Reklama sklepu ogrodniczego, jak reklamować sklep ogrodniczy?
- 2 lipca 2020
- marketing, poradnik seo, pozycjonowanie strony, sklep internetowy
Osobom, które prowadzą sklep ogrodniczy, często wydaję się, że wydatki na reklamę nie mają sensu. Bo ich działalność ma ograniczony charakter, klientów pozyskują z najbliższej okolicy. I nie zdają sobie przy tym sprawy z tego, że ich reklama również może być… lokalna.
spis treści
Biznes lokalny = reklama lokalna
Celem reklamy jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, a także przypomnienie się tym, którzy już u ciebie byli. Jeśli prowadzisz biznes lokalny, jak sklep ogrodniczy, nie będą cię interesowali klienci z całej Polski, tylko z twojej dzielnicy, miasta. I do nich możesz dotrzeć poprzez odpowiednią strategię reklamową. Nie mamy tu na myśli rozdawanie ulotek, czy reklamę w regionalnej prasie, ale w internecie, ponieważ nawet on potrafi być „lokalny”.
A jakie sposoby mamy na myśli? To przede wszystkim pozycjonowanie lokalne, wizytówka Google Moja Firma i reklama Google Ads. Zaraz wyjaśnimy, na czym polega każda z nich.
Wizytówka Google Moja Firma
Wcale nie musisz posiadać swojej strony internetowej, aby reklamować się w internecie. Możesz natomiast stworzyć swoją własną, bezpłatną wizytówkę Google, która wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania niezależnie od pozycji serwisu.
Wizytówka Google Moja Firma to usługa skierowana do przedsiębiorstw posiadających stacjonarną siedzibę, a więc m.in. do firm lokalnych. Umieszcza się w niej nie tylko swoje dane teleadresowe, ale również godziny otwarcia, opis działalności, a także opis usług i produktów. Użytkownicy wyszukiwarki mogą dodawać opinie na temat twojej firmy.
Tworząc wizytówkę Google, uzyskujesz też od razu swój własny znacznik w mapach Google. Dzięki temu klienci nie tylko mogą znaleźć cię na mapie, ale również wyznaczyć trasę dojazdu i tym samym trafić prosto do twojego sklepu.
Pozycjonowanie lokalne strony www
Masz własną stronę internetową? W takim razie zadbaj o pozycjonowanie lokalne. Cele w tym wypadku są dwa. Z jednej strony chodzi o uzyskanie jak najwyższej pozycji na frazy lokalne, np. „sklep ogrodniczy katowice”, z drugiej strony natomiast o wykorzystanie geolokalizacji. O co chodzi? Wyszukiwarka Google określa lokalizację każdego użytkownika, który z niej korzysta, dopasowując wyniki do miejsca, w którym się znajduje. Wiemy, brzmi to nieco skomplikowanie, ale już wyjaśniamy, na czym to polega.
Jeśli twój potencjalny klient mieszka w Katowicach i zostanie to dobrze oznaczone przed wyszukiwarkę, wystarczy, że wpisze frazę „sklep ogrodniczy”, a wyświetlone zostaną wyniki związane z tym obszarem, a nie np. firmy z Wrocławia czy Warszawy. Twoim zadaniem jest pokazania wyszukiwarce, że działasz lokalne. Robi się to m.in. poprzez stosowanie na stronie fraz lokalnych, zgodność danych NAP (Name-Adress-Phone), a także linkowanie na lokalnych serwisach. Natomiast wizytówka Google Moja Firma, w której znajduje się adres twojej strony, wspiera te działania.
Lokalna reklama Google Ads
Wiesz, że tworząc reklamę Google Ads, możesz precyzyjnie określić twoją grupę odbiorców? Wystarczy skierować ją na konkretną lokalizację, czyli ustawić, w jakim rejonie będzie wyświetlana użytkownikom reklama.
Ale to jeszcze nie koniec możliwości – możesz zaznaczyć, że będzie emitowana tylko w godzinach działania sklepu. Tylko mamy złą wiadomość, ponieważ skuteczne ustawianie reklamy Google Ads, w szczególności kierowanej na lokalizację, nie jest prostym zadaniem. Możesz to jednak pozostawić w rękach specjalistów.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.