Tanie SEO, czy na pozycjonowaniu stron można oszczędzić?

Strony internetowe mogą zawdzięczać swoją rozpoznawalność w sieci skutecznym działaniom z zakresu SEO przyczyniającym się do zwiększenia sprzedaży i osiągnięcia sukcesu przez przedsiębiorców. Jednak koszty pozycjonowania stron zazwyczaj są dosyć wysokie, co nasuwa pytanie, czy istnieje sposób na ich obniżenie? Czy tanie pozycjonowanie strony internetowej może być skuteczne? Przeczytaj nasz artykuł i rozwiej swoje wątpliwości.

Co obejmują koszty działań z zakresu SEO?

Wiele osób chcąc pozycjonować swoją stronę internetową, nie do końca zdaje sobie sprawę, jak szeroki zakres czynności obejmuje SEO. Punktem wyjścia do podjęcia konkretnych działań powinien być szczegółowy audyt serwisu, na podstawie którego zostanie ustalony konkretny plan jego pozycjonowania. Bardzo istotną kwestię stanowi tutaj rozbudowa treści na stronie na podstawie analizy konkurencji i słów kluczowych dotyczących produktów lub usług. Należy także zadbać o rzetelne i ciekawe opisy kategorii oraz elementów oferty stanowiące wartość dla osób odwiedzających dany serwis. Dobrym pomysłem jest również prowadzenie bloga firmowego, na którym odbiorcy będą mogli znaleźć wiele cennych porad dotyczących dostępnych na stronie produktów bądź usług.

blog firmowy metal mr

Nie należy także zapominać o optymalizacji grafik, odpowiednim sformowaniu anchorów (czyli odnośników do podobnych treści na stronie lub innym serwisie), a także dostosowaniu wyświetlania się strony na różnych urządzeniach. Wszystkie te działania składają się na cenę pozycjonowania.

Czy samodzielne podjęcie się pozycjonowania strony to dobry pomysł?

Wypozycjonowanie strony internetowej często bywa czasochłonne i wymaga odpowiedniej wiedzy oraz wykorzystania specjalistycznych narzędzi. Wielu początkujących przedsiębiorców, którym zależy na sprzedaży swoich produktów i usług w internecie, zastanawia się, jak zacząć pozycjonować stronę firmy bez ponoszenia wysokich kosztów. Jedną z opcji jest wykonywanie działań z zakresu SEO samodzielnie. Dobre rozwiązanie stanowi wykorzystanie do tego celu darmowych narzędzi oferowanych przez Google. Pozwalają one ocenić ruch na stronie i jej popularność wśród użytkowników, co może być wskazówką, jaką strategię podjąć, aby zwiększyć widoczność serwisu.

Google Analytics

Google Analytics to jedno z narzędzi najczęściej wykorzystywanych przez specjalistów SEO. Umożliwia ono sprawdzenie m.in. jakie frazy kluczowe ściągają użytkowników na stronę i na których podstronach internauci pozostają najdłużej.

Google Search Console

Google Search Console jest narzędziem służącym do kontrolowania pozycji serwisu w wyszukiwarce. Dzięki jej wykorzystaniu można sprawdzić, jak często pokazuje się on w wynikach, jakie zapytania sprawiają, że strona się wyświetla i jak często użytkownicy decydują się kliknąć link. Google Search Console pozwala także wykryć nieprawidłowości w indeksowaniu i wyeliminować problemy ze stronami AMP czy też obsługą strony na urządzeniach mobilnych.

Answer The Public

Answer The Public — to narzędzie pomocne przy tworzeniu treści na stronie internetowej, które umożliwia sprawdzenie, jakie pytania są powiązane z danym słowem kluczowym.

answear the public

 

Wielu przedsiębiorców ulega wrażeniu, że pozycjonowanie serwisu we własnym zakresie pozwala zaoszczędzić na płatnych kampaniach SEO zmierzających do zwiększenia popularności strony. Należy jednak mieć na uwadze, że brak wiedzy i doświadczenia w tym zakresie może utrudniać wyróżnienie się danej strony na tle konkurencyjnych serwisów inwestujących w pozycjonowanie.

