Hosting pod seo, czyli jak wpływa hosting na pozycjonowanie strony?

W pozycjonowaniu strony właściciele witryn widzą sposób na to, by pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania i zdobyć klientów. Jednak dzisiaj algorytmy wyszukiwarki są tak skomplikowane, że specjaliści SEO wciąż szukają nowych sposobów na to, by strona była doceniona przez Google. Jednym z ważnych filarów w pozycjonowaniu strony jest hosting. Dlaczego?

Hosting a SEO – czy ma znaczenie?

Każdy zachodzi dzisiaj w głowę, co zrobić, aby osiągnąć wysokie wyniki w SERP-ach. Jednym z bardzo ważnych kryteriów dla Google jest to, jak długo ładuje się strona, czy jest bezpieczna i czy nie ma przerw w dostępie do niej. Odpowiedni wynik PageSpeed może zagwarantować szybki i niezawodny hosting, dlatego warto szukać firm hostingowych z ofertą jak www.seohost.pl. Komfort użytkownika przy korzystaniu z witryny również jest dla Google ważny. A jak inaczej na to wpłynąć, jak nie poprzez szybki hosting?

Dobry hosting pod SEO, czyli jaki?

Widać więc wyraźnie, że jeśli chce się osiągnąć wysokie pozycje w Google, wybór serwera nie powinien być dziełem przypadku. Nie ma co traktować go po macoszemu, bo np. jest dodawany gratis przy zakupie domeny. Warto sprawdzić, co jest dostępne na rynku i na co zwrócić uwagę podczas czytania specyfikacji. Czym powinien się charakteryzować hosting, aby wspierać SEO?

  • Szybkość działania serwera hostingowego to najważniejsza sprawa. Użytkownicy nie chcą czekać, aż strony się załadują. Internauci takie serwisy po prostu opuszczają. A Google to widzi i nie będzie pokazywał w SERP-ach takich stron, gdyż uzna je za nieprzydatne. Trzeba więc szukać hostingu z serwerem bez limitów. Oczywiście nie zawsze informacja o ich braku będzie wiążąca. Idealnie jest, gdy odpowiednio dobiera się procesor i RAM pod kątem popularności, a więc i obciążenia strony. Tutaj znaczenie ma także to, jakie dyski oferuje hostingodawca. Dzisiaj dyski HDD są za wolne. Standardowe SSD również mogą okazać się niewystarczające. Warto postawić na hosting z dyskiem SSD NVMe.
  • Wysoki czas dostępności, czyli uptime pomiędzy 99 a 100%. Dlaczego? Jeśli hosting będzie miał przerwy, może się okazać, że roboty Google wejdą na stronę w momencie, gdy będzie niedostępna. To sprawi, że może zniknąć z indeksu Google’a, a więc z SERP-ów.
  • Lokalizacja serwerów hostingowych to rzecz, o której mało kto myśli. Tymczasem okazuje się, że ma ogromne znaczenie. Idealnie jest, gdy serwery znajdują się jak najbliżej czytelników bloga, klientów e-commerce. Aby uniknąć tego typu problemu, można się zdecydować na usługi działające w chmurze obliczeniowej.

Jak hosting wpływa na SEO?

Dzisiaj Google przede wszystkim  zwraca uwagę na to, czy strona jest przydatna dla użytkowników. Jeśli tak jest, to tym chętniej proponuje ją kolejnym internautom, a więc w SERP-ach uwzględnia na inne frazy i daje wysokie pozycje.

Aby zapracować na dobre wrażenia użytkownika, nie wystarczy już przyjazny adres strony, odpowiednie meta tagi, wartościowy content. Dziś bardzo ważne jest to, by strona była po prostu szybka. Kluczowy jest sam czas wgrywania strony, ale i PageSpeed przy „poruszaniu się” po niej. Tak zachęcony użytkownik bardziej doceni content, dłużej będzie go przeglądał (time on site), ale i chętniej skorzysta z oferowanych usług czy kupi produkt (konwersja). Może też poleci stronę, ale i pośrednio przyczyni się do zwiększenia ruchu. To wszystko finalnie ma ogromne znaczenie dla SEO. Taka strona na pewno pojawi się w rankingu Google’a i będzie się w nim pięła coraz wyżej.

Czynniki rankingowe zebrane jako Web Core Vitals stają się dziś bardzo ważne dla SEO. Właśnie dlatego hosting musi wspierać działania, które mają na celu polepszenie parametrów LCP (Largest Contentful Paint), FID (First Input Delay) i CLS (Cumulative Layout Shift). Warto wiedzieć, że niewystarczająca szybkość działania serwera hostingowego może utrudnić spełnienie wymogów Web Core Vitals, przełoży się na słabsze wyniki SEO, czyli często przekreśli wiele innych starań.

Czy słaby hosting może mieć duży wpływ na pozycjonowanie strony?

Tak, słaby hosting może mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Strona oparta na słabym hostingu może mieć problemy z wydajnością, takie jak długie czasy ładowania, co może negatywnie wpłynąć na doświadczenie użytkownika i ostatecznie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Ponadto strona ze słabym hostingiem może być często niedostępna lub powodować błędy, co może negatywnie wpłynąć na reputację witryny i zaufanie wyszukiwarek do jej zawartości. W związku z tym ważne jest, aby wybierać dobry i niezawodny hosting, aby uniknąć takich problemów i zapewnić lepsze pozycjonowanie strony.

4.2/5 - (5 votes)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz