PPC, algorytm Google, link building… Jakie pojęcia SEO trzeba znać?
- 28 kwietnia 2019
- algorytm google, analityka internetowa, google ads, link building, mobile first, poradnik seo, pozycjonowanie strony, strona mobilna
W branży SEO, jak w każdej innej, istnieją pojęcia, które nie są znane laikom. Używają ich osoby, które na co dzień pracują przy pozycjonowaniu stron lub z takich usług korzystają. Jakie więc terminy z zakresu SEO warto znać?
spis treści
Audyt SEO
Jest to analiza strony internetowej, która pozwala na wykrycie błędów. Są to zalecenia odnośnie tego, co trzeba zmienić, aby badana strona funkcjonowała lepiej niż dotychczas. Wśród zadań audytu wymienia się przegląd istotnych dla SEO elementów strony, ocenę optymalizacji, wykrycie problemów oraz udzielenie wskazówek, jak ulepszyć serwis.
Algorytm Google
To procesy i formuły komputerowe, które określają, jakie strony pasują do wpisywanych przez użytkownika fraz. Algorytmy te są stale aktualizowane i ulepszane, by wyświetlać coraz bardziej dopasowane wyniki.
Buzz marketing
Inaczej marketing szeptany. To szereg technik, których celem jest nakłonienie użytkowników do dyskusji o jakimś produkcie, usłudze, wydarzeniu itp. Działania te zwiększają widoczność marki, budują pozytywny wizerunek i zwiększają ruch na stronie.
Content
To nic innego treść na stronie internetowej. Są to więc meta tagi, opisy, artykuły, grafiki, video itd. Muszą być one unikalne dla każdej witryny i bogate we frazy kluczowe.
Content marketing
To strategia, która dzięki wartościowym i atrakcyjnym treściom, ma wzbudzić zainteresowanie i przyciągnąć potencjalnych klientów. Przez treści rozumie się np. blogi firmowe, poradniki, opisy produktów, treści eksperckie, recenzje itd.
Copywriting SEO
To tworzenie takich treści, które przyciągną użytkowników, a dodatkowo wpłyną na pozycjonowanie strony. Takie treści muszą więc odnosić się do tematyki danej firmy, fraz kluczowych itd.
Długi ogon
Długi ogon (long tail) to dłuższa fraza wyszukiwania. Składa się ona z więcej niż 2 wyrazów, pozwala na pozycjonowanie pod konkretny produkt, usługi, firmę itp.
Fraza
Frazy to grupy wyrazów, które pozwalają na określenie działalności osoby, która zleca pozycjonowanie strony internetowej.
Google Analytics
Jest to narzędzie, które przedstawia dane statystyczne określonej strony internetowej. Monitoruje ono ruch na witrynie, zachowania użytkowników itp. Aby korzystać z tego narzędzia niezbędne jest posiadania konta Google.
Google AdWords
To reklama w wyszukiwarce Google. Wyświetlana jest tuż nad wynikami organicznymi po wpisaniu konkretnej frazy. Google AdWords oparta jest na CPC (koszt za kliknięcie) i CPM (koszt dotarcia do tysiąca odbiorców).
Link building
Jest to strategia, która zakłada zwiększenie ilości linków przychodzących do danej strony. Linki można podzielić ze względu na ich umiejscowienie – wewnętrzne i zewnętrzne, jakość – naturalne i nienaturalne oraz atrybut – dofollow i nofollow.
Optymalizacja strony
To szereg działań, które obejmują dostosowanie kodu, grafik oraz treści do pozycjonowanych fraz. Dzięki takiej optymalizacji można uzyskać m.in. wyższą pozycję strony w wyszukiwarce, szybsze ładowanie strony, większą atrakcyjność dla użytkowników.
PPC
Pay Per Click to jedna z metod płatności, odnosi się do reklam, które są opłacane za pojedyncze kliknięcie przez użytkownika. Samo wyświetlenie nie jest płatne.
SEO
Ogólnie mówiąc, są to działania, które obejmują optymalizację oraz pozycjonowanie stron internetowych w wynikach organicznych. Dzięki nim strony zyskują lepsze pozycje w wyszukiwarkach internetowych dla konkretnych fraz.
SEM
SEM to marketing w wyszukiwarkach internetowych. Są to działania skoncentrowane zarówno na SEO jak i PPC. Dzięki nim można uzyskać wysoką pozycję strony w wyszukiwarce.
Pojęć związanych z pozycjonowaniem stron jest znacznie więcej. Powyżej zaprezentowane zostały te najpopularniejsze, które powinien znać każdy, kto właśnie zaczyna swoją przygodę z SEO lub chce poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarce.
Nowe definicje SEO w 2022 i 2023 roku to?
W 2022 i 2023 roku pojawiają się nowe definicje i trendy w zakresie SEO, które zmieniają sposób, w jaki wyszukiwarki oceniają i oceniają strony internetowe. Oto kilka najważniejszych trendów i definicji SEO, które warto wiedzieć:
- Core Web Vitals – to nowy zestaw mierzalnych wskaźników jakości, które będą coraz ważniejsze w rankingach wyszukiwarek.
- AI i algorytmy uczenia maszynowego – coraz więcej wyszukiwarek korzysta z AI i uczenia maszynowego do oceny treści i stron internetowych.
- Zawartość głosowa i wyszukiwanie głosowe – coraz więcej osób korzysta z wyszukiwania głosowego i wyników głosowych, co wymaga od stron internetowych dostosowywania się do tego trendu.
- Zintegrowane dane strukturalne i schematy – coraz więcej stron internetowych korzysta z danych strukturalnych i schematów, aby ułatwić wyszukiwarkom zrozumienie treści strony.
- Mobile-first i responsywność – coraz więcej wyszukiwarek korzysta z indeksu mobilnego, dlatego ważne jest, aby strony były responsywne i dostosowane do urządzeń mobilnych.
Te definicje i trendy w zakresie SEO będą kształtować przyszłość pozycjonowania stron internetowych i warto je uwzględnić w swoich strategiach SEO.
- co to jest pozycjonowanie strony internetowej, jak pozycjonować strony internetowe, jak się pozycjonuje strony internetowe, pozycjonowanie internetowe, pozycjonowanie stron google, pozycjonowanie stron internetowych, pozycjonowanie strony internetowej co to jest, pozycjonowanie strony usługa, pozycjonowanie usługi, strony internetowe pozycjonowanie
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.