Pozycjonowanie stron, SEO i SXO

Pozycjonowanie strony internetowej (SEO) to działania, których celem jest większa widoczność domeny strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania dla kluczowych fraz, związanych z treścią strony.

Na działania SEO składa się optymalizacja strony (on-site) dla wyszukiwarki a zwłaszcza dla użytkownika (SXO) oraz działania poza stroną (off-site). Efekty pozycjonowania zależą w dużej mierze od *doświadczenia Agencji SEO.

*Bizzit S.A. to Mistrz Polski w pozycjonowaniu stron już w 2008 roku wraz z licznymi nagrodami SEO.

Masz pytania w sprawie pozycjonowania strony ?

Umów się na bezpłatną konsultację w sprawie pozycjonowania:

Dołącz do zadowolonych klientów, przeczytaj (wszystkie) opinie nie tylko klientów, ale i znanych osób w e-commerce, o naszej wiedzy w zakresie pozycjonowania stron:

Napisz do nas, odpowiemy na Twoje pytania:

    Czym jest pozycjonowanie stron?

    Pozycjonowanie strony to szereg działań, które mają na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce internetowej. W praktyce, mowa tu o wyższej pozycji w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. SEO z ang. Search Engine Optimization to przede wszystkim optymalizacja techniczna i jakościowa strony internetowej, wewnątrz (on-site) i z zewnątrz (off-site), pod kątem wyszukiwarki.

    Połączenie SEO i działań na stronie dla lepszego doświadczenia użytkownika (UX) użytkownika to także SEO ...a dokładniej: SXO (Search Experience Optimization).

    SXO to strategia łącząca optymalizację dla wyszukiwarek internetowych (SEO) z optymalizacją doświadczeń użytkowników (UX). Celem SXO jest nie tylko przyciągnięcie użytkowników na stronę poprzez wysokie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, ale także zapewnienie im pozytywnego doświadczenia na stronie, co zwiększa szanse na konwersję. W praktyce oznacza to, że strona musi być zarówno łatwa do znalezienia, jak i przyjazna dla użytkownika.

     

    FAQ: pytania i odpowiedzi w pozycjonowaniu stron

    Najczęstsze pytania, tzw. FAQ, z pozycjonowania stron, które zebraliśmy przez lata i cały czas zbieramy w korespondencji i rozmowach z klientami:

     

    Jak wygląda współpraca SEO z agencją Bizzit?

    Konkretnie chronologicznie, w punktach:

    1. wysyłasz zapytanie przez formularz kontaktowy, wskazując domenę do pozycjonowania,
    2. oddzwaniamy do Ciebie, przeprowadzając wywiad nt. Twojej domeny, Twoich celów biznesowych, które ma realizować strona, oraz fraz wyszukiwania, na które chcesz być wysoko w Google,
    3. wyceniamy prace potrzebne na start, np. audyt strony lub uzupełnienie tekstów na stronie, określamy minimalny budżet miesięczny na pozycjonowanie potrzebny dla realizacji celów,
    4. wysyłamy e-mailem brief z pytaniami skrojonymi pod Ciebie, pytamy już bardziej konkretnie o Twój biznes, m.in. zalety i wady Twojej oferty czy profil Twojego klienta,
    5. przystępujemy do ustalonych prac, realizując zadania w cyklach miesięcznych,
    6. z początkiem kolejnego miesiąca wysyłamy raport z prac za poprzedni miesiąc,
    7. jeżeli klient jest zadowolony z prac i postępów, wystawiamy fakturę za kolejny miesiąc i przystępujemy do kolejnych, zaplanowanych długofalowo, prac pozycjonerskich,

     

    uwagi:

    • nie podpisujemy umów na pozycjonowanie z kilkumiesięcznym wypowiedzeniem, co wyróżnia nas spośród agencji seo = decydujesz po każdym miesiącu współpracy, czy chcesz abyśmy dalej pozycjonowali Twoją stronę,
    • na każdym etapie, jeżeli są pytania, odpowiadamy i omawiamy efekty prac seo,
    • cyklicznie rozliczamy się na podstawie budżetu miesięcznego i cen cząstkowych za poszczególne prace = większy budżet to więcej prac, których cenę znasz z góry,

     

    Ile kosztuje pozycjonowanie z Bizzit?

    Koszt pozycjonowania w Bizzit opiera się na:

    • cenie audytu, która zaczyna się od 1000 zł netto za mniejszą stronę www, do kilku a nawet kilkunastu tysięcy złotych za audyt dużego sklepu internetowego,
    • copywritingu na start, czyli uzupełnieniu lub napisaniu od początku tekstów na stronę, potrzebnych dla zrozumienia tematyki serwisu przez wyszukiwarkę, oraz szczegółów oferty przez użytkownika, ceny artykułów zaczynają się od 300 zł netto; opis SEO w trudnej tematyce, typu "meble kuchenne", "ogłoszenia" czy "kredyt gotówkowy", może kosztować nawet 1000 zł netto za 5000 znaków bez spacji,
    • poprawki, technicznie krytycznych dla pozycjonowania, elementów strony meta-title, meta-description, nagłówków h1 czy alt-ów obrazów, wyceniane są wg liczby podstron lub godzinowo, w zależności od ustaleń z klientem; przykładowo w kwocie 1500 zł netto, możemy zoptymalizować kilkanaście podstron oferty mniejszej strony internetowej
    • linkbuilding oparty jest w szczególności na artykułach zewnętrznych, które kosztują od 500 zł netto wzwyż, w zależności od tematyki i konkurencyjności branży, ale śmiało można powiedzieć, że w tej cenie, można publikować dobre technicznie treści na dobrych serwisach, gdzie w cenie jest napisanie artykułu, koszt publikacji, analityka seo, podlinkowanie-indeksowanie, monitoring i ewentualne dalsze serwisowanie artykułu,

     

    Jakie informacje, dostępy potrzebuje Bizzit aby rozpocząć pozycjonowanie?

    Na początku współpracy przeprowadzany jest wywiad z potencjalnym klientem, nt. jego biznesu, strony internetowej i celów. Pytamy m.in. o osoby kontaktowe do współpracy, konkurencję, grupę docelową, profil klienta, mocne i słabe strony oferty, zakładany efekt współpracy. Oczywiście informacje dzielimy na poufne, oraz te, które możemy wykorzystać w pozycjonowaniu strony.

    Podstawowe dostępy, których potrzebujemy to: dostęp do panelu CMS strony internetowej, dostęp do Google Analytics, Google Search Console oraz do wizytówki na mapkach Google.

    uwaga: jeżeli brakuje informacji, klient nie potrafi odpowiedzieć na pytania, lub brakuje dostępów ...pomagamy oraz pracujemy na tym co jest dostępne,

    4.6/5 - (144 votes)

    zaufali nam m.in.: