Co to jest pozycjonowanie long tail, długiego ogona fraz?

Co to jest pozycjonowanie long tail, czyli długiego ogona fraz? Jeśli zastanawiasz się, na czym dokładnie polega ta strategia i dlaczego warto zwrócić uwagę na mniej popularne słowa kluczowe podczas optymalizacji strony, ten artykuł jest dla Ciebie.

Na czym polega pozycjonowanie long tail?

Pozycjonowanie na długi ogon skupia się na kilkuwyrazowych, bardziej szczegółowych frazach kluczowych. Może to brzmieć nieco zagadkowo, ale pojęcia takie jak pozycjonowanie szerokie, long tail, czy długi ogon, odnoszą się właśnie do takiego podejścia. Frazy, na które się koncentrujemy, można podzielić na brandowe, ogólne i właśnie long tail. Frazy brandowe są związane bezpośrednio z nazwą marki, natomiast ogólne słowa kluczowe to te, które są jedno- lub dwuwyrazowe i charakteryzują się wysoką konkurencyjnością. Mają one dużą średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, co sprawia, że osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach może być czasochłonne i kosztowne. Co więcej, nie zawsze przekłada się to na rzeczywiste zyski.

Dlaczego warto stawiać na long tail?

Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja w przypadku fraz long tail. Są to dłuższe, często formułowane jako rozbudowane pytania, zapytania, które choć charakteryzują się niższym search volume, mogą przynieść znacznie więcej korzyści. Użytkownik wpisujący takie frazy zazwyczaj dokładnie wie, czego szuka. Dzięki mniejszej konkurencyjności łatwiej jest również osiągnąć wysokie pozycje.

Przykłady fraz long tail to:

  • gdzie kupić sukienki na bal;
  • jak otrzymać kredyt hipoteczny przy niskich dochodach;
  • czerwona sukienka na wesele;
  • obiektyw sony a6000 50mm f1.8.

Takie podejście sprawdza się zarówno przy optymalizacji SEO produktów w sklepie internetowym, jak i podczas tworzenia treści na blogach firmowych. Ważne jest, by przez linkowanie wewnętrzne kierować użytkowników do stron sprzedażowych, takich jak porównywarki produktów czy kredytów.

Jak znaleźć odpowiednie frazy long tail?

Dobierając frazy kluczowe, skup się na złożoności zapytań i ich search volume, które mogą wahać się od kilkudziesięciu do kilkuset miesięcznych wyszukiwań, w zależności od branży. Do sprawdzenia search volume najlepiej używać płatnych narzędzi takich jak Senuto, Ahrefs czy Semstorm, choć dostępne są też ograniczone wersje darmowe, np. Ubersuggest czy Planer słów kluczowych Google.

Korzyści z pozycjonowania na long tail

Pozycjonowanie na długi ogon charakteryzuje się niższymi kosztami i szybszym osiąganiem efektów, dzięki mniejszej konkurencyjności fraz. Pozwala to na pozycjonowanie na wiele różnych fraz, co zwiększa stabilność pozycji. Co więcej, takie działania często przynoszą wyższy współczynnik konwersji, ponieważ użytkownicy wpisujący frazy long tail zwykle są już na bardziej zaawansowanym etapie procesu decyzyjnego.

Podsumowując, pozycjonowanie na długi ogon może przynieść wiele korzyści, szczególnie dla stron i sklepów internetowych, które chcą dotrzeć do dobrze zdefiniowanej grupy odbiorców. Zmniejszona konkurencyjność i większa precyzja fraz kluczowych sprzyjają lepszemu targetowaniu potencjalnych klientów i mogą przyczynić się do wzrostu konwersji.

5/5 - (3 votes)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

1 Comment
    • ekonto
    • 9 lutego 2021
    Odpowiedz

    Spoko artykuł , dodał bym jeszcze że Long tail to pozycjonowanie strony na wiele długich fraz

zostaw komentarz

więcej na naszym blogu

wszystkie artykuły