Co to jest pozycjonowanie lokalne? Promocja firmy lokalnej w Internecie
- 24 kwietnia 2019
- aktualności, pozycjonowanie stron
Bez względu na to, jaką działalność prowadzisz w sieci, warto byłoby zastanowić się nad pozycjonowaniem strony internetowej, ponieważ zwiększa to szanse na to, że znajdą Cię potencjalni odbiorcy. A co w sytuacji, gdy Twoja firma ma charakter lokalny? Czy wtedy opłaca się pozycjonowanie www? Wyjaśniamy wątpliwości w tym zakresie.
- Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
- Jak przebiega pozycjonowanie firmy lokalnej?
- Pozycjonowanie w mapach Google
- Czy pozycjonowanie strony wpływa na jej wyniki lokalne?
Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
O tym, czym jest pozycjonowanie (SEO), już pisaliśmy, jednak dla przypomnienia dodamy, że są to działania podejmowane na stronie oraz poza nią, których celem jest pozyskanie wysokiej pozycji w Google i zwiększenie ruchu.
Pozycjonowanie lokalne strony jest nieco węższym zagadnieniem. Dlaczego? Ponieważ oprócz tego, że dąży się do sytuacji, w której Twój serwis zacznie pojawiać się w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy, to wszystkie prace ukierunkowane są na konkretny region.
Co to w praktyce oznacza? Przykładowo, jeśli prowadzisz zakład fryzjerski mieszczący się w centrum Katowic, to zależy Ci na tym, aby przychodzili do niego klienci z najbliższej okolicy. Istnieje małe prawdopodobieństwo, że pozyskasz klientów z drugiego końca Polski, nie jest to więc Twój target.
Chcesz więc, aby Twoja strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania na frazę „fryzjer Katowice” lub jedną z jej odmian. Ale to jeszcze nie wszystko. W wyszukiwarce działa coś takiego jak geolokalizacja – oznacza to, że Google sam stara się określić położenie internautów i tak dopasować wyniki, aby w pełni odpowiadały ich potrzebom. Na czym to polega? Korzystając z komputera lub urządzenia mobilnego na terenie Katowic, nie musisz dopisywać do zapytania nazwy miasta, gdyż wyszukiwarka automatycznie podpowie tylko te strony, których siedziby firm znajdują się w tym regionie. Wystarczy, że Twój klient przebywa w Katowicach i wpiszę frazę „fryzjer”, aby pojawiła się Twoja strona (oczywiście, jeśli wcześniej zadbałeś o jej pozycjonowanie w Google).
A jak sprawdzić, jaką lokalizację określa Google? Wystarczy przejść na sam dół wyników wyszukiwania, by przekonać się, że na jednym z ostatnich pasków wyświetla się dane miasto.
Jak przebiega pozycjonowanie firmy lokalnej?
O pozycjonowaniu lokalnym w pierwszej kolejności powinni pomyśleć właściciele firm prowadzący działalność usługową – fryzjerzy, kosmetyczki, mechanicy. Dla nich strona internetowa pełni w główniej mierze funkcję informacyjną, stanowi wizytówkę. Ale to nie wszystko. Pozycjonowanie lokalne jest dobrym rozwiązaniem m.in. dla sklepów posiadających wyłącznie siedzibę stacjonarną i wyróżniający się przy tym specyficznym asortymentem, jak np. zdrowa żywność lub produkty wybranej kuchni świata.
W ramach pozycjonowania strony w Google prowadzi się działania w obrębie strony (on-site) lub poza nią (off-site). Polega to m.in. na pozyskaniu odnośników z regionalnych serwisów czy na uzupełnienie treści i znaczników strony o frazy powiązane z konkretną lokalizacją.
Jednym z podstawowych elementów jest założenie konta w Google Moja Firma. Dzięki temu możliwe jest prezentowanie wizytówki Twojej firmy nad wynikami wyszukiwania, w specjalnym boxie.
Przy czym ważne jest, aby zachować spójność danych teleadresowych we wszystkich miejscach w Internecie, w których się one pojawiają. Czyli adres czy numer telefonu firmy musi być taki sam nie tylko na stronie i w wizytówce Google, ale także w katalogach tematycznych czy w serwisach społecznościowych.
Pozycjonowanie w mapach Google
Uzupełnieniem tych działań jest pozycjonowanie w mapach Google. Dlaczego powinno Ci na tym zależeć? Ponieważ dzięki temu Twoja firma zacznie pojawiać się w mapce umieszczanej ponad wynikami wyszukiwania. Przy czym od razu trzeba wspomnieć, że jest to ściśle powiązane z posiadaniem wizytówki Google Moja Firma. Oczywiście to nie jedyna korzyść – osoby korzystający aplikacji na telefon czy z map dostępnych w przeglądarce będą mogli Cię odnaleźć, a także wyznaczyć trasę do Twojej siedziby przy okazji sprawdzając, w jakich godzinach jest otwarta i jak mogą się z Tobą skontaktować.
Czy pozycjonowanie strony wpływa na jej wyniki lokalne?
Tak, pozycjonowanie może wpływać na wyniki lokalne w wyszukiwarkach. Optymalizacja strony dla wyników lokalnych polega na uwzględnieniu informacji o lokalizacji i danych kontaktowych, takich jak adres, numer telefonu, godziny otwarcia itp. w treści i meta tagach strony. Ponadto, linki pochodzące z lokalnych witryn i wpisy w katalogach lokalnych mogą pomóc w poprawie pozycji strony dla wyników lokalnych. Dlatego pozycjonowanie może przyczynić się do wzrostu widoczności strony w wynikach wyszukiwania lokalnego i zwiększenia ruchu z lokalnych wyszukiwań.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.