Najczęstsze błędy popełniane przy pozycjonowaniu strony WWW

Pozycjonowanie strony WWW wcale nie jest takie łatwe, to złożony i trudny proces, gdzie na każdym etapie może nam się powinąć noga. Twoje SEO dla strony jest nieskuteczne? Mamy dla ciebie złą i dobrą wiadomość. Zła wiadomość: błędów pozycjonowania jest całe mnóstwo! Dobra wiadomość: przygotowaliśmy artykuł najczęstszych błędów popełnianych przy pozycjonowaniu stron WWW.

Co robić, kiedy pozycjonowanie nie działa?

Jeśli nasze pozycjonowanie nie działa, to znaczy, że czas zmienić strategię, ponieważ ta obecna nie sprawdza się zbyt dobrze. Brak efektów, nagły spadek w wynikach wyszukiwania czy brak ruchu na naszej stronie internetowej to znaki, które mówią nam o tym, że SEO nie działa. Niestety, powodów, dla których pozycjonowanie strony zawiodło, może być dużo, trudno znaleźć jednoznaczną przyczynę. Nie zostanie nam niż innego, jak przeanalizować każdy aspekt kampanii SEO, prawda jest taka, że trzeba sprawdzić nie tylko content marketing, techniczne aspekty strony WWW, czy błędy designerskie.

1 błąd SEO: Brak analiz pozycjonowania

Nasza teza zabrzmi odważnie: to prawdopodobnie brak analiz pozycjonowania sprawił, że nie widać żadnych efektów z kampanii SEO. Gdybyśmy na bieżąco analizowali stronę, wiedzielibyśmy, które działania są skuteczne, a z których należy zrezygnować. Szczegółowa analiza strony nie tylko pozwoli nam stworzyć lepszą kampanię SEO, ale pomoże nam wyeliminować inne błędy pozycjonowania.

2 błąd SEO: Keyword stuffing

Frazy kluczowe są niezwykle ważne dla pozycjonowania, jednak nie można z nimi przesadzić, jak to mówią, co za dużo to niezdrowo. Keyword stuffing, bo tak nazywa się taktyka zapełniania strony WWW frazami kluczowymi, jest źle odbierana przez algorytm Gogole. Strona, która zawiera zbyt dużo fraz kluczowych, może zostać uznana za spam, a to może prowadzić do tego, że nie będzie ona wyświetlana w wynikach wyszukiwania.

3 błąd SEO: Źle dobrane słowa kluczowe

Keyword stuffing to nie jedyna zbrodnia, jaką można popełnić w przypadku słów kluczowych. Bardzo częstym błędem w pozycjonowaniu, jest nieodpowiedni dobór słów kluczowych. Używanie prostych fraz, jak np. “meble” nie przyniesie nam żadnego efektu, a to dlatego, że konkurencja dla tej frazy jest naprawdę duża. Trzeba pamiętać o używaniu fraz long-tail, czyli z długim ogonem, czyli zamiast podstawowej frazy, lepiej wykorzystać taką, bardziej rozbudowaną, jak chociażby “meble ogrodowe z palet”.

4 błąd SEO: Anchory tylko z frazami kluczowymi

Anchory Exact Match to bolączka branży SEO, wielu specjalistów dalej z nich korzysta, mimo że anchory mieszane pozwalają osiągnąć lepsze wyniki. Żeby nie było – anchory exact match pomogą osiągnąć dobre efekty, jednak zbyt częste ich stosowanie może sprawić, że naszą stroną zainteresuje się algorytm Google o nazwie Pingwin, a to już może skutkować banem czy nałożeniem filtra na stronę WWW. Anchory mieszane są w tym przypadku bezpieczniejsze.

5 błąd SEO: Nienaturalne tytuły i meta tagi

Meta tagi od lat wywołują burzę dyskusji w branży SEO, niektórzy twierdzą, że meta description nie mają żadnego wpływu na pozycjonowanie, bo nie znajdują się na liście czynników rankingowych Google. Z tego też powodu wiele osób korzysta z automatycznych meta tagów, które są nienaturalne. Warto uzupełniać stronę w meta title i meta description, chociażby dlatego, że jest to czynnik, który może wpłynąć na to, że ktoś się naszą stroną internetową zainteresuje.

6 błąd SEO: Nieprawidłowy content marketing

O nieprawidłowej kampanii content marketingowej można by stworzyć cały odrębny artykuł, a nawet serię artykułów. Wpisy blogowe, czy content na poszczególnych podstronach ma wpływ na SEO. Algorytm analizuje treści i na ich podstawie ustala, na które miejsce w wynikach wyszukiwarki zasługujemy. Jeśli nasza treść będzie pasować do zapytania w wyszukiwarce – pojawimy się wyżej. Dlatego warto dbać o odpowiedni content marketing, treści powinny być rzeczowe, wartościowe i przede wszystkim oryginalne! Najlepiej zapomnieć o kopiowaniu cudzych treści, o recyklingu starych artykułów i tak dalej…

Wielką furorę w content marketingu robi też ChatGPT, chcemy was uczulić na to, że jest to przydatne do pracy narzędzie, ale to nadal tylko narzędzie, a nie copywriter z krwi i kości. Treści wygenerowane przez sztuczną inteligencję mogą być wartościowe, jednak nie wprowadzają one niczego nowego, informacje po pewnym czasie zaczną się powtarzać, a my możemy ryzykować duplikacją treści na stronie WWW.

Błędów przy pozycjonowaniu strony WWW można popełnić znacznie więcej, począwszy od linkbuildingu, a na projekcie strony kończąc. Warto dokładnie zaznajomić się ze wszystkimi innymi często popełnianymi błędami w SEO, by uniknąć niepowodzeń.

5/5 - (3 votes)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz