Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie?

Wśród wszystkich form reklamy internetowej pozycjonowanie stron zajmuje dość nietypową pozycję. Z jednej strony korzyści, jakie można z niego wyciągnąć, są bardzo duże. Z drugiej natomiast – pojawiają się z pewnym opóźnieniem. Co warto wiedzieć o tej formie promocji?

Co to jest pozycjonowanie?

To cały zestaw działań, w wyniku których dana strona zaczyna być bardziej widoczna w wynikach wyszukiwarek internetowych. W oczywisty sposób najczęściej dotyczy to Google, z którego praktycznie wszyscy korzystają każdego dnia, ale nie tylko. Okazuje się, że pozycjonowanie może dotyczyć także na przykład filmów w YouTube, światowych wyszukiwarek (choć w Polsce Bing jest bardzo niszowy, w Stanach Zjednoczonych ma już całkiem niezły udział w rynku), czy nawet wyszukiwarek wertykalnych (chociażby wszelkiego typu marketplace’y).

Czy pozycjonowanie się opłaca?

Jak już napisaliśmy na początku, pozycjonowanie stron to ta forma promocji, której zyski przychodzą z opóźnieniem. Warto jednak pamiętać, iż konsekwentnie prowadzona kampania SEO sprawia, iż korzyści z czasem się kumulują.

A co w praktyce przychodzi z dbania o widoczność strony w Google? Przede wszystkim fakt, iż spośród różnych działań marketingowych, właśnie pozycjonowanie wydaje się jednym z najmniej inwazyjnych, nie „atakujących” internauty, a przy okazji odpornych na działanie wszelkiego rodzaju wtyczek blokujących reklamy. Zwłaszcza to ostatnie wydaje się warte uwagi – w końcu Polska, obok Grecji, jest europejskim liderem pod względem odsetka użytkowników korzystających z rozmaitych odmian AdBlocka (nie wspominając już o tym, iż niektóre przeglądarki posiadają wbudowane funkcje ograniczające wyświetlanie reklam).

Drugą korzyścią jest możliwość dotarcia do nowych, czasem wręcz zaskakujących grup odbiorców. Wynika to po prostu z faktu, iż dobrze przeprowadzona kampania SEO prowadzi do sytuacji, w której strona internetowa zaczyna się wyświetlać w obrębie tak zwanego długiego ogona wyszukiwania – a więc licznych fraz niszowych. Często znajdą się wśród nich frazy, które mogą konwertować, a jednocześnie niekoniecznie są łatwe do intuicyjnego znalezienia w trakcie na przykład przygotowywania kampanii Google Ads.

A skoro o Google Ads mowa – pozycjonowanie stron może sprowadzić na Twoją witrynę mnóstwo użytkowników, którzy, nawet jeśli nie od razu skonwertują, mogą zostać uwzględnieni w listach remarketingowych. To z kolei sprawi, że później będzie możliwe ponowne dotarcie do nich za pomocą właśnie reklam Google Ads. Jeśli na dodatek witryna oprócz części sprzedażowej będzie posiadać także blog firmowy, możliwe będzie „chwytanie” w ten sposób internautów znajdujących się na bardzo różnych etapach lejka sprzedażowego.

Wreszcie pozostaje ostatni element, o którym warto wspomnieć. Otóż, choć pozycjonowanie początkowo może wydawać się drogie, wspomniany już czynnik narastania korzyści sprawia, że długofalowo ta forma promocji staje się jedną z najtańszych możliwych.

Pozycjonowanie samodzielne czy z pomocą agencji SEO?

Część działań związanych z pozycjonowaniem można wykonać we własnym zakresie, bazując na ogólnodostępnych informacjach. Jest to szczególnie przydatne w przypadku dysponowania bardzo małym budżetem i działania w obrębie niszowej branży. Warto jednak pamiętać, że im większa konkurencyjność i im większy kawałek tortu do zdobycia, tym bardziej przydatne będzie skorzystanie z pomocy kogoś doświadczonego w pozycjonowaniu, posiadającego wiedzę na poziomie zaawansowanym oraz dysponującego narzędziami wspierającymi zarówno w prowadzeniu samych działań, jak i analizowaniu konkurencji. To nie tylko przyśpieszy uzyskanie efektów, ale też sprawi, że końcowe zyski będą po prostu wyraźnie większe. Co więcej, pomoże też unikać ślepych uliczek, na przykład przez szybkie określenie, które frazy mogą okazać się nieproporcjonalnie trudne w pozycjonowaniu względem korzyści, jakie mogą przynieść.

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie strony?

Inwestowanie w pozycjonowanie strony jest ważne, ponieważ może ono zwiększyć widoczność i ruch na stronie, co może przełożyć się na wzrost sprzedaży i zysków. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania pomagają potencjalnym klientom znaleźć Twoją stronę, co zwiększa szansę na zdobycie nowych klientów. Pozycjonowanie także pomaga w budowaniu trwałej reputacji i wizerunku marki, co może przynieść korzyści w dłuższej perspektywie.

4.8/5 - (5 votes)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz

więcej na naszym blogu

wszystkie artykuły