Warto także zaznaczyć, że samodzielne pozycjonowanie strony przy niewystarczającym doświadczeniu może być obarczone ryzykiem popełnienia wielu błędów i w gruncie rzeczy jest działaniem na oślep. Do najczęstszych z nich należą:

  • brak analizy pozycjonowania wskazującej, które działania są skuteczne, a z jakich należy zrezygnować;
  • keyword stuffing, czyli zamieszczanie na stronie zbyt wielu fraz kluczowych, co może prowadzić do tego, że Google zakwalifikuje serwis jako SPAM;
  • złe dopasowanie słów kluczowych — czyli bazowanie na pojedynczych słowach zamiast frazach long tail, które są mniej konkurencyjne, a przez to mogą wpłynąć na wyższą pozycję strony w wyszukiwarce;
  • stosowanie anchorów exact match złożonych z samych słów kluczowych.

Czy możliwe jest tanie pozycjonowanie stron internetowych?

Do odpowiedniego zoptymalizowania strony internetowej konieczne jest zdobycie specjalistycznej wiedzy, a to wymaga sporo czasu. Dlatego też rozsądnym rozwiązaniem wydaje się powierzenie tego zadania agencji SEO, która potrafi odczytywać czynniki rankingowe Google, czyli elementy wpływające na pozycję i widoczność serwisu. Można je podzielić na czynniki rankingowe on-site (bezpośrednio związane z daną stroną internetowa), off-site (czyli linkowanie zewnętrzne z artykułów sponsorowanych, stron tematycznych i forów internetowych), a także UX (User Experience czy doświadczenie użytkowników).

Odpowiadając na pytanie, czy możliwe jest tanie pozycjonowanie, należy zatem zastanowić się, co kryje się pod tym pojęciem. Nie zawsze samodzielne podejmowanie działań z zakresu SEO będzie równoznaczne z oszczędnością pieniędzy, bowiem nieumiejętne pozycjonowanie strony może przynieść efekty odwrotne do zamierzonych i przyczynić się do strat finansowych.

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie strony internetowej?

Wielu przedsiębiorców dowiadując się, ile kosztuje pozycjonowanie stron, nie jest do końca przekonanych, czy warto inwestować w SEO. Często wynika to z niewiedzy, jak szeroki zakres obejmują i jak zaawansowane są to działania. SEO to nie tylko dopasowanie fraz kluczowych, ale również analiza serwisu pod kątem jego sprawnego działania na różnego typu urządzeniach. Eksperci zajmujący się pozycjonowaniem są w stanie zoptymalizować zarówno treść na stronie internetowej, jak i znajdujące się na niej grafiki oraz zdjęcia.

analiza sakany

Na co uważać, wybierając agencję SEO oferującą tanie pozycjonowanie?

Niektóre agencje SEO obiecują klientom, że przy niewielkich kosztach pozycjonowania są w stanie sprawić, aby serwis znalazł się on na pierwszej stronie, a nawet pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania. O ile umiejscowienie strony internetowej wysoko w wyszukiwarce jest jeszcze możliwe do osiągnięcia przy podjęciu zoptymalizowanych działań, tak zagwarantowanie jej TOP 1 zwykle stanowi tylko pustą obietnicę. Żaden szanujący się specjalista SEO nie może z całą pewnością obiecać, że serwis znajdzie się na pierwszym miejscu, ponieważ algorytmy Google’a są bardzo zmienne. Do oceny potencjału i czasu potrzebnego do tego, aby strona internetowa rzeczywiście stała się dobrze widoczna, niezbędna jest szczegółowa analiza serwisu. Przy pozycjonowaniu nie można też liczyć na natychmiastowość efektów, ponieważ optymalizacja strony to proces, który wymaga cierpliwości. Algorytmy Google nie zawsze są w stanie od razu wychwycić wprowadzone zmiany, a na rynku istnieje ogromna konkurencja.

Tanie pozycjonowanie nie zawsze będzie najlepszym rozwiązaniem, co nie oznacza, że nie można oszczędzić na SEO, ponieważ inwestycja w profesjonalne wsparcie ze strony agencji SEO zwykle przyczynia się do osiągnięcia znacznie lepszych wyników przy rozsądnym budżecie niż samodzielna optymalizacja lub korzystanie z pomocy niezależnych ekspertów z branży.

Chociaż kompleksowe pozycjonowanie strony internetowej często wiąże się z wysokimi kosztami, to w dłuższej perspektywie czasu zazwyczaj okazuje się korzystniejszym rozwiązaniem niż tanie SEO. Współpraca z zaufaną agencją zajmującą się pozycjonowaniem serwisów przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie i wyższego współczynnika konwersji.

5/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz