Reklama kosmetyczki, fryzjera, jak reklamować salon kosmetyczny, urody?

Posiadasz salon kosmetyczny, fryzjerski i ze swoją ofertą chcesz dotrzeć do większej ilości klientów (a właściwie klientek)? Mamy dla ciebie trzy skuteczne sposoby na reklamę w internecie, które będą dopasowane do twojej branży. Sprawdź nasze wskazówki i… zacznij je wdrażać.

Pozycjonowanie lokalne w branży beauty

Większość fryzjerek i kosmetyczek swoje usługi oferują lokalnie, w siedzibie salonu (wyjątkiem są mobilne salony beauty, ale na nich nie będziemy się dziś skupiać). Dlatego nie powinno zdziwić cię, że reklama też powinna być lokalna. Ale czy wiesz, że o taką możesz zadbać również w internecie?

I tutaj strategii jest kilka. Jeśli posiadasz stronę internetową, dobrze byłoby ją pozycjonować, ale na frazy lokalne. Czyli jakie? Związane z twoim województwem, miastem, a nawet dzielnicą. Mogą to być frazy bardziej ogólne, np. „fryzjer katowice”, jak i bardziej dopasowane do oferty, m.in. „koloryzacja włosów katowice”, „oczyszczanie twarzy śląsk”. Słowa kluczowe należy zamieścić na stronie w najważniejszych miejscach, nie tylko w opisie oferty, ale także w kodzie serwisu oraz w artykułach, o ile tworzysz firmowego bloga (a do tego zachęcamy, bo content marketing mocno wspiera działania reklamowe, nie tylko pozycjonując stronę, ale także budując wizerunek eksperta oraz zdobywając zaufanie klientów).

Kolejnym sposobem, oprócz optymalizacji strony, jest tworzenie wizytówek w katalogach firm, poczynając od tych lokalnych, przez branżowe, aż po największe katalogi ogólnopolskie. Należy w nich zadbać o zgodność danych teleadresowych, godzin otwarcia.

Ostatnią strategią, o której chcielibyśmy wspomnieć, jest utworzenie wizytówki Google Moja Firma, skierowanej do lokalnych przedsiębiorców. I tu nie ma znaczenia, czy prowadzisz stronę internetową, czy nie – posiadając wizytówkę Google, informacje o twoim salonie mogą być wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, a także na mapach Google.

Real-time marketing

W branży beauty kluczową kwestią jest real-time marketing, który w tym wypadku opiera się na sezonowości pewnych usług. Wiosną rozpoczyna się popyt na makijaż czy fryzury ślubne, maj to czas komunii, a jesienią i zimą wzrasta zainteresowanie depilacją laserową czy zabiegami z kwasami (nie zaleca się wykonywania ich latem).

W tych „gorących” okresach można zauważyć, że wzrasta popularność takich fraz jak „fryzury na komunię”, „makijaż na studniówkę” etc. Jak to wykorzystać? Tworząc kampanie płatnych reklam, m.in. na Facebooku (poprzez system Facebook Ads), a także bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google (system Google Ads). Emisja takich reklam daje natychmiastowe efekty – oczywiście pod warunkiem, że kampania jest prawidłowo utworzona oraz stargetowana (tutaj podpowiemy, że można ograniczyć ją do konkretnego obszaru, tym samym znowu nawiązując do reklamy lokalnej).

Media społecznościowe

W przypadku branży beauty posiadanie profili w mediach społecznościowych to już konieczność. To sposób na zamieszczanie zdjęć z konkretnych realizacji, informowanie o ofercie, a także sezonowych promocjach. W tym wypadku prym wiedzie przede wszystkim Instagram oraz Facebook, w branży beauty wybija się też często zapomniany Pinterest.

Oprócz tego warto być obecnym na wszelkich grupach (tu nawiązujemy do Facebooka) związanych z konkretnym rodzajem usług, a także z lokalizacją. Tam często użytkownicy pytają się o sprawdzone kosmetyczki, fryzjerki, dobrze jest to wychwytywać i przedstawiać swoją ofertę. Wiemy, jest to czasochłonne, aczkolwiek może przynosić bardzo dobre efekty. Zawsze możesz też prowadzenie mediów społecznościowych, czy pozycjonowanie lokalne pozostawić specjalistom, takim jak my.

4.2/5 - (5 votes)
    zaufali nam m.in.:
    pozycjonowanie porównywarek cen
    pozycjonowanie usług budowlanych
    pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
    pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

    artykuły, poradniki

    w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

    pytania?

    jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

    No Comments

      zostaw komentarz