkowania. Dystrybutorzy paliw najczęściej oferują również dostawę bezpośrednio do domu lub na plac budowy, co nierzadko podlega dodatkowym opłatom. Nic więc dziwnego, że potencjalny klient chciałby wybrać dystrybutora, który jest najbliżej, ponieważ może przełożyć się to na niższe koszty dla odbiorcy. Właśnie dlatego dostawca paliwa powinien zadbać o to, aby w wizytówce umieszczony został dokładny adres firmy lub parkingu, z którego startują cysterny.

Jak więc widać, dzięki pozycjonowaniu lokalnemu w Google Maps przedsiębiorca jest w stanie dotrzeć do tych klientów, którzy wyszukują w sieci informacji o firmach i działalnościach z najbliższej okolicy. System ten może okazać się korzystny, ponieważ przekazując informacje o lokalizacji czy godzinach otwarcia, algorytm Google może zdecydować o wyniesieniu Twojej strony internetowej na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Efekt ten powodowany jest najczęściej wysoką użytecznością treści lokalnych, które dostarczają potencjalnemu klientowi dokładnie tych informacji, których oczekuje. Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa również pojawiała się wysoko w wynikach przy mapce, potrzebna będzie Ci przede wszystkim dobrze wypełniona wizytówka Google.

3/5 - (2 votes)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